من و انتخاب زبان برنامه نویسی

با سلام عرض خسته نباشید به همه ویرگولی های عزیز

من مهدی گودرزی هستم و این اولین پست ویرگولم هستش و عملا دارم برای خودم مینویسم

راستش هدف از این پست ویرگول بیشتر اینه که تجربیات خودم رو در مورد زبان های برنامه نویسی که باهاشون کار کردم بنویسم

خب،اولین زبانی که باهاش کار کردم سی پلاس پلاس بود و اولین بار باهاش تو دانشگاه اشنا شدم

سی پلاس پلاس واقعا زبان خیلی سختی هستش مخصوصا اگر اولین زبان هم باشه و شما هیچ اشنایی با برنامه نویسی نداشته باشید

البته که یه استاد خوب میتونه این زبان را بینهایت اسون کنه که خدا رو شکراستادم خوب بود و من ترم یک خیلی سخت کوش بودم(مثل همه ترم اولی ها)و به شدت میخوندم(شما بخون سگ میزدم)البته من تا اواخر ترم یک اصلا کد نزدم!!!و فقط به صورت تئوری مانند،روی کاغذ مینوشتم

اولین باری که یه کد نوستم رو یادم میاد.یه سلام دنیای ساده بود،اونم تو محیط آبیه توربو سی پلاس پلاس و موفقیت بعد از حدود دو ساعت(اون موقع به گوگل اعتقادی نداشتم)و نوشتن همون چند خط حدود 20 دقیقه برام زمان برد

ترم دوم توی درس برنامه نویسی پیشرفته هم سی پلاس پلاس داشتیم.اونجا با چهره ی ترسناک این زبان اشنا شدم

هنوزم که هنوزه من چگونه نوشتن یه تابع تو سی پلاس پلاس رو بلد نیستم

همون اوایل ترم دو بود که کرونا اومد و دانشگاه ها مجازی شد

منم یه ماه اول هیچ کاری نکردم.دقیقا هیچی!!!!

بعدش با خودم گفتم،وقت که دارم بشینم یه زبون جدید یاد بگیرم.کلی گشتم و گشتم تا به پایتون رسیدم

حالا میرسیدیم به طریقه یاد گرفتنش:

یوتیوب.

خداوکیلی انقدر که من از یوتیوب چیز های جدید یاد گرفتم تو 12 سال مدرسه یاد نگرفتم

اون موقع با سایت هایی مثل تاپلرن و .. اشنا نبودم و هنوز هم با گوگل قهر بودم

خلاصه،برای منی که اولین زبونم سی پلاس پلاس بود،پایتون مثل بهشت بود

نمونه بارزش توابع توی پایتونه.

سینتکس های اولیه پایتون برام خیلی ساده بود و راحت میتونستم بفهممشون،اما،هنوز به درک برنامه نویسی نرسیده بودم(هنوزم مطمئنم نرسیدم چون هر چی بری به تهش نمیرسی)در حدی که نمیتونستم یه سنگ کاعذ قیچی ساده رو کد بزنم

ترم چهارم بودم که یکی از دوستام بهم گفتش اگر جاوا بلدی بیا به من توی برنامه نویسی پیشرفته کمک کن.منم که بلد نبودم گفتم بذار ببینم چی میشه.رفتم یکم سرچ کردم دیدم اوه اوه،عجب زبون پرکاربردیه،باید یادش بگیرم.پس رفتم سرچامو کردم تا ببینم چی پیدا میکنم.اولیش دوره جاوای تاپلرن بود.از اون شروع کردم ولی بعد از چند قسمت اصلا پشیمون شدم.استادش خیلییییییی بد درس میداد به نظر من.پس رفتم یه دوره دیگه رو از سایت درسمن دانلود کردم ولی چون وسط کار استاد عوض کرده بودم و استاد اولی کلا اعتماد به نفسم رو خراب کرده بود،وسطای کار پشیمون شدم،ولی بازم به اون دوستم در حد خیلی خیلی کم کمک کردم.یعنی یکی از تمریناشو موفق شدم حل کنم.گفتم حالا که استادا خوب نیستن کتاب میگیرم ولی از کتاب اصلا هیچی(تاکید میکنم،هیچی)یاد نگرفتم!!! پس نصفه کاره ولش کردم

جدیدا هم رفتم سراغ جاوا اسکریپت.ولی این زبون اونقدر حوصله سر بره که واقعا هر ماه یه قسمت جدید میبینم.و چون خیلی تعداد ویدیو هاش زیاده،تصمیم گرفتم کتابشو دانلود کنم بلکه کمی بهتر جلو ببرم و تنها پیشرفتم دانلود کردن کتابش بوده:)

در کل اینکه برای من تنبل(همونطوری که واضحه)پایتون بهترین گزینه بود.کی میدونه شاید بعدا دوباره یه زبون رو نصفه کاره یاد بگیرم :))))))



در اخر هم اینکه این ادرس گیت هابمه،پروژه حاصی توش ندارم ولی حالا داشته باشیدش بد نیست

https://github.com/mahdigoodarzi123

مرسی که تا اینجا خوندید.