هر کاری یه اسکریپت پایتون داره - آرشیو فیلم

عکس از RealPython
عکس از RealPython

داستان این مطلب از یه وسواس فکری شروع شد. وسواسی که من تو ذخیره فیلم‌هام داشتم و حتما باید کنار خود فیلم، زیرنویس انگلیسی و یه زیرنویس فارسی و همچنین کل پوسترهای مربوط به فیلم رو هم ذخیره میکردم تازه این وسواس به همینجا ختم نمیشد و حتما باید Icon فولدر مورد نظر هم تغییر میدادم و اونو به شکل یه آیکن استاندارد که داشتم تبدیل میکردم.

حالا شاید بپرسید پایتون کجای داستانه ؟ باید خدمتتون عرض کنم که ذخیره کردن 20 تا پوستر برای یک فیلم حقیقتا خسته کننده است حالا شما فک کنید ممکنه در یک روز بخواید بیشتر از یک فیلم رو مرتب کنید و این پروسه رو روی تمام فیلم‌های مورد نظر انجام بدید. واسه همین من اومدم به کمک پایتون یه Web Scraper نوشتم که فقط کافی بود آدرس اون فیلم تو سایت مربوط به پوستر رو بهش بدید تا تمام پوسترهای مورد نظر رو از اون سایت به ترتیب دانلود کنه و اسمی که دوست دارین رو بهش بده.

این اسکریپت کوچیک خیلی بهم کمک کرد تا با سرعت بیشتری این مرتب‌سازی رو روی فیلم‌ها انجام بدم حالا من سعی میکنم اینجا تو چندتا پاراگراف بخش‌های مختلف کد رو توضیح بدم تا شما هم یکم بیشتر باهاش آشنا بشید:

کد من به صورت معمولی از بخش‌های زیر تشکیل شده:

  • گرفتن لینک فیلم در سایت نمایش پوسترها
  • جستجوی سایت براساس الگو از قبل تعریف شده
  • دانلود تمامی پوسترهای موجود در صفحه
  • ذخیره‌سازی فایل‌ها براساس نام فیلم

من این مطلب کوچیک رو نوشتم تا بگم ما میتونیم بر برنامه‌نویسی تو خیلی از بخش های زندگیمون استفاده کنیم و فقط کافیه تا با عشق یادش بگیریم، اینجوری شما هر کدوم از کارهای روزمره خودتون رو میتونید به طریقی اتوماتیک و علاوه بر سریع‌تر انجام شدن اون کار شما یه زمان زیادی رو در طول روز و هفته واسه خودتون ذخیره کردید .

خب از اونجا که بعضی دوستان گفته بودن خیلی بهتر میشد اگه کدهای اسکریپت رو هم قرار میدادم، واسه همین من کدهای پروژه رو به Git منتقل کردم خوشحال میشم اگه ازش استفاده کنید و نظرتون رو بگید.

https://github.com/amirzenoozi/poster-finder