برنامه نویس قرارداد هوشمند، بلاکچین، بکاند و بازی ساز.
Machinations : حالت های اجرای عناصر در فریم ورک
در این مقاله به مبحث حