برنامه نویس معروف شدن

سلام به تو که فداکارانه دنباله معروفیت هستی

خیلیا هستن که هنوز موندن چطور معروف شیم چطور همه تو شبکه اجتماعی مارا به عنوان یک برنامه نویس خفن بشناسن

معمولا کارای سختی لازم نیست انجام بدید.


اولین قدم : پریدن به یک برنامه نویسه هرچی معروف تر بهتر

مثلا کد های برنامه نویس یک استارت آپ یا ... را پیدا کنیم یک تیکه کد را که باگ داره اسکرین کنیم و سریع بگیم :

این چیه نوشتی !!!

یا این دری وریا چیه نوشتی !!!

یا اسم خودتو گذاشتی برنامه نویس ؟!!

در این مورد ۱۰۰٪ بازخورد طرف را دارید و تو این دعوا که شکل میگیره شما دارید معروف میشید.


قدم دوم : ایراد گرفتن از زبان برنامه نویسی

با جستجو راجبه این که کدوم زبان در حال پیشرفته و جدیده میتونید نشون بدید که برنامه نویس بروزی هستید.

کلی مطلب تو سایت های خارجی هست که مشکلات این زبان ها را گفتند حتی عکس راجب باگ های این زبان گذاشتن کافیه اسکرین بگیرید بزارید اینجوری شما نشون دادید که خیلی بلدید و خفنید

یک عکس نمونه میزارم که جای دور نرید

معمولا جاوا اسکریپت انتخاب اوله
معمولا جاوا اسکریپت انتخاب اوله

قدم سوم : نوشتن یک جمله در وصف خفن بودن یک زبان برنامه نویسی

مثلا بنویسید : اینقدر پایتون بلدم که از خودم میترسم

یا بنویسید : بعد از خالق جاوا اسکریپت هیچ کس جاوا اسکریپت را مثل من نشناخت

یا بنویسید : منو این همه کد محاله محاله

یا در ادامه : پی اچ پی کارای صد تا یه غاز


قدم چهارم : عکس از کد

شاید باورتون نشه ولی همه برنامه نویس ها حتی یک بار هم که شده از کد هایی که زدن عکس گرفتن و تو سوشیال گذاشتن حالا وقتی که میخواید عکس بگیرید افکت بدید یا از پکیچ هایی استفاده کنید که کد خوشگل بتون میدن

دقت کنید که تو این بخش باید یه تیکه کدی بزارید که خیلی پیچیدگی داره و با دیدن سطحی طرف نمیتونه بفهمه چی نوشتید و باید کلی فکر کنه بهتره که در این بخش از زبان های جدید استفاده کنید.

نمونه پکیچ برای خوشکل کردن عکستون :‌

https://github.com/dawnlabs/carbon

پ . ن : لطفا از گذاشتن عکس از امپورت پکیچ ها یا سی اس اس خودداری کنید معمولا جذابیت کمتری داره


قدم پنچم :‌ جمله های اشخاص معروف و موفق را بازنشر دادن

میتونید جمله هایی در رابطه با برنامه نویسی یا ... را ریتوییت کنید یا استوری کنید این جمله ها هرچی از ادم های معروف باشه بهتره مثلا استیو جابز،‌ کوروش کبیر ، صادق هدایت و ...

در نظر داشته باشید که شما میتوانید خودتون را در واقع نویسنده معرفی کنید و اون جمله را به خودتون نسبت بدید معمولا میگیره چون مردم ما زود اعتماد میکنند


قدم ششم :‌ رفتن در کنفرانس ها و همایش ها

شما میتونید با هزینه کم در همایش های برنامه نویسی شرکت کنید و اون ها را مورد عنایت خود قرار بدید این گونه همایش ها برای شما خیلی سود خواهد داشت شما هم نشون دادید که چقدر خوبید که در اینجور همایش ها شرکت کردید هم میتونید با طعنه و بعضا فحش به افرادی که ارائه میدن یا مسئول برگزاری هستند انتقاد کنید و از اون ها بخاطر پولی که دادید شکایت کنید.


قدم هفتم :‌ لایو های آموزش برنامه نویسی

این قسمت خیلی جذابه چون شما میتونید بجز معروفیت مشتری و افرادی که دنبال یادگیری هستند هم مورد عنایت قرار بدید شما با یک شخص برنامه نویس دیگر وارد لایو میشید از خوشی ها و ناخوشی ها سخن میگویید و مهر و محبت خود را نسبت به کی دیگر نشان میدید بعد از این وارد این بخش میشید که چرا این زبان را انتخاب کردی برای برنامه نویسی طرف مقابل باید حتما بگه که من خیلی از زبان هارا کار کردم ولی به این که رسیدم اصلا پوکیدم دیگه تاب و توان ادامه زندگی نداشتم و بعد از این زبان دیگه به هیچ زبانی دل نمیدم و عاشقانه دوستش دارم و پاش میمونم


قدم هشتم :‌ هیچ وقت خود را جونیور معرفی نکنید

شما در هر موقع یک ادم سنیور هستید و حتی اگر بک اند کار یا فرانت کار هستید هیچ وقت نگید.

شما در اصل یک فول استک هستید که همه چیزو بلده

از کلمه تخصصم اینه خودداری کنید شما تخصصتون سراسریه زیرا خدا انسان را کامل آفریده و شما اشرف برنامه نوسیان هستید


قدم نهم :‌ فایل رزومه

لطفا تو فایل رزومه از درصد بلد بودن یک اسکیل استفاده نکنید

در ادامه اگر حتی یک زبان برنامه نویس را اسمش به گوشتون خورده حتما اضافه کنید شاید کسانی بدنبال استخدام شخصی باشند که اسم یک زبان برنامه به گوشش خورده باشه


قدم دهم :‌ خودتون را نبازید

شما برنامه نویس بزرگی و معروفی هستید

گاهن شما پدر وب فارسی هستید

پس هیچگاه از خودتون نا امید نشید درسته ممکنه در این راه فحش بخورید یا ناسزا بشنوید ولی این شما هستید که قدر خودتون را میدونید و همیشه بهترین و با ارزش ترین خدمت های بشریت را به دنیای وب عرضه کردید


حال شما معروف هستید.





پ.ن :‌ قصد توهین به شخص یا اشخاصی را ندارم و نداشتم فقط یک شوخی کوچیک بود

پ.ن ۲ :‌ شاید قبلا خیلی دوست داشتم که معروف باشم و کلی ادم از پروفایلم تو حرم عکس بگیرند و من استوری کنم :)))

پ.ن ۳ :‌ خودم هیچگاه معروف نبودم و نخواهم بود من همیشه سعی کردم منو از کاره خوبم بشناسن

ولی معروفیت را به محبوبیت ترجیح دادم.

تنها جایی که محبوبیت را تجربه کردم وقتی بود که تو یک همایش که یکی از دوستام خواست که باش برم اونجا و همراهش باشم شخصی ازم پرسید که شما فلان سایت و فلان سایتو نوشتید و من از این که کار های منو میشناختن و استفاده کردن خوشحال شدم این محبوبیتی بود که به من انرژی داد که کلی پروژه ارزون قیمت ولی با کیفیت بگیرم و انجام بدم خیلی از پروژه ها بوده که رنک زیره ۱۰۰ داشتن و من مجانی برای کارفرما انجام دادم و شمایی که داری میخونی این مطلبو شاید خیلی از این سایت ها را دیده باشی و کار کرده باشی باشون و کارفرما عزیز با نهایت لطف اسم منو برداشته از پایین سایتش ولی خواستم بدونی من به دنبال چیزی که تو دنبالش هستی نیستم