آریا، برنامه نویس جوان ?


خب توی این ایام قرنطینه و بیکاری تو خونه و سر رفتن حوصله تصمیم گرفتم پیج اینستاگرامم رو دی اکتیو کنم تو ویرگول یکم بنویسم...
اینطور که بنظر میرسه تازگی خیلیا به نوشتن زندگی روزمره شون توی ویرگول روی آوردن که منم بهشون ملحق شدم ?‍♂️

اول از همه یکم با آریا آشنا بشیم!

من یه نوجوان 16 سالم با آرزو ها و اهداف بزرگ که هر روز سعی میکنه به اونا نزدیک تر بشه و شدیدا با دیروزم رقابت دارم. در واقع همه چی از 9 سالگی شروع شد، وقتی که بابام نرم افزار اسکرچ(scratch) رو روی سیستم خونه نصب کرد. همون هفته اول عاشقش شدم و احساس قدرت میکردم وقتی خودم یه کاری میکردم اون شخصیت ها یه حرکت بزنن. حس خالق بودن بهم دست داد! ? هنوز با قدرت سرچ آشنا نشده بودم تا اینکه وقتی 12 سالم بود برام جالب شد که این مطالب که تو گوگل چطوری میسازن و من چطوری یه سایت داشته باشم که مردم محتوا شو ببینن، با وبلاگ آشنا شدم و اولین وبلاگم با بلاگفا و بعدیا رو با بلاگ بیان ساختم. کم کم فهمیدم میشه اون ظاهر و قالب رو با html و css نوشت و وارد دنیای وب شدیم ? و از اونجایی که احساس میکردم دیگه طراحی وب رو فتح کردم یه وبلاگ آموزشی به این آدرس ساختم و همچنین یه کانال آپاراتم ساختم به این آدرس. بعد چند وقت یاد اسکرچ افتادم و یه سرچ زدم داداش بزرگش (یونیتی) رو پیدا کردم و تازه فهمیدم اوه! این چه خفنه ?. سی شارپ بلد نبودم و خیلیا میگفتن باید اول برنامه نویسی بلد باشی ولی بنظرم چون سنم کم بود تو قالب بازی بهتر درکش میکردم ? در کل یاد گرفتم و این برام مهم بود. اینم تصاویری از اولین بازی که ساختم??

قدر Google Photos رو بدونیم :)
قدر Google Photos رو بدونیم :)

و بازی دوم:

و بعدشم با ساختن بازیی که در زیر میبینید از دنیای بازی سازی خداحافظی کردم ?

تو سایت یونیتی کده هم یه مدت آموزش ساخت شوتر اول شخص میساختم و اتفاقا مخاطبم زیاد داشت!

و از اون موقع دیگه کلا زندگیم غرق برنامه نویسی شد و تخصص اصلیم وب هست و البته بک اند ? نمیدونم شروع خوبی بود یا نه برای اولین پست ولی خب اینم از این :) امیدوارم خوشتون اومده باشه و بابت وقتی که گذاشتید هم سپاسگذارم ??

توی نوشته های بعدی بیشتر در مورد کارم و نمونه کار هام توضیح میدم.
سوالی، نظری، انتقادی یا هرچیزی هم که داشتید با کامنت کردنش میتونید منو خوشحال کنید ?