چجوری میشه یه برنامه بسازم؟؟

سال 83 بود و من 11 سالم بود، کامپیوتر خیلی توی زندگی ها بولد نبود، ولی من خیلی دوست داشتم یکی داشته باشم و ببینم این کامپیوتر که میگن چی هست. خلاصه ؛ پدرم با مشورت عموم بلاخره کامپیوتر رو خرید ?

_________________________________________

CPU : P4 1.60 GHz

ram : 256 SD Kingston

Vga: Nvidia GForce mx400 64MB

HDD : Maxtor 60 GB

Power : 300 W

Case : Access

Monitor : LG flatron 17 inch crt

Floopy Drive & CD Writer

Os: Windows 98 & Windows XP

_________________________________________

زمان خودش خدا بودا

تنها چیزی که بلد بودم باز کردن My Computer و رفتن تو درایو ها و باز کردن فیلم و عکس ها و ShutDown. همه هم سن و سالای من که کامپیوتر داشتن اهل بازی بودن و کامپیوتر رو فقط یه ابزار واسه بازی کردن می دیدن ولی من اصلا اهل بازی نبودم و دوست داشتم برنامه های مختلف و یاد بگیرم ، زیاد طولی نکشید که پای اینترنت دیال آپ و یه دستگاه بزرگ ( مودم ) باز شد به خونمون و با کمک پدرم و صد نوشته زنگ و مقاله و کتاب بلاخره سایت Yahoo باز شد( چون گفتن یاهو برام سخت بود میگفتم آهو کیا مثل من بودن؟؟؟؟)

و کلاس کامپیوتر و Office رفتم و چند تا کتاب خریدم و همیشه باهاشوم مشغول بودم.

توی ذهنم همیشه سوال بود برنامه ها چه جوری ساخته میشن؛ دلم میخواست برای خودم یه Word درست کنم، با اون اینترنت داغون و به بدبختی بعد 30 ساعت تونستم سرچ کنم و یه چند وبلاگ راجب Visual Basic آورد بالا ولی خب به غیر از سلام اول مقاله ها چیز دیگه ای نمی فهمدیدم ؛ بعضی جاها هم راجب زبان جدیدی به اسم سی شارپ گفته بودن (به قول اون موقع های من سی شارِپ) و Visual Studio چند وقتی توی همین حال و هوا بودم.

دیگه کم کم همه داشتن ویندوز جدید 7 "سون" رو روی پی سی هاشون نصب میکردن و من مونده بودم تو XP ، سنم هم بیشتر شده بود دیگه تصمیم گرفتم بچسبم به سی شارپ.

با پدرم سی دی ویژوال استودیو رو از زیر زمین بازار آزادی اصفهان خریدم و طبق راهنما نصب کردم رو سیستم و با نت شبانه شروع کردم به دانلود مقاله ها و یه سری کتاب

****کیا کتاب افتضاح جعفر نژاد قمی رو خوندن؟****

خلاصه یاد گرفتم یه پروژه از نوع Windows Form App بسازم، یدونه TextBox ، یدونه Button و یه Label /:

اسمتو وارد کن و با یه سلام قبلش تحویل بگیر ;)

شما هم همینجوری شروع کردین؟

اون موقع سایت ای فارسی زبون و منابع برای یادگیری خیلی کم بود و بیشتر هم مردم دنبال ویژوال بیسیک 6 بودن. ولی خب چند کتاب بود که خریدمو و در عرض پنج شش ماه پیش رفت کردم ، و رفتم دنبال دیتابیس اکسس تو برنامه هام و.‌‌.‌.

با ویژوال استودیو 2010 یه برنامه کتاب داری نوشتم و دقیقا سه ماه وقت برد ولی خیلی قشنگ شده بود و امکانات جدیدی داشت.

________%%%___________

دیگه داشت جای خالی یه کامپیوتر جدید حس می شد ، ویندوز جدید تر ، سرعت پردازش بالاتر.

بچه ها و رفیق ها میگفتن لپ تاپ بگی و منم بدم نمیومد لپ تاپ داشته باشم:

________________________________________

Acer 5750 G Core I5

Ram : 4 GB DDR3

(همون موقع 4 گیگ رم دیگه اضافه کردم و ارتقاش دادم)

Vga: GForce gt540M

HDD : 500 GB

همین الانم مثل ساعت داره کار میکنه

_________________________________________

سرعتش خیلی خیلی بالا بود؛ راحت همه فیلم ها رو باز میکرد و سرعت Visual Studio به شدت زیاد شده بود.

همیشه برای دل خودم برنامه نویسی میکردم و تو موضوع های مختلف کار میکردم و فقط هم به WFA گیر داده بودم، ولی بعد یه مدت دیگه کامپیوتر برام جذاب نبود، دیگه دنبال یادگیری چیز های جدید نبودم، خسته شده بودم، اندروید اندروید ، اندروید ، اندروید ؛ همه جا بحثش بود و همه ، وایبر ، تانگو ، واتساپ ، تلگرام ؛

دیگه کمتر کسی واسه ایمیل زدن ، وب گردی و ... کامپیوترش رو روشن میکرد، منم که زده شدم بودم از تکنولوژی هر چیزی مربوط بهش ، همین الانم خستم . فقط تنها چیزی که میتونه حالم و خوب کنه اینه که زمان برگرده به قدیم:

  • موقعی که فقط باکلاسا فقط کامپیوتر داشتن
  • اینترنت دیال آپ و خراشیدن user و pass روی کارت
  • ماوس های توپی
  • Windows XP