چطور من برنامه نویس شدم



این پست برای روز برنامه نویس

پیشاپیش روز برنامه نویس مبارک

این پست به دعوت شرکت داتین نوشتم

سال دوم راهنمایی بودم، تقریبا 13 سالم بود ویندوز xp در مدرسه ها استفاده می کردند ، من معلم عربی داشتم که با سیستم dos به ما برنامه نویسی یاد می داد.

من اون موقع هیچ درسی باشوق اشتیاق نمی خواندم،من اون موقع با 250 هزار تومن کامپیوتر خریدم، رم 128 گرافیک 256 هارد 90گیگ بود،این سیستم جواب کارم برای کار با dos نمی داد،سیستم یکی از دوستام قرض گرفتم که یاد بگیرم ، همین شوق اشتیاق باعث شد من اولین نمره 20 این درس بگیرم.

گذشت ،سال سوم راهنمایی بودم که من کلاس acess که برای افیس می رفتم ،اون موقع با افیس 2003 کار می کردم با ماکرو در access برنامه نویسی ویژوال بیسیک می کردم و بعد ها برای دایی با همین access یک دفترچه تلفن ساختم.

سال سوم دبیرستان بودم معلمم درس ویژوال بیسیک یاد می داد، فقط سه نفر توکلاس با شوق واشتیاق یاد می گرفت خود من نمرات من در برنامه نویسی بالای 18 بود و بعد دیدم نمرات درس برنامه نویسی از همه درس ها بالاتر بود.

بعد سال 91 مجتمع فنی کلاس html cssوphp رفتم که برای من موفق امیز نبود.

سال 94 من c++ یاد گرفتم بعد با Qtکار می کردم ،اولین تجربه خودم درشرکت پارسیان پرتو ایزدی گذراندم، بعد به دلایلی جاوااسکریپت کار کردم وبعد هم react ،هم vue کار کردم ،که اول شرکت نادین سامانه اینده کار کردم، بعد الان نزدیک یازده ماه برنامه نویس فرانت اند دولوپر هاکوپیان هستم که تو همین شرکت هم با react, vue کار کردم.

برای خواننده

تو مسیری که هستید ،هیچ وقت از این شاخه به اون شاخه نپرید و یک مسیر را ادامه دهید و از تلاش کردن مایوس نشوید و ناامید نشوید.