اعتیاد من به فیلم های انحرافی

امروز در نشریه شکوفا، گفتگویی داریم مختصر با جوانی که تلاش قابل تحسینی برای خودسازی و پاکسازی روح روان خود انجام داده است و دستاوردهای بسیار خوبی هم از نظر اقتصادی و عاطفی کسب کرده است. در کنار این همه پیشرفت، اما گهگاهی وسوسه سایت های انحرافی و جنسی می شود و آشفتگی روحی پس از آن او را آزار می دهد. شاید این مشکل این روزها افراد دیگری را نیز درگیر کرده باشد. به همین دلیل مصاحبه ای کوتاه با این جوان شاید دیدگاهی تازه برای شما و زمینه ساز موفقیت های آتی نیز باشد:


- سلام. خودتان را معرفی بفرمایید.

سلام. احسان هستم 35 سال سن دارم. شغلم کارمند در یک شرکت خصوصی

- متاهل هستید؟

خیر، مجرد هستم.

- چرا مجرد؟

بعد از فارغ التحصیلی و گرفتن مدرک ارشد، حدود 6 الی 7 سالی است که در شرکت های خصوصی به عنوان نیروی علمی مشغول به کار هستم. از 5 سال قبل به فکر ازدواج افتادم و الان هم به فکر ازدواج هستم و اگر قسمت شود ازدواج میکنم. تا الان چندین بار خاستگاری رفتیم اما هیچکدام جور نشد و دختر خانم ها توقعات بیشتری داشتند و ما را قابل ندانستند. تا الان هم دوست دختری نداشتم و هرگز هم این کار را نخواهم کرد.

- در این سن و با چنین شرایطی آیا کمبود عاطفی و یا فشار جنسی شما را آزار نمی دهد؟

شکر خدا از زندگیم بسیار راضی هستم و واقعا کمبودی احساس نمی کنم.

- چطور ممکن است که با وجود اینکه مجرد باشید اما احساس خلاء جنسی و آشفتگی نداشته باشید؟

برطرف کردن فشار جنسی امکانپذیره و اگر خود شما اراده کنید هیچ فشار جنسی وجود نخواهد داشت و من این موضوع رو با علم و تجربه بدست آوردم. اگر در زندگی اصول درست رو رعایت کنی هیچ وقت نیازمند نمی شوی، چه از نوع عاطفی و چه اقتصادی. من با وجود اینکه یک کارمند ساده در شرکت هستم اما با کار و تلاشم طی چند سال گذشته توانستم یک واحد آپارتمانی و یک خودرو مدل بالا هم بخرم و مهمتر از این، عدم نیاز عاطفی به دیگران و قوی شدن از نظر ذهنی و عاطفی بوده است.

- بسیار عالی، راز موفقیت اقتصادی و عاطفی شما چیست؟

من به این واقعیت پی بردم که حرکت بر اساس دستورالعمل ها و الگوهای صحیح می تونه خیر و برکت را روانه زندگی آدم کنه. دستورالعمل من در زندگیم راهنمایی های قرآن و عمل کردن بر اساس آیه های نورانی آن بوده است که با عمل به این راهنمایی ها انرژی والا در زندگیم جریان پیدا کرده است.

- خب با وجود این همه موفقیت و پیشرفت ها اما ظاهرا مشکلی دارید که می خواستید مطرح کنید؟

بله با وجود اینکه آرامش بسیار خوبی دارم اما متاسفانه هر از گاهی بر اثر غفلت خودم این آرامش بر هم می خورد. این آشفتگی زمانی ایجاد می شود که بر اثر سهل انگاری و کشش قوه جنسی وارد سایت های پورن می شوم دچار آشفتگی می شوم. اگرچه این مقدار در چند سال گذشته بسیار بیشتر بود و شکل اعتیادی داشت، اما از 5 سال قبل که تصمیم به خودسازی و پاکسازی روح و روان گرفتم این خطا و انحراف بسیار کمتر شده است. اگر 5 سال قبل روزانه چنین سایت هایی را چک میکردم الان حتی سه ماه هم شده که یک ساعت هم صرف چنین موضوعاتی نکردم.

- خب اینکه بسیار عالیست، پس مشکل چیست؟

بله خودم پیشرفتم را در پاک شدن روح و قلبم کاملا حس می کنم و همین عامل پیشرفت های اخیرم می دانم اما متاسفانه همان یک ساعت در ماه و شاید کمتر از آن هم که بر اثر غفلت و وسوسه وارد چنین سایت هایی شوم تا مدتها آزارم می دهد. چون فکر میکنم با ربار ارتکاب چنین اشتباهی، ظلم بزرگی به روح و روان خودم کرده ام.

