برنامه ریزی روزهای قرنطینه

این روز های به شدت خاص، بخش زیادی از مردم به دلیل ویروس کرونا مجبور به خانه نشینی شده اند و اغلب توصیه می شه در خانه بمانید و به کارهای عقب افتاده برسید.من خودم هم که به نحوی درگیر این موضوع از اواسط اسفند بوده ام به این جمع بندی رسیدم که یک ماه تعطیلی را باید با برنامه ریزی و نوشتن کلیاتی از اقدامات مد نظر به انتها رساند.البته قبلا در مورد تعطیلات کوتاه تر مثل پنج شنبه یا جمعه هم سعی می کردم این کار را انجام بدهم اما این روزها این برنامه ریزی به نظر واجب تر است.من کلیاتی که برای خودم در نظر گرفتم به شرح زیر است:

1- ورزش صبحگاهی و یا هر گونه فعالیت ورزشی روزانه در منزل که حتما لازم است.چه ورزش هایی که در دوران مدرسه انجام می دادیم و یا استفاده از نرم افزار های جدید ورزشی و حرکات و ... .اما با توجه به شرایط حتما باید در منزل پیاده روی یا ورزش کنیم.

2- مطالعه کتابهای حوزه کاری که مربوط به دانش و مهارت کسب و کار است.کتاب "قوی سیاه" از نسیم طالب ،کتابهای مدیریت کلاسیک ،استفاده از نرم افزار های کتابخوان مانند "طاقچه" و ..... .

3- انجام تمرین های در موضوع فن بیان.فن بیان در ظاهر ممکن است با روابط عمومی یکسان باشد اما سرفصل ها و نکات مهم از جمله تقویت صدا و لحن و گفتار دارد که زیرساخت فن بیانی قوی است و پس از آن نیز تمرینهایی برای افزایش مهارت کلامی و هوش کلامی.

4-مطالعه کتابهای عمومی و غیر کسب و کار.مانند کتاب  طاعون از &quotآلبر کامو&quot ،کتاب &quotملت عشق&quot از الیف شافاک،کتاب &quotشدن&quot  از میشل اوباما و دیباچه ای از کتابهای دکتر اسلامی ندوشن
5- سریال و فیلم های ایرانی و خارجی با توجه به ضائقه خودتون و البته خانواده.البته من فعلا که درگیر دیدن خانه پوشالی هستم.
در آخر هم توصیه می کنم این روزها نیز سپری می شود و مراعات کنید و صبوری توشه راه.
ایام به کام.دوم فروردین 99