یک روز به یاد ماندنی در پاریس - قسمت آخر

در قسمت اول روایت سفر یک روزه من به پاریس تا به اون جایی پیش رفتیم که من فرصت بازدید از موزه لوور رو نداشتم و تصمیم گرفتم که زمانم رو برای بازدید از دیگر جاذبه های معروف پاریس بزارم. و اما می رسیم به قسمت دوم و البته آخر سفر خیلی خیلی کوتاه من به پاریس!

بعد از این که تو خیابون شانزه لیزه قدم زدیم، تصمیم گرفتیم که برای نگه داشتن وقت و زمانمون بریم و باقی مسیر رو با ماشین بریم. البته جالبه بدونید که شب قبلش جلیقه زردا تظاهرات کرده بودن و همه دکه های روزنامه فروشی رو که البته با دکه های ما فرق داره، تقریبا آتیش زده بودن! ولی روز بعد پاریس همون پاریس زیبای همیشگی بود و انگار نه انگار که شب قبل اونجا بلوا بوده.

انتهای خیابان شانزه لیزه و نمایی از طاق نصرت پاریس
انتهای خیابان شانزه لیزه و نمایی از طاق نصرت پاریس

بگذریم، من خیلی اتفاقی نماد شرکت ایران ایر رو سر در یکی از مغازه های شانزه لیزه دیدم و از اونجایی که هر ایرانی خارج از کشور دنبال یه نشونه از وطنش می گرده، منم بال بال زدم که ای وایُ وایلا که من باید برم و شعبه پاریس ایران ایر رو از نزدیک ببینم.

البته این مغازه هم مثل مغازه های دیگه از الطاف جلیقه زردا در امان نمونده بود ولی با این حال، هنوز هم برای من خیلی جالب انگیز بود!

بگذریم، بعد از اون دیگه افتادیم تو مسیر برج ایفل و دیدن معروف ترین نماد شهر پاریس.

واقعا برای من زیبا و با شکوه بود و دیدن شهر به این قشنگی از بالای اون ارتفاع اونم تو یه روز بارونی واقعا برای من زیبا و جالب بود.

بعد از دیدن ایفل و گشتن تو اون دور و اطراف، دیگه رفتیم سمت جایی برای استراحت کردن و برای همین هم یه یکی از رستوران های اون دور و اطراف برای خوردن پیتزا سر زدیم. اعتراف می کنم که خیلی بهتر بود که رزرو هتل در پاریس رو انجام می دادیم تا بتونیم با صرف زمان حداقل یک روزه ای، تقریبا پاریس رو بهتر ببینیم ولی خب، ما همونطور که برای تصمیم گرفتن برای سفر به پاریس تنها 1 ساعت وقت لازم داشتیم، طبیعتا هم همونقدر هم باید برای گشت و گزار وقت میذاشتیم.

بعد از یه استراحت کوتاه، دیگه بنا رو گذاشتیم به ماشین گردی تو خیابونای پاریس و رفتن به بنای طاق نصرت و بعضی از جاذبه ها و خیابون های نزدیک و البته معروفی مثل لا دفانس که به اون خیابون، پاریس جدید هم می گن.

نمایی از خیابان لا دِ فانس که اون رو به عنوان پاریس جدید می شناسن
نمایی از خیابان لا دِ فانس که اون رو به عنوان پاریس جدید می شناسن

راستش رو بگم، پاریس رو خیلی جمع و جور و عجله عجله ای دیدم ولی واقعا دلم می خواست که با خریدن تور پاریس این شهر رو مثل یه گردشگر واقعی و سر صبر و حوصله ببینم ولی خب، اینم توفیق اجباری بود که نصیب ما شد و دیگه مجوبر شدیم برگردیم به سمت بلژیک.

تو این سفر خیلی به من خوش گذشت و با این که کم بود اما واقعا برای من فراموش نشدنی بود اما با این حال بازم میگم جلو شما، به خودم قول دادم که اگر شده برای یک بار دیگه با خرید بلیط هواپیما پاریس به این شهر افسانه ای و زیبا برم و خاطره سفر به پاریس رو در قلب و جونم حک کنم.