درباره فیلم آشغال های دوست داشتنی


فیلم آشغال های دوست داشتنی
فیلم آشغال های دوست داشتنی

فیلمی سیاسی با رگه های طنز

فیلمی در مورد تضارب آرا در یک خانواده ایرانی

خطر لوث شدن داستان ، اگر میخواهید فیلم را ببینید پیشنهاد میکنم این مطلب رو نخونید

و اگر فیلم رو دیدید خوشحال میشم نظرات تون را بخونم

نظر شخصی من در مورد فیلم :



ایده ی فیلم خیلی خوب است این که تفکرات اعضای خانواده ای به شدت با هم فرق دارند . بعضی از اون ها سیاسی هستند و بعضی نیستند . اون هایی که سیاسی هستند افکار مختلفی دارند یکی حزب اللهی هست یکی عضو سازمان مجاهدین خلق و یکی هم جنبش سبز و اون هایی که سیاسی نیستند یکی مادر خانواده هست ، پدر خانواده و یکی از پسر ها که به نظر من هر کدوم از اون ها ما به ازای واقعی دارند و نماینده ی گروهی از مردم هستند

این که مادر خانواده با قاب های عکس اعضای خانواده اش صحبت می کنه در اوایل فیلم خیلی ایده ی خنده دار و با حالیه اما وقتی این موضوع در تمام فیلم اتفاق میفته به نظر من بی مزه میشه . مثلا اگر روحشون با هم صحبت می کردند یا توی خواب مامان خانواده

نکاتی که از فیلم برداشت کردم :

در تمام طول تاریخ ایران به شخصیت اصلی فیلم ظلم شده است از زمانی که در شکم مادر بوده تا زمان پیری

دستگیری پدر به خاطر نوشتن مقاله مطبوعاتی ، کشف حجاب ، جاهل های زمان مصدق ، ساواک و سال 88

حرفی که من دوست دارم بزنم

تفاوت در اندیشه سیاسی در جامعه ی ما وجود دارد باید چه کرد ؟ اتفاقی که تا حالا افتاده : گروهی که قدرت بیشتری داشتند گرو های دیگر را از صحنه سیاسی کشور حذف کردند

پیشنهادی که من دارم دموکراسی هست . اجازه بدیم حذف و اضافه گروها و شخصیت ها به دست مردم باشد