راز جانموندن از خرید بلیط ارزان رو به رایگان!

بلیط پروازم از چابهار به تهران که در ادامه گفتم
بلیط پروازم از چابهار به تهران که در ادامه گفتم

طبق معمول همیشه سلام من آناپلو هستم ، یک دختر ایرانگرد! دوستانی که‌ منو میشناسن میدونن همیشه دنبال اینم که انواع و اقسام راه های * ارزان سفر کردن* رو به شما یاد بدم! البته تو این شرایط اقتصادی سفر میتونه هم ارامش بخش باشه هم نشدنی و پرهزینه!پس تا آخر این پست با من باشین که کمکتون کنم سفر رفتن یکم براتون راحت تر بشه و بتونین چندوقت یبار از این شلوغیای اطرافتون خلاص شین!
حتما خیلیاتون نمیتونین مثل من با اتوبوس سفر کنید یا از هیچهایک استفاده کنید از طرفی منم اگر شرایط اقتصادی بذاره دوسدارم بیشتر از الانم از اختراع برادران رایت استفاده کنم و با پرواز برم اینور اونور و هرروز وسط ابرا باشم! پس امروز اومدم بهتون راهی رو معرفی کنم که کمکتون میکنه بلیط ارزان برای پروازبه مقاصد مورد علاقتون پیدا کنید! البته این راهیه که من حواسم نبود انجام بدم! و بخاطر فرصتی که حس میکنم از دستش دادم این راه رو یادگرفتم! من میتونستم مثل خیلیها با کمتر از ۱۰۰ هزارتومن اونم با پرواز برم کیش! اما نشد! البته دلایل نشدنش رو باهم بررسی میکنیم تا برای همه پندآموز باشه!پس میخوام براتون تجربمو بگم اونم با یه مثال واقعی!...
پارسال یکی از فروشندگان بزرگ خدمات گردشگری و بلیط سفر لحظه آخری، از تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ یه کمپینی برگزار کرد که فک کنم همه غیر از بنده که این مدت درگیر پول درآوردن بودم متوجهش شدن! مخصوصا که تو بنر های این کمپین از شخصیت های باحالی مثل مستربین و جوکر استفاده شده بود اونم با یه شعار وسوسه انگیز که میگفت تو ۲رقمی سفر کن۸رقمی جایزه بگیر!

اینم تصویر یکی از بنرا که گفتم!
اینم تصویر یکی از بنرا که گفتم!


نمیدونم جایزه ۵۰ ملیونیشونو دادن یا نه و به کی دادن چون تحقیق نکردم ولی شانس برنده شدن شما با خبر کردن دوستانتون بالامیرفت که شاید اگر دوستان سفرمند بیشتر یا باحال تری داشتم منم باخبر میشدم! و در این صورت بخاطر این کمپین مستربلیط یه بلیط پرواز ارزون به کیش میتونست مال من بشه اونم با ۹۸ هزارتومن اما نشد!حالا چرا نشد؟

از برخی دوستان بی بخارم که تو تک خوری حرف اول و میزنن و به تخم مرغای یخچالشونم نیس که تو یه مسابقه ای؛ جشنی،مراسمی اگه دعوت شدن منم خبر کنن که بگذریم... من باید به عنوان علاقمند به سفر بیشتر به سایت ها و اپلیکیشنای مرتبط با سفر اهمیت بدم! که ندادم!همین باعث شده من وسط عصر ارتباطات و اینترنت با سرعت زیر خط فقر در ایران از این کمپین بلیط فروشی اقتصادی با قیمت ارزان رو به رایگان بیخبر بمونم!چون این کمپین تو اکثر سایتای مرتبط با سفر آگهی داده بود! و من حتی اَپ خود مستر بلیطم نداشتم! پس یکی از دلایل جاموندم این بود اما شاید اگر جا نمیموندم هم ازش استفاده نمیکردم!چرا؟الان میگم...

سود پرواز ۹۸ تومنی به کیش رو که لازم نیس من بگم!مشخصه! اما تایم این کمپین سفر اقتصادی، دقیقا زمانیه که عمده ی دوستان کارمند ومحصل چون تو این تایم بهشون تعطیلی میخوره میتونن برن سفر، و منو خیلیای دیگه که عاشق سفر و بیزار از شلوغی هستن دقیقا تو این تایما که همه میرن سفر، میشینن توخونه و گرم کار میشن! پس من حتی اگه باخبر هم بودم نمیرفتم کیش! چون یه شهر جذابه که ایرانیا دوسش دارنو تو اون تایمم کلی شلوغه! اما این تنها دلیلش نیست!

کیش و مشهد و تهران ۳ هدف کمپین بلیط ارزان مستربلیط بودن که هرسه مقاصد محبوب اکثر مسافرای ایرانی، مخصوصا تو اون تایم هستن! ولی اون قشر از مردم مثل من که همیشه کارشون سفر کردنه، یکی از اهدافشون ارزان سفر کردنه و بیشتر از مراکز تفریحی و تاریخی، به مناطق طبیعی و بکر علاقمندن چی؟
باخودم میگم کاش مستربلیط میدونست کیش الان برای ما شهر گرونیه! و مسلما الان با این وضع جیب جوون ایرانی، حتی بلیط ارزان کیش یا مشهد انتخاب من نیس!(حالا انگارفقط من و جیبم مهمیم...اما خب قرار شد تجربه خودمو بررسی کنم دیگه) هرچند این کمپین با هدفگذاری صحیح و شناخت مخاطب هدفش، تایم و مقصد درستی رو برای کمپین و پروازاش انتخاب کرده بود و حسابی هم موفق شد اما تو بقیه ی فصلای سال و برای مقاصد دیگه که ما دائم السفرا میریم میتونه با شناسایی مقاصد و باتوجه به تقاضای اکثر ما در تایم های مختلف این کمپینو یجورایی دائمیش کنه!


مثلا اگر مستربلیط بتونه تو تایم فروردین تا اوایل خرداد از تهران به گرگان و برعکس ، بلیط پرواز ارزان و بلیط سفر لحظه آخری در اختیار مردم قرار بده، ادمایی مثل من که عاشق طبیعت گلستان و ترکمن صحرا هستن، و این تایم برای اونجا بار سفر میبندن ؛ حسابی از این امکان سفر اقتصادی استقبال میکنن! از اول زمستونم که همه سرازیر میشن سمت استان فارس و هرمزگان و سیستان و بلوچستان و هله دان دان دان هله یه دانه!

اینجام ترکمن صحراس که از گرگان راهی نیس ولی از تهران خیلی راهه!
اینجام ترکمن صحراس که از گرگان راهی نیس ولی از تهران خیلی راهه!


اینم اسکله زیبای بریس چابهار که گفتم تایم زمستون بهترین تایمشه
اینم اسکله زیبای بریس چابهار که گفتم تایم زمستون بهترین تایمشه


اما درباره ی تهران چطور؟من خودم یبار با یه بلیط پرواز لحظه آخری از چابهار با ۶۰۰ هزارتومن اومدم تهران! کلیم بهم چسبید چون بلیط معمولیش یکوچهارصد پولش بود!منم که اخر سفرم بودو شپشا ته جیبم داشتن مافیا بازی میکردن حسابی از قاپیدن اون بلیط خوشحال شدم! میخوام بگم تهران همیشه قابلیت مقصد بودن داره! چون هم‌ خونه ی منه (پارتی بازی)هم پایتخته و علاوه بر گردشگران، هرساله از مسافران زیادی برای مسایل شغلی،حقوقی، تحصیلی و سلامتی میزبانی میکنه!

اینم نمای دریاچه چیتگر دل انگیز از داخل یکی از کافه های اطراف که یکی از جذابیتای تهرانه
اینم نمای دریاچه چیتگر دل انگیز از داخل یکی از کافه های اطراف که یکی از جذابیتای تهرانه


در نهایت میخوام بهتون بگم سفرمندای عزیزی که میدونین برای ادامه دادن به سفرهاتون در این شرایط قهوه ای اقتصادی که‌ بلانسبت بوی عننننبرنسا میده سفر لحظه آخری و سفر ارزان و خرید بلیط پرواز ارزان بهترین راهه! برای از دست ندادن فرصت تجربه یه پرواز ارزان یادتون باشه حتمممما اپلیکیشن ها و سایتهای مربوط به سفر، فروشندگان خدمات گردشگری و سامانه های فروش بلیط،و همچنین صفحات اینستاگرامشونو دنبال کنید تا اگه‌ همچین کمپین ها و فرصت های فوق العاده ای بود ازش غافل نشید؛ و مثلا شماها که شرایط اقتصادیتون یکم از من کمتر قهوه ایه برین کیش و مشهد حالشو ببرین از اونجام ارزون پربکشید تا تهران و تعریفشو پیش بقیه بکنید که ۹۰ درصد پولتونو به جای حملونقل تو شهر مقصد خرج صفاسیتی و خوردو خوراک و خرید سوغاتی کردین
خلاصه نتیجه گرفتم آناپلو باید بیشتر حواسش به دوروبرش باشه و از این تکنولوژی که در اختیار داره استفاده کنه تا بتونه همچنان تو سفر و گردشگری بمونه و هم خودش لذت ببره هم به شما از تجاربش بگه، جاهای خوبو فرصت های خوبو به شما معرفی کنه و اینجوری یکم تو این شلوغ پلوغیای زندگی امروز ایران شمارو به لذت و آرامش نزدیک تر کنه!
منتظر نظراتتون هستم
مخلص همتون آناپلو

بلیط یک طرفه به سوی آناپلو

اگر میخواین مستند سفرامو ببینین یا مثل من سفر برین و با مقاصد مختلف و انواع روش های سفر آشنا بشین کافیه رو دکمه ی شروع سفر کلیک کنید و وارد پیج اینستاگرام من بشین اونجا ماجراها داریم...

شروع سفر