تقویت زبان با فیلم یا با سریال؟




چرا برای تقویت زبان سریال دیدن بهتر از فیلم دیدنه؟

همونطور که می دونید یکی از روش ها برای تقویت زبان از جمله تقویت مهارت

Listening و Speaking

دیدن فیلم و سریال های زبان اصلی هستش. منم مثل شماها این جمله رو خیلی شنیده بودم و از اونجایی که کلا زیاد اهل فیلم دیدن هستم همیشه برام سوال بود که خب چرا اونقدری که میگن روی من تاثیر نداشته؟ یا تاثیرش کم بوده. یه مدت فیلم های خوبم تموم شده بود و روی آورده بودم به دیدن سریال و هر شب دو - سه قسمتی سریال میدیدم یه مدت گذشت و خیلی اتفاقی دیدم که چقدر مهارت

listening

ام بهتر شده و احساس می کنم خیلی راحت تر متوجه میشم. اونجا بود که فهمیدم جمله درست اینه: دیدن سریال برای تقویت زبان بهتر از دیدن فیلمه!

میگید چرا؟ چون توی یه سریال عموما تن صحبت کردن و اکسنت (لهجه) به صورت یکنواخت و روتین هست و بعد از چند قسمتی که از سریال میگذره گوشمون به صدای کاراکترها و نحوه صحبت و اکسنتشون عادت می کنه و همین باعث میشه که خیلی زودتر متوجه جمله هاشون بشیم چون بخش اول گوش دادن که گوشمون میخواد لحن و لهجه رو بررسی کنه در واقع پاس شده و میریم برای مرحله بعدش که تشخیص معانی جمله ها یا دیالوگ هاست. چنتا سریال خوب هم بهتون معرفی می کنم:

Friends

How I Met Your Mother

The Big Bang Theory

سه تا سریال بالا ژانر کمدی دارن و چون لهجه بعضی از کاراکترهاشون نیتیو نیست فهمیدنشون خیلی راحت تره.

Homeland:

این سریال ژانرش پلیسی هست و اگه مثل من خیلی عاشق

CIA

هستید می تونید ببینید. تو این سریال یه شخصیتی وجود داره که وقتی قرصاش رو نمیخوره خیلی تند صحبت می کنه اگه می خواین خودتونو تو سرعت فهمیدن جمله ها به چالش بکشید حتما دیدنش رو بهتون پیشنهاد می کنم.

Blacklist:

این سریال هم ژانرش پلیسی هست و

FBI

ای که اتفاقا چون چنتا بازیگری داره که نیتیو صحبت نمی کنن خیلی راحت تر می شه صحبت هاشون رو فهمید.

This is us:

این سریال برعکس بالایی ها تم خیلی آرومی داره و بیشتر به مسائل روزمره زندگی میپردازه و خب به دلیل تم آرومش حتما پیشنهاد میشه دیدنش.

شما هم اگه سریال خوبی میشناسین که می تونه به تقویت زبان کمک کنه حتما معرفی کنید بهم .