تجربه استفاده از کیبرد نیمه مکانیکی

مهم ترین ابزار به برنامه نویس چیه ؟‌ ide ؟‌  ادیتور ؟‌ ولی من یه چیز دیگه می‌گم که البته شما می دونید چیه چون تیتر رو خوندید، درسته  . . .  کیبرد

هشدار :‌این مطلب شاید به اندازه مطالب قبلی م جدی نباشه و خودمونی تره و ممکنه چیز مفیدی بهتون اضافه نکنه اگر نمیخواید کیبرد نیمه مکانیکی بخرید:)

جوون بودم و جویای نام و یه سیستم گیمینگ سرهم کردم(یادش بخیر وضع دلار اینطوری نبود ) و قطعات رو با شور و ذوق انتخاب کردم اما رسیدم به موس و کیبرد با توجه به بودجه متوسط من، پیشنهاد ها مشابه بود‌ :‌ یه موس و کیبرد ساده بخر و وصل کن و بازیت رو بکن 

همینکارم کردم اما چند ماه بعد تو مغازه قطعات کامپیوتری که "صرفا برای تفریح" سر میزدم پکیج کیبرد مکانیکی و موس cougar deathfire رو دیدم و دلم رو برد...

خلاصه که خریدمش و آوردم وصلش کردم و شروع کردم به استفاده

مدتی طول کشید تا یاد بگیرم چطوری نور پس زمینه ش رو کنترل کنم ولی مهمتر از اون کلید های سفت اون بود

تا پیش از این جایی کیبرد نیمه مکانیکی استفاده نکرده بودم و جایی هم توی اینترنت نخونده بودم که کیبرد نیمه مکانیکی یعنی سفت و پر سر و صدا

شاید اگه کمی سنم بیشتر بود و ماشین تایپ دیده بودم می دونستم این هم مثل همونا کار می کنه و با آگاهی بیشتری می خریدم ولی جوانیه دیگه:)

خب بیایید فرض کنیم شما تنها استفاده تون از کیبرد گیمینگ حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای اونم توی روز یا وقتی تنهایید باشه 

در این صورت کیبرد نیمه مکانیکی خیلی براتون تجربه لذت بخشی داره و کشتن دشمنان(یا کنترل ماشین یا هرچیز دیگه‌ای) توی بازی بیش از پیش لذت بخش میشه

اما فرض کنیم شما زیاد تایپ می کنید یا برنامه نویس هستید یا به هر جهت نیاز دارید سریع و بی صدا دستورات رو به کامپیوتر بفهمونید یا حتی گیمر هستید ولی دستاتون زیاد قوی نیست :دی

در این صورت کیبرد نیمه مکانیکی مناسب شما نیست

. اما تجربه خودم : اون زمان که کیبرد رو خریدم برای گیم خریدم و خیلی هم عالی بود ولی بعد از مدتی که کارم با کامپیوتر جدی شد(برناهم نویسی + وبلاگ نویسی + چت روی کامپیوتر) سفت بودن کیبرد اولاش برای تایپ زیاد و سریع اذیتم میکرد و البته سرعتم رو هم کم می‌کرد ولی با توجه به عمق خوب کلید ها و نداشتن مشکل با صربه شدید(:دی) روی کلید ها همین کیبرد رو نگه داشتم و حتی همین الان این متن طولانی رو(اگه بشه بهش گفت طولانی) باهمین کیبرد تایپ می کنم

ولی یه نکته ای که واقعا ازاردهنده است (نه برای من بلکه برای بقیه) اینه که صدای بسیار زیادی داره مخصوصا اگه با سرعت و قدرت زیادی تایپ می کنید و این موضوع مخصوصا اگه شب ها بیشتر کار می کنید صدای خانواده رو در میاره


پ.ن: گفته میشه deathfire  سوییچ هاش مکانیکی کامل نیستن و هیبریدی ان...