سرزمین مقدس
پدر:پسرم!این روزها چه کتابی می خوانی؟
پسر:کتابی در موضوع فلسطین.
پدر:نتیجه؟!
پسر:کتاب تمام شد ولی از نظر مذهبی هنوز نمی دانم حق با کیست؟
بالاخره اورشلیم سرزمین ارض موعود یهودی هاست یا شهر مقدس مسلمین؟ می دانم که اسرائیلی ها جنایتکارند ولی راستش را بخواهید از نظر دین آن ها و متن قرآن احساس می کنم آن ها مظلوم واقع شده اند . راستی چرا ما نمی خواهیم آن ها هم از آوارگی در آیند؟
بحث دینی یکی از پایه های ایجاد شبهه در مورد مناقشه ی فلسطینی،اسرائیلی است.به آن اضافه کنید تاریخ کهن ساکنین این سرزمین را.همچنین اهمیت ژئوپولتیکی و لولای سه قاره بودن و حاصلخیزی و آب و هوای مناسبش را.این موارد هر گروهی با هر عقیده ای را حریص می کند که برای فتحش راست و دروغ را با هم قاطی کنند تا به هیچ وجه آن را از دست ندهند.حتی اگر جنگهای طولانی چند قرنی(صلیبی)پیش آید.
پدر:راستش من هم هر چه در مورد این مساله کتاب خواندم نتیجه ی جالبی از خواندنش نگرفته ام.نویسنده ها اول شروع می کنند از تاریخچه ی آن سرزمین گفتن و دوران ورود بنی اسرائیل به آنجا را با آب و تاب نقل می کنند و می گویند داوود نبی فلسطینی ها را از آنجا بیرون کرد ولی در عین حال می خواهند نتیجه بگیرند که حق با فلسطینی هاست!!بعد شیفت می کنند به قرن بیستم و جنگ مسلمان و یهودی.بدون این که شبهه ی ارض موعود را تایید یا تکذیب کنند.ای کاش اصلأ بحث دینی نمی کردند و فقط به تاریخ و قوانین جهانی می پرداختند.این اشکالی هست که در کتاب های ما وجود دارد و آدم را گیج می کند.بالاخره ما مسئله را دینی ببینیم یا نه؟
پسر:البته یکی ازاساتید دانشگاه تهران هم در کتابی استدلال می کند کاملأ حق با اسرائیل است چون آنجا خانه ی اجدادشان است.
پدر:می دانم منظورت چه کسی بود!البته به این بزرگوار استاد خطاب نکنیم به عدالت نزدیکتر است ان شاء الله! ولی واقعأ این شبهه برای مردم وجود دارد وقتی قرآن می گوید که ای قوم به سرزمین مقدس داخل شوید...
پسر: این روزها هم که این استدلال خیلی تکرار می شود.نظر شما چیست؟
پدر: مسأله قرآنی را باید با قرآن جواب داد.
زمانی خداوند به قوم بنی اسرائیل دستور داد وارد بیت المقدس بشوند و البته منظور همه ی فلسطین نبود .منظور جنوب لبنان که تا چند سال پیش دست اسرائیل بود هم نیست.حتی این مسأله توجیه گر اشغال بلندی های جولان که جزو سوریه هست هم نمی شود.پس بهتر است اینقدر از قرآن مایه نگذاریم و یک شهر را به چند کشور تعمیم ندهیم.
پسر:درست است!من به این نکته توجه نداشتم.
پدر:البته می دانی که اسرائیل داعیه ی نیل تا فرات را دارد.یعنی همه غرب قاره ی کهن را ارض مقدس می داند! این را در عمل نشان داده.سی چهل سال پیش بود که تا شهر بیروت هم آمد.
پسر:پس بالاخره قضیه ارض مقدس چیست؟فکر کنم اسرائیل دارد یک جورهایی سر افکار عمومی دنیا کلاه می گذارد و طلب ارث نبود پدری را می کند!
پدر:خداوند به موسی دستور می دهد بنی اسرائیل را از مصر به بیت المقدس ببرد.ولی در راه فتح شهر این قوم برگزیده فساد و گناه می کنند و حاضر به همکاری در این زمینه نیستن. طبق گفته ی قرآن یهودی ها به موسی می گویند ما همینجا نشسته ایم تو و پروردگارت تشریف ببرید آنجا را برای ما فتح کنید تا ما با امنیت واردش شویم.خداوند هم بر آنها خشم می گیرد و به خاطر کفرشان چهل سال در بیابان سرگردانشان می کند.پس از وفات موسی و دیدن سختی های زیاد بالاخره نسل یعقوب نبی وارد بیت المقدس می شوند.
پسر:پس در نهایت از نظر دینی یهودی ها درست می گویند که اینجا مال ماست.
پدر:نه!
پسر:چرا؟
پدر: قبل از آریایی ها قوم دیگری در فلات ایران بودند وقتی آریایی ها به ایران کوچ می کنند و آن ها را بیرون می کنند و در این سرزمین زندگی می کنند.آیا بعد از چند هزار سال اگر نسل های بعدی آن قوم بیایند و بخواهند با زور میلیون ها ایرانی را از این کشور بیرون کنند با این استدلال که اجداد ما قبلأ اینجا بوده اند تو خودت می پذیری؟اصلا آن قومی که قبل از موسی در آن سرزمین بوده اند چه؟بخواهی این چیزها را بگویی می بینی تمام دنیا همینطور است...مثلأ در مورد سرخپوست ها و ساکنین فعلی آمریکا.پس بهتر است آنجا هم همین روش عمل شود!!!