- آیا راه حلی برای این مشکل دارید؟

برای ریشه کن شدن چنین مریضی های ذهنی و برای اینکه تلاش انسان بی نتیجه نماند، دستورالعمل های قوی و شفابخش لازم هست، به نظر من قوی ترین و اثربخش ترین راهنمایی و دستورالعمل ها در قرآن کریم آمده است و شفابخش ترین کتابی است که تا الان مطالعه کرده ام. باوجود اینکه به کتاب های روانشناسی و موفقیت علاقه زیادی دارم اما هیج کتابی برای موفقیت بهتر از قرآن ندیده ام. اگر مریضی های ذهنیم در حال درمان شدن هستن، اگر قبلا دچار ترس و اضطراب بودم و یا دچار ترس از اجتماع، دچار عصبانیت و یا ضعف اعصاب بودم و یا هر چه تلاش میکردم برای درآمد بهتر اما بی نتیجه بود، امروز خدا را هزار مرتبه شکر که تمام دردهایم درمان شدند و از اقتصادی هم به قدرت بالایی دست پیدا کرده ام و همه این ها را به دلیل قلب پاک از آلودگی می دانم و تمام تلاشم را هم میکنم که بهتر از این باشم که هستم و همان مقدار ناچیز انحراف را هم ریشه کن میکنم.

- چرا با وجود اینکه به نظر می رسد از نظر اعتقادی به جایگاه خوبی رسیدید و حتما ندای قلبی واضح تری دارید باز هم دچار چنین انحرافی می شوید؟

شاید هنوز ذهنم به قدری قوی نشده که بخواهم به طور 100 درصد جلوی وسوسه ها را بگیرم اما در این مدت 5 ساله که مصمم شدم برای خودسازی و دوری از این گونه فیلم ها، پیشرفت بسیار خوبی داشته ام. به دلیل آنکه در گذشته من به چنین فیلم هایی اعتیاد داشتم هنوز ریشه هایی از گذشته باقی مانده است. اگرچه ممکن است هر دو سه ماه یکبار چند ساعت کنترلم را از دست بدهم اما مطمئن هستم که در ادامه کار به یاری خدا آن یکی دو ساعت را هم کنترل خواهم کرد و بر ذهنم کاملا مسلط می شوم.

- آیا با این وضع موجود در جامعه، پوشش زنان و دختران فشار جنسی را بر شما افزایش نمی دهد؟

تا چند سال گذشته که اختیار چشم هایم دست خودم نبود به شدت درگیر تیپ زنان و دختران بودم متاسفانه فشار بسیار بدی را تحمل می کردم اما از وقتی به خودم آمدم و کنترل ذهنم را به دست گرفتم چشم هایم را نیز به کنترل خود در آوردم و الان 4 سال است کوچکترین نگاهی به نامحرم نمیکنم و به همین دلیل تمام فشارهای جنسی از ذهنم برداشته شده. الان حتی خوشحالتر از هر زمان دیگری هستم و هیچ وقت اینطور خوشحال نبوده ام. تنها چیزی که آزارم می دهد همان چند ساعت انحرافی است که هرازگاهی برای فیلم ها و تصاویر ناشایست صرف می شود و آن را هم به یاری خدا ریشه کن خواهم کرد.

- برنامه ات برای آینده چیست و چه توصیه ای برای جوانان دارید؟

قطعا قبل از هر چیز خودسازی بیشتر و نزدیک شدن هر چه بیشتر به پروردگارم و عدم ورود به دنیاهای تیره و تار است. و همزمان با آن تکاپو برای ازدواج و تشکیل خانواده. اما توصیه من به نوجوانان و جوانان عزیز اینه که بدونن چیزی بدتر از چشم چرانی کردن و سایت های غیر اخلاقی نمیتونه زندگی انسان رو بی برکت کنه. باور کنید خیلی از اشتباهات و گناهانی که در زندگیم بوده از دریچه همین نگاه های آلوده وارد شده. اگر با والدینتون سر ناسازگاری دارید، اگر زود عصبانی می شوید، اگر از نظر عاطفی ضعیف و وابسته هستید، اگر از نظر مالی و اقتصادی با وجود اینکه تلاش می کنید اما به جایگاهی نمیرسید همه اش می تواند ناشی از عزت نفس پایین و احساس گناه باشد. بنابراین اگرچه من دیر شروع کردم اما در همین مدت کوتاه هم تاثیرات مثبتش را دیدم. به شما هم توصیه می کنم که حتما امتحان کنید تا چیزی رو که گفتم بهتر باور کنید.

یا حق یاورم باش...