دشمن شناسی 1: مقدمه و چالش دشمن شناسی

مجنون لیلا یک مجموعه پست دارن با موضوع دشمن شناسی... که من هم تشویق شدم دربارش بنویسم

مهم ترین موضوعی که تمرکز کردم برای خودم و دخترانم و اطرافیانم تبدیل به اولویت کنم همین موضوع دشمن شناسی است. خدا میداند چقدر موضوع عجیب غریب است.

دشمن شماره ی یک ما کیست؟

آقای پناهیان در یکی از سخنرانی های مجموعه ی تنها مسیر به شناخت عمیق دشمنان تاکید میکنند.

اعدا عدوک نفسک التی تحت الجنبیک.


1- دشمن ترین دشمن ما: نفس اماره ی ما

دشمن ترین دشمنان نسبت به انسان همانا نفس اماره ی هر انسان است. که لذت طلبی افراطی و راحت طلبی افراطی و نشستن و تنبلی را تبلیغ میکند.


به یک عارفی گفتن چه کردی که به این مقام رسیدی گفت در هر دو راهی زندگی مسیر سخت تر رو انتخاب کردن. لابد گفتن بیا گلد کوئست بیا بیت کوین بخر و نرفت. و سود کرد. و رفت سراغ سخت ترین کاری که او میتواند انجام دهد و دیگران نه.

دشمن دوم: شیطان:

خداوند شیطان را چگونه معرفی کرده است؟ آیا لازم است که آیاتی که درباره ی موضوع شیطان است را هر روز و هر هفته بخوانیم و در آنها تفکر کنیم؟

شما اگر جای خدا بودید، داستانی که برای معرفی شیطان به انسان میگفتید، مهم ترین داستان ها و عبرت انگیز ترین داستان ها نبود؟

من عقیده دارم با این چند داستان درباره ی شیطان که در قرآن آمده، تا روز قیامت میشه عبرت های مختلف گرفت. و زندگی مون رو باهاشون بسازیم.

دشمن سوم: دشمنان اهل بیت و اسلام

دشمن چهارم: سیاست گذاران یهود صهیونیستم و شناخت نقشه ها و حیله ها و مکر هایی که برای جهان اسلام و شیعیان دارند.

دشمن پنجم: ایادی و کسانی که کمک میکنن به این جبهه. و لعن الله امت؟؟


فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَيْكُمْ اَهْلَ

که میشه مورد سوم

لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْكینِ مِنْ قِتالِكُمْ بَرِئْتُ اِلَى اللَّهِ وَ اِلَیْكُمْ مِنْهُمْ

بعدش:

لعن الله ُأمهً قتلتْکم، و لعن اللّهُ أمهً ظلمتکم، و لعن الله أمهً سمعتْ بذلک فرضیتْ به؛

اونی که میشنود و راضی میشود

لَعَنَ الله اُمّةً اسْرَجَتْ وَ اَلْجَمَتْ وَتَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ

یک دوره کامل دشمن شناسی است. یادم باشه از این هفته توی خونه زیارت عاشورا رو احیا کنیم.

بیچاره اون کسی که از بس در فقر خودشناسی است که گرفتار پست های زرد اینترنت میشه

خودشناسی از روی شکل لب
خودشناسی از روی شکل لب

ای انسان خودت را بشناس

تو اراده داری

میتونی همه ی این صفات رو تغییر بدی.

حالا اگر من هر ماه بروم و شکل موی دخترم رو عوض کنم شخصیت ش عوض میشه؟

البته تحقیقات از روی آمار خیلی چیز خوبیه. اما قصه اینه که علوم اصلی که هیمنه دارن روی علوم فرعی رو یاد بگیریم.


دنبال فال و ستاره و تاس و فال قهوه میره.



البته که خیلی مسائل هست که روی ما تاثیر میزاره و خوبه که بدونیم و روی خودمون کار کنیم

ولی در میان این روش ها روش های خرافاتی هم وجود دارد.