پسر:من شنیده ام که یهود از مسلمانان خانه هاشان را می خریده
پدر:بله ولی حد اکثر دو تا سه درصد خریده.در این چند سال ایرانی ها هم در ترکیه و جاهای دیگر خانه خریدند.آیا الان باید ادعای تشکیل حکومت در آنجا را داشته باشند؟
پسر:لطفأ بحث دینی را ادامه دهید.
پدر:اگر خدا در چند هزار سال قبل به پیامبرش بگوید که به این شهر وارد شوید آیا دلیلی می شود که در زمان ما افرادی بگویند ما از نسل همان ها هستیم و با ترور و کودک کشی بخواهند سرزمینی را تصاحب کنند؟
پس از دوران موسی این قوم به تدریج تحت ستم حکام خارجی قرار می گیرند و آرزو می کنند خداوند یک منجی برایشان بفرستد تا این که دو هزار سال پیش عیسی ناصری متولد می شود. دین مسیح می آید و بسیاری از مردم جهان از جمله اروپایی ها و گروهی از یهودی ها مسیحی می شوند.در آن زمان آیا فرمان خدا این نیست که دین پذیرفته شده نزد خدا دین مسیح است؟پس چرا هنوز عده ای از آنان بر دین موسی باقی اند؟مگر عیسی خودش بنی اسرائیلی و دینش جهانی نبود؟حتی بعد از این که اسلام ظهور می کند و خیلی از فلسطینی ها و تعدادی از یهودی ها مسلمان می شوند هنوز قشری از یهود به دین موسی باقی اند.آیا در قرآن نیامده که تنها دین پذیرفته شده نزد خدا اسلام است؟ پس این که ما در دلمان شبهه ایجاد شده که از نظر قرآن اینجا ارض موعود یهود است اول باید پرسید کدام یهود؟یهود را که خود پیامبر قلعه هاشان را فتح کرد!بیت المقدس هم شهری بود که به فرمان خدا قبله ی اول مسلمین و محل عروج پیامبرش بود.
پسر: منظورتان این است که ارض موعود بودن آنجا حقیقت داشته ولی تاریخ مصرفی داشته که تمام شده؟همچنین قوم برگزیده بودن آنها؟
پدر: بله.یهودی ها برای مدتی برگزیده بودند ولی امتحان خوبی پس ندادند و خدا هم که با کسی رودربایستی ندارد.طبق قرآن کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند «خیرالبریه» هستند.
پسر:حرف شما به واقعیت نزدیک است.چنانچه متن قرآن پر است از لعن بنی اسرائیل و ترسو و حریص خواندن این قوم و حتی این که در سوره ای ذکر شده که آنان دو بار در جهان فساد می کنند و تو دهنی بدی هم خواهند خورد.
پدر: بله.حواریون هم خصیصین عیسی بودند چنانچه خداوند از بهشت غذا برایشان فرستاد ولی گفت اگر بعد از این معجزه کفر بورزید شما را عذابی می کنم که کسی را چنین عذاب نکرده باشم.زبیر بن عوام در زمان پیامبر سیف الاسلام بود و در ماجرای سقیفه طرفدار علی،ولی حوادثی برایش پیش آمد که در آخر در برابر علی شمشیر کشید.
پسر:فکر می کنم این قدرت رسانه است که چنین شبهاتی را برای ما ایجاد کند که در نهایت جنایات اسرائیل را مشروع بدانیم و آنان را مظلوم.
پدر:اگر چه رژیم اسرائیل بر پایه قومیت و دین بنا نهاده شده ولی تمام شهروندانش یهودی یا تمام یهودی هایش از نسل بنی اسرائیل نیستند.دم خروس را باور کنیم یا...
پسر:عجب!الان احساس می کنم دنیا به مدت هفتاد سال با این شبهه ها سر کار بوده است.
سوء استفاده از خصوصیات عقیدتی و تاریخی قوم بنی اسرائیل،سرزمین موعود خواندن فلسطین،بزرگنمایی هولوکاست،انتخاب فلسطین برای کوچاندن یهودی های پراکنده دنیا،توجه نداشتن به قطعنامه های سازمان ملل و ... وقتی پای انگلیس در شکل گیری چنین رژیمی در میان است آدم را از شک در موضوع فلسطین در می آورد.معلوم می شود قضیه چیزی فراتر از آرزوی یک قوم است.
خیلی ها می گویند با بالا گرفتن مقاومت اسلامی بر ضد صهیونیست ها اگر مسئله دنیا از آوارگی در آوردن یهود جهان باشد استعمار مجبور خواهد شد به بهانه ای جدید آنان را در قاره ای دیگر سکنی دهد و فلسطین آزاد می شود ولی به نظر من استعمار دیگر نیازی نمی بیند که از این مهره استفاده کند چون کارکرد یهودی ها ایجاد اختلاف در کشورهای مسلمان بوده است و استعمار برای رضای خدا موش نمی گیرد.پس یهودی ها باز هم آواره خواهند شد.
مطلبی دیگر از این انتشارات
علت کشتار بیرحمانه در غزه
مطلبی دیگر از این انتشارات
تاثیر جنگ غزه بر افکار عمومی ایران
مطلبی دیگر از این انتشارات
منتظر پدیدهای قویتر از طوفان الاقصی باشید