آنها دشمن هستند ولی برایشان کلاه از سر برمی دارم



یوزی رابین (رییس پیشین سازمان دفاع موشکی اسراییل) که از مهمترین عوامل تعبیه سیستم دفاع موشکی موسوم به "گنبد آهنین" در اسراییل بوده، در سمینار "بازدارندگی هسته ای، موشکی، کنترل تسلیحات و سیاست دفاعی" با حضور اعضای کنگره آمریکا در سال 2015 به اعتراف خودش در مقام یک "دشمن مهلک" از پیشرفت سیستم موشکی ایران تعریف کرد.
ابتدا پیتر هاسی مشاور ارشد دفاعی و نماینده انجمن نیروی هوایی و صنعت دفاع آمریکا در باره یوزی رابین اظهار داشت:
"... به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ، یوزی رابین پدر دفاع موشکی اسراییل بوده است. وی رییس سابق سازمان موشکی اسراییل بوده ..."

یوزی رابین، رییس پیشین سازمان دفاع موشکی اسراییل هم در سمینار یاد شده درباره موشک های ایرانی و سیستم های پیشرفته آن چنین گفت:
"... از نظر فنی، ایرانی ها برای ما دشمن مهلکی هستند، ولی من مهندس هستم و نمی توانم یک کار مهندسی خوب را تحسین نکنم، دوباره می گویم که یک مهندسی بسیار هوشمندانه ای است.
به نظر من بهترین موشک ایرانی ها، یک موشک کروز زمینی (سومار) است که از 10 سال پیش منتظر آن بودیم. این یک دستاورد بوده و نمی توان این موشک را یک کپی تلقی کرد.
دوباره می گویم که کلاهم را به احترام آدم هایی که از نظر فنی این کار را انجام دادند، از سرم برمی دارم.
ساخت موتورهای جت کوچک، بسیار کار فنی سطح بالا و هوشمندانه ای است و ما در آمریکا فقط یک شرکت داریم که می تواند این موتورها را تولید کند..."