فستیوال عشق و رنگ هندوستان در تور نوروز 99

امسال با شروع سال میلادی 2020 شور و شوق بسیاری در میان مردم دنیا ایجاد شد. تقریباً سه ماه پس از این تاریخ هم عید نوروز 99 هجری شمسی آغاز می شود. این دو سال برای بسیاری از مردم ایران سال های خوش یمنی تلقی می شوند. چرا که تکرار اعداد 20 یا 9 در نام آن ها ظاهر خوبی ایجاد کرده است. حتی شخصی چون من که به خوش شانسی تکرار اعداد و این قبیل افکار اعتقادی ندارم باز هم حال و هوای بهتری از اطرافم دریافت می کنم و نمی توان این حالت را منکر شد. سال میلادی 2020 که شروع شد و بسیاری از مردم جهان یا شاهد مراسم زیبای آن بودند یا در آن شرکت کرده اند. برای مردم ایران شروع سال جدید با عید نوروز است که عیدی باستانی بوده و باشکوه برگزار می شود. چه بهتر است که از الان برای این عید فرخنده برنامه داشته باشیم و چه برنامه ای بهتر از سفر!

ز کوی یار میآید نسیم باد نوروزی از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی
به صحرا رو که از دامن غبار غم بیفشانی به گلزار آی کز بلبل غزل گفتن بیاموزی

جستجو در گوگل برای سفر در عید نوروز 99

همیشه یکی از سوال هایی که قبل از عید از خودم می پرسم این است که امسال سفر کجا بروم و تعطیلات عید خود را چطوری سپری کنم؟! دقیقاً موضوع انشای دوران مدرسه که همیشه معلم ها از ما می خواستند و ما از آن فراری بودیم. اکنون با اینکه بزرگ شده ام اما هر سال قبل از عید همین موضوع ذهن من را درگیر می کند. در چند روز تعطیلی عید و با مرخصی از کار موقعیت خوبی برای سفرهای خارجی فراهم می شود. بنابراین به سراغ مقاصد و تورهای خارجی رفتم. تنها کافی بود تا تور نوروز 99 را در گوگل جستجو کنم تا تمامی آژانس های مختلف با تورهای پیشنهادی نشان داده شوند.

با کمی پایین و بالا کردن صفحات وبسایت ها واقعاً در مانده شدم. بسیاری از تورهای خارجی برای اروپا برگزار می شد که نیاز به ویزای شینگن داشت. گرفتن ویزای شینگن نیز که حداقل دو ماه تا سه ماه طول می کشید. در نتیجه کشورهای آسیایی بهترین مقصد برای من و البته افرادی هستند که ویزای شینگن ندارند یا از دردسرهای گرفتن آن فراری هستند. در نتیجه تور چین، تور هند، تور تایلند، تور مالزی یا تور دبی می تواند یکی از انتخاب های من و شما باشد. اما از میان تورهای مختلفی که برای شهرهای آسیایی برگزار می شود، کدام مقصد برای من بهترین است؟ پاسخ سوال من شاید جوابی برای شما خوانندگان نیز باشد.

انتخاب تورهای آسیایی برای سفر در نوروز

همیشه شهرهای آسیایی برای من مرموز بوده اند. بسیاری از دوستان شرکت در تور مالزی یا تایلند را پیشنهاد می دادند. مخصوصاً اینکه چنین کشورهایی در عید نوروز آب و هوای خوبی در سواحل دارند و هنوز وارد گرمای شدید و بارندگی های فصلی نشده اند. یکی از دوستانم تور هند را پیشنهاد داد. تور دهلی آگرا جیپور که در این عید برگزار می شود می تواند تجربه 3 شهر مهم هند را در تعطیلات نوروز برای شخصی ماجراجو چون من فراهم کند. به خصوص که همیشه تصورم از هند ترکیب کشوری عجیب و غریب با وهمی خیالی و مرموز بود. آشنایی من با هند بیشتر عکس های معروف مرتاض هایی با ظاهر عجیب یا بناهایی به شدت زیبا و قصر گونه بود؛ یا از طریق چندین فیلم بالیوودی با سینمای این کشور آشنا بودم.

با جستجوی بیشتر در گوگل عکس های جذابی دیدم از مردمی که مملو از رنگ های گوناگون شده اند یا روی صورت یکدیگر رنگ می پاشند. وجود رنگ های شاد و سرزنده روی خانه ها، کوچه ها، بازارها و مردمی که در عکس ها می دیدم من را مجاب کرد که در این جشن شرکت کنم. جشنی که با تحقیق متوجه شدم نام آن، «جشن رنگ ها» یا «جشن هولی» است. این جشن در سال میلادی 2020 روز 10 ام ماه مارچ یا 20 اسفند هجری شمسی برگزار می شود. متأسفانه این تاریخ قبل از عید نوروز بود و شرکت در آن، نیازمند برنامه ریزی دیگری غیر از تور هند بود. آیا باید از سفر به هند در عید نوروز می گذشتم یا سفرم را زودتر از عید انجام می دادم؟

هیچ گاه برای رسیدن به آرزوها دیر نیست

خدا گر ز حکمت ببندد دری به رحمت گشاید در دیگری

از آن جهت که بیشتر تورهای هند برگزار شده از طرف آژانس های ایرانی همزمان با شروع نوروز 99 است، امکان شرکت در جشن هولی هندوستان امکان پذیر نبود. یکی از دلایلم برای سفر به هند نیز، شرکت در فستیوال عشق یا همان جشن رنگ هولی بود. بنابراین از سفر به هند ناامید شده بودم و باید مقصد دیگری را برای سفر انتخاب می کردم یا قید این جشن را می زدم. جمله ای که مدام در ذهنم می چرخید، این بود که چرا برای این جشن تور برگزار نمی شود. از طرفی آب و هوای اسفند هند بهتر از آب و هوای فروردین است.

دوباره دست به دامان موتور جستجوی دوست داشتنی یعنی گوگل شدم و «خرید تور هند» را جستجو کردم. در بین سه آژانس پیشنهادی اول گوگل تحقیق کردم و آنچه را که به دنبالش بودم یافتم. یکی از آژانس های بزرگ گردشگری به مسافرانش اجازه می داد تا تاریخ تور خود را به سلیقه خودشان انتخاب کنند. اینکه بتوانم تور دهلی آگرا جیپور یا اصلاً هر مقصد دیگری در هندوستان را طبق تاریخ مورد نظر خودم داشته باشم، خبری خوش بود. ابتدا باید مرخصی می گرفتم. با چانه زنی های بسیار با مدیرم توانستم از 19 اسفند مرخصی بگیرم تا روز 20 ام را در دهلی باشم. شرکت در جشن هولی و آن همه رنگ از الان قلب من را به تپش می اندازد.

سفر به هند همزمان با جشن رنگ های هولی

پس از گرفتن مرخصی از کار و مشخص شدن روز سفر تنها باید خرید تور هند را تکمیل می کردم. با شماره 0218540 تماس گرفتم تا اطلاعات خود را در این باره بیشتر کنم. برای تاریخ مورد نظرم به راحتی می توانستم از سایتی همچون الی گشت بلیط هواپیما دهلی و هتل بگیرم. حتی ویزای هند را می توانستم از طریق آژانس اقدام کنم. این موضوع من را از دردسرهای اخذ ویزای هند نیز رهانید. تنها از من خواسته شد تا مدارک ویزای هند را برای آژانس مسافرتی بفرستم. مشاور پشت تلفن بسیار خوش برخورد و صبور به تمامی سوالات من پاسخ داد. سؤالاتی مانند چطور ویزای هند بگیرم یا اینکه چه مدارکی لازم دارم؟ چقدر گرفتن ویزای هند زمان می برد؟ پرواز ایران هند یا پرواز تهران دهلی چند ساعت طول می کشد؟ کدام هتل خدمات بهتری ارائه می دهد؟ کدام هند دهلی تمیزتر است اما قیمت مناسبی دارد؟ هتل ارزان جیپور چه هتلی پیشنهاد می دهید؟ و بسیاری سوالات دیگر را پرسیدم و یادداشت برداری کردم.

خرید اینترنتی تور هند قبل از نوروز 99

به سراغ خرید اینترنتی رفتم؛ پرواز دهلی را برای تاریخ قبل از عید نوروز 99 به صورت رفت و برگشت خریداری کردم . هتل خود را با توجه به مشاوره ای که گرفته بودم و البته کمی جستجو در گوگل انتخاب کردم و تور هند 10 روزه ای برای خودم طراحی کردم. با چنین برنامه ای نه تنها در جشن رنگ و فستیوال هولی شرکت خواهم کرد؛ بلکه عید نوروز 99 را می توانم در میان خانواده و دوستانم باشم.

خوشحالم که سفرم با شروع سال جدید هجری شمسی به پایان می رسد و از انبوه گردشگران ایرانی در تورها فاصله می گیرم. این طراحی سفر به من و البته دوستانی که همانند من علاقه مند به شرکت در فستیوال هولی هستند، کمک بزرگی خواهد کرد. از اکنون برای رسیدن زمان پرواز هند روز شماری می کنم.