چطوری یک برنامه نویس موفق باشیم

سلام داشتم تو اینستا بین صفحاتی که فالو کردم چرخ میزدم و یه ویدیو دیدم عالی بود

بعد از دیدن این ویدیو کلی خاطره از زمان های گذشته برای من زنده شد و کلی به خودم گفتم که چقدر اشتباه فکر میکردم

در این ویدیو که لینکش رو در پایین مقاله میزارم حتما ببینید ، جناب اقای مهندس نیک زاد درباره ی این صحبت میکنن که چطور برنامه نویس موفقی باشیم

موفقیت در برنامه نویسی در ایران ؟‌ !!!

موفقیت در برنامه نویسی در کشور ایران
موفقیت در برنامه نویسی در کشور ایران


متاسفانه خیلی ها وقتی صحبت میکنند گلایه میکنند که ما در کشور ایران هستیم و جای پیشرفت و موفقیت نیست همین باور مسموم را منم داشتم

سالهای پیش فکر میکردم هر چقدر تلاش کنم بی فایده است چون در حال حاضر داخل یک کشوری هستم که اینده ی مشخصی ندارد

اما بعد ها باورهای خودم را عوض کردم و با دید دیگری به دنیا نگاه کردم باور جدیدم این بود که من در هر کجای دنیا باشم منم که اینده ی خودم را میسازم نه کشوری که در آن زندگی میکنم ( ممکنه در کامنت ها افرادی باشن که مخالف این موضوع باشن اشکالی هم نداره اتفاقا بودن آنها خوبه ) ...

وقتی زندگی فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتر در کشور آمریکا را با کمک های فراوان و سختی های زیادی پیدا کردم و دیدم که خیلی از آنها در زندگی خود حتی برنامه نویس نمیشوند و شغلشان را عوض میکنند یا اگر برنامه نویس باشند از نظر مالی پیشرفت چندانی نمیکنند فهمیدم که موضوع اینطور ها هم نیست که میگن هر کی امریکا بره برنامه نویس موفقی میشه پس این مثال های نقص کننده بود که باعث شد اولین باور در ذهنم شکسته بشه

دومین مورد تحقیق درباره ی برنامه نویسان ایرانی بود که استارتاپ های خود را در داخل همین ایران با وجود همان محدودیت ها که همه میگن شروع کردند و موفق شدن اونم در حد عالی و هر کس از نزدیک گردش مالی آنها را ببینه شاید شب اول کلا خوابش نبره و تا صبح به تعداد صفرهای حساب بانکی آنها فکر کنه

بیشتر ما درگیر تبلیغات ها و اخبار هستیم ... راستی اخبارم حذف کردم من ! یهو یادم افتاد که همین حذف اخبار از زندگیم کلی باعث پیشرفت من شده

خب بریم سراغ ویدیو

در این ویدیو دقیقا نکات کلیدی گفته شده و باید قدر دان چنین افرادی باشیم که تجربیات خودشان را با ما به اشتراک میزارن و واقعا لذت بخش بود

من همینجا از مهندس نیک زاد تشکر میکنم چون بعضی وقتا صحبت هاشون منو دگرگون میکنه و چنان تاثیری در من میزاره که شاید سالها منو هل میده به جلو

ممنون که بصورت رایگان وقتتون رو برای ما گذاشتید


لینک ویدیو : چطور برنامه نویس موفقی باشیم ؟


ممنون میشم نظرتون رو بگید

پایان