یک روز به یاد ماندنی در پاریس - قسمت اول

همیشه فکر می کردم که بالاخره جایی رو می تونم پیدا کنم که بتونم تجربه سفرم رو با دیگران به اشتراک بزارم یا نه! که خیلی اتفاقی با ویرگول آشنا شدم. حالا هم می خوام اولین سری از سفرنامه خودم را با شما در میان بگذارم؛ این شما و این، یک روز در پاریس!

نمایی از برج ایفل در شب
نمایی از برج ایفل در شب

اول از همه باید بگم که مقصد اول من، پاریس و کشور فرانسه نبود بلکه من اول با گرفتن خدمات مسافرتی از الی گشت، به کشور بلژیک سفر کردم و بعد از اون تصمیم گرفتم که برم و شهر پاریس رو هم ببینم و برای یک شب در هتل های پاریس اقامت داشته باشم. سفر من زمینی بود و بعد از حدود 4 الی 5 ساعت رانندگی به پاریس شهر رویاهای اروپایی رسیدم.

وقتی وارد پاریس شدم اولین حسی که از دیدن این شهر بهم دست داد این بود که انگار وارد یک موزه ی خیلی بزرگ و گسترده شدم. مجسمه های طلایی و مرمری که تو شهر و در جاهای مختلف قرار گرفتن، زیباترین چیزهایی بودن که تا اون موقع به چشم دیده بودم.

معماری شهری پاریس خیلی زیباست. تقریبا می شد گفت که هر ساختمانی که می دیدم فکر می کردم که شاید این جا هم یک موزه دیگه باشه ولی در کمال تعجب یکی از همین بناهای خیلی زیبا، ساختمان مرکزی شرکت هواپیمایی ایرفرانس بود که حداقل از نظر معماری، واقعا شاهکار بود.

شانزه لیزه زیبا
شانزه لیزه زیبا

بعد از کمی خیابون گردی تو پاریس، به سمت کلیسای نوتردام رفتیم و این درست 1 ماه قبل از این بود که دچار آتیش سوزی بشه. گاهی اوقات فکر می کنم که چقدر خوبه که تونستم قبل از این که دچار آتش سوزی بشه، ببینمش! محیط اطراف این کلیسا پر از توریست ها و گردشگرای مختلف بود که دوست داشتن پرنده هایی که میان و رو دوششون می شینن رو نوازش کنن. وقتی وارد کلیسا شدم حس کردم که درست وارد قرون وسطی شدم! البته این تعبیر من هستش. شمارو نمی دونم اما تنها چیزی که با دیدن محراب این کلیسای بزرگ و مجسمه های جالبش که نمادی از فرشته ها و شیاطین هستند، به نظرم اومد این بود که اگر دیوارهای این کلیسا قدرت حرف زدن پیدا می کردن، چه حقایقی که روشن و آشکار نمی شد. بعد از کلیسای نوتردام، رفتیم به سمت پلی که بر روی رود سند هستش. روی این پل، دکه های خیابونی زیادی هستند که یکی از خوشمزه ترین بستنی ها و دونات هایی که ممکنه تو زندگیتون خورده باشید رو می فروشن.

کلیسای نوتردام قبل از آتش سوزی
کلیسای نوتردام قبل از آتش سوزی

بعد از مقداری استراحت به سمت موزه لوور راه افتادیم. البته من نتونستم که این موزه رو از داخل ببینم. اولا که برای بازدید از موزه لوور حتی گاهی باید از یک سال قبل بلیط های موزه رو خرید از بس که شلوغه و دوما هم این که، برای دیدن این موزه حتی یک روز هم کافی نیست و باید برای دیدن بخش های مختلف حتی یک روز کامل وقت گذاشت. بنابراین به خودم قول دادم که در سفر بعدیم با تور پاریس، حتما از قبل تمام مقدمات بازدید از این موزه مخصوصا در بخش ایران رو فراهم کنم.

بازدید من از پاریس و داستان هایی که از سر گذروندم هنوز هم ادامه داره! با من باشید تا در قسمت دوم یک روز در پاریس، ادامه ی سفرم را براتون بازگو کنم.