استخدام برنامه نویس


هدف

هدف من از نوشتن این مقاله این است که یک استارتاپ ،شرکت چطور درعرض یک ماه بهترین برنامه نویس پیدا کند و برنامه نویس چه اصولی در مصاحبه باید رعایت کند و سواد برنامه نویس حداقل چقدر باشد.

من این مقاله از قدم صفر که استخدام برنامه نویس تا زمانی که 100 درصد در شرکت با حقوق خوب ،مزایا و بیمه استخدام می شود را بازگو می کنم.

من خیلی شرکت ها می بینم که 6ماه تا یک سال دنبال برنامه نویس خوب هستند و در اخر هنوز معلوم نیست، برنامه نویس خوب پیدا کنند.

معمولا وقتی با برنامه نویس مصاحبه می کنند، یک فرم استخدام بهش می دهند، که مشخصاتش پر کنند.

بعد از این شما این لیست استخدام پر کردید شمارابه مصاحبه دعوت می کنند، در طول مصاحبه نزدیک به یک ساعت سوال می پرسند ،اگه جواب درست به همه ی سوال ها دادید، حقوق به برنامه نویس طبق همون مبلغی که تعیین کردید پرداخت می شود و اگر اشتباه جواب دادی، حقوق 500 تومان بالاتر از وزارت کاری می دهند و 7 درصد بابت بیمه کم می کنند ،یعنی 2 میلیون و پانصد حقوق وزارت کاری 3 میلیون می دهند تا با بیمه 2 میلیون هفتصد تمام شود.

یک مدل هست که شما وارد مصاحبه میشوید ، بدون فرم استخدام بعد 15 تا نیم ساعت سوال می پرسند، بعد در مورد پروژه توضیح می دهند، بعد برنامه نویس اگه قبول کرد ابتدا 15 روز تا یک ماه ازمایشی کار می کند ،اگرقبول شد استخدام می شود.

یک مدل هست که شما وارد مصاحبه می شوید و فقط می گویند به مقدار فلان قدر سفته می دهید، قبول می کنید.

یک مدل هست که شما وارد مصاحبه میشوید 15 تا نیم ساعت سوال می پرسند بعد در مورد شرکت صحبت می کنند بعد یک تست می فرستند اگه شما تست درست جواب دادید ،15 روز تا ماه استخدام ازمایشی است و اگر قبول شدید با شما قرار داد بسته می شود.

یک مدل هست که وارد مصاحبه میشوید، سوال زیاد نمی پرسند فقط مبلغ حقوق میپرسند اگر زیر 5میلیون پیشنهاد بدهید ،بازار برنامه نویس را خراب کردی واگر 5میلیون یا بالای 5 میلیون پیشنهاد بدهید شما بازار برنامه نویس خراب نکردید.

یک مدل هست که شما مصاحبه توی اسکایپ انجام می دهید و شرکت مراحل مصاحبه را در اسکایپ انجام می دهد ،ولی کار تمام وقت یا دورکاری است.

حالا به فرض این که شما استخدام شدید

در همان شرکت فقط کاری که علاقه مند وتخصص داری انجام میدهید، یا مثلا شما فرانت اند استخدام کنند از شما کار بک اند ui ux و کارهای ... انجام می دهید

نظر خود من که چطور برنامه نویس استخدام کنیم

من برنامه نویس بدون این که فرم استخدام دهم وارد مصاحبه می کنم 15 دقیقه درمورد فرانت یا بک اند سوال می پرسم، بعد یک تست کوچک انجام می دهیم بعد 15 روز ازمایشی کار می کنیم واگه اوکی بود هر مبلغ که گفتید طبق اون مبلغ قرارداد می بندیم وهر دو ماه دوباره قرارداد با مبلغی جدید که شما برنامه نویس تعیین کردید، تمدید می کنیم.و این کار بیمه اش 100 درصد اوکی است.

https://www.edureka.co/blog/interview-questions/react-interview-questions/

https://www.javatpoint.com/javascript-interview-questions

https://www.fullstack.cafe/blog/react-native-interview-questions

مثل این سایت ها از برنامه نویس سوال می پرسم ،ومثلا کارمون با next js redux و طرف میگه من تاحالا کار نکردم، ازش میپرسم تا چند وقت میتوانی مطالعه کنی next js redux اگه گفت یک هفته من قبول میکنم، و یک هفته بهش مهلت میدم که اینا حتما مطالعه کند .

کلا برنامه نویس وقتی چیزی بلد نیست، مطالعه می کند، با توجه به مطالعه کار تحویل کارفرما می دهد.

خواهش

فرض بگیرید خودتون کارفرما هستید و می خواهید برنامه نویس استخدام کنید، در زیر این مقاله در مورد شرایط استخدام برنامه نویس پست بگذارید.