سختی های یادگیری برنامه نویسی

این مسیر دهنمو تا الان سرویس کرده
این مسیر دهنمو تا الان سرویس کرده



حدودا 1 سالی هست که شروع کردم به مطالعه برنامه نویسی. البته وقفه بینش زیاد افتاده تا الان و اصلا از خودم راضی نیستم. چون نسبت به یکسال گذشته پیشرفت چشمگیری نداشتم. خیلی وقتا میگم که من اصلا مال برنامه نویسی نیستم و ببوسمش و بذارمش کنار. و حتی به مسیری که دارم طی میکنم شک میکنم که آیا اصلا انتخابم درست بوده یا نه!!
من رشته م الکترونیکه و توی دوران نوجوانی رباتیک کار میکردم. اون سالها اصلا نمیتونستم با برنامه نویسی ارتباط بگیرم و دوستش نداشتم.
برای برنامه نویسی سخت افزار باید به زبان C مسلط بشم که بعد اگه بخوام برم سمت میکروکنترلرهای AVR که دنیای بشدت بزرگ و جذاب و سختی دارن.
قدم اول که یادگیری زبان C هست من توش موندم :/ از پس حل یه سوال ساده هم نتونستم بربیام. نمیدونم شاید تلاشم کم بوده یا درست مطالعه نکردم و باید با دقت بیشتری دوباره از اول شروع کنم به مطالعه. من از کورس های آنلاین استفاده میکنم. از حق نگذریم واقعا مطالب مفیدی رو توشون آموزش میدن.

دیشب وقتی که داشتم میرفتم سراغ سری اول تمرینات یه صدایی توی مغزم مدام می گفت که بیخیال شو، بیخیال شو، تو مال این کار نیستی، تو اصلا این کاره نیستی، بکش کنار ... و از این صداها توی گوشم در حال پیچیدن بود.
اعصابم خورد و از دست خودم شاکی بودم که دارم چه گوهی میخورم!!!! دارم چکار میکنم!!!! اصلا چرا من نمیتونم؟!!؟! خیلی حس بدیه!
دیشب هم درست نخوابیدم و نفسم بالا نمیومد، همش تو فکر این جریان بودم که باید چکار کنم؟!

فعلا تا اینجا کافیه. امیدوارم روزی که تونستم از پس حل کردن این سوالات ساده بر اومدم بیام و بنویسم که تونستم.
اگه نظری هم داشتید حتما واسم بنویسید. خوشحال میشم.
24 دی 1400