هک از طرف اکانت جعلی اینستاگرام

خب، اولین اشتراک گذاری تجربه من در پلتفرم ویرگو مربوط میشه به پیامی که امروز دریافت کردم. اونم تو واتس اپ با دوتا شماره متفاوت از امریکا با یک متن یکسان. که باعث شد سریع در ویرگول یک اکانت بسازم و از جایی که قبلا در باره اینجا شنیده بودم؛ تجربه ام رو به اشتراک بزارم قبل از اینکه برای خیلی ها دیر بشه.

متن این پیام خیلی ساده میگفت که؛ ما از طرف اینستاگرام هستیم و شما کپی رایت رو رعایت نکردین باید فرمی رو که داخل این لینک هست رو پر کنین طی 48 تا 24 ساعت آینده برامون ارسال کنین، وگرنه اکانتتون تعلیق میشه!!!

Hello,

Rule violation complaints have been detected in your account !

- copyright infringement

-Fake Post Likes

- stolen photos or videos

- Racism and Hate Speech

You will be examined according to these rules! You can fill out the appeal form in order not to lose access.

After filling out the form, you will be examined according to the rules.

Otherwise your account will be suspended within 24-48 hours !

Thanks !



خب اولین مشخصه های این اکانت های جعلی موارد زیر هستند:
خب اولین مشخصه های این اکانت های جعلی موارد زیر هستند:


  1. چرا اینستاگرام از طریق واتس اپ پیام داده؟ در حالی که همیشه اعلام کرده مکاتبات ما از طریق ایمیل و مشخصا ادرس noreply@mail.instagram.com هست.
  2. من روی این شماره تلفن چهارتا اکانت دارم که اگر واقعا از طرف اینستاگرام بود اشاره میکرد کدوم اکانت این قوانین رو نقض کردن.
  3. قوانینی که اشاره کرده همه به صورت کلی هستند که هر کسی ممکنه شامل یکی از این موارد بشه و به صورت خاص حتی به اون مورد پست خاص هم اشاره نداشته.
  4. موارد مربوط به شدوبن یا محدود شدن دسترسی ها، از طریق اکانت ما در اینستاگرام به ما اطلاع داده میشه نه پیامی که از طرف واتس اپ اومده باشه!!
  5. اخر پیام نوشته From Instagram شرکتی به نام instagram وجود نداره، یک شرکت به نام Facebook هست که صاحب دو مجموعه اپلیکیشن های واتس اپ و اینستاگرام هست؛ مثل همه ایمیل ها from FACEBOOK باید در انتها می بود. که اینجا میتونی درباره بخونین:

https://www.instagram.com/about/us/

6. اکانتی که به من پیام داده بعد از ارسال پیام، به صورت ناشیانه ای از ی اکانت بیزینس به ی اکانت استاندارد تغییر کرده.

این تجربه به اشتراک گذاشته شد برای کمک به همدیگه!!

خدا رو شکر کسی که این پیام رو ارسال کرده به شدت ناشی بود و موارد اولیه رو هم رعایت نکرده ولی قبل از اینکه به ی پیام مشکوک جواب بدین یا وارد لینکی که از شما خواسته بشین، درموردش سرچ کنید.

(من هم با سرچ این متن دیدم کاربرهای خارجی هم این پیام رو دریافت کردند و تجربه شون رو به اشتراک گذاشتند، برای همین من هم عینا متن رو تکرار کردم که قابلیت جستجو برای ایرانی ها رو داشته باشه.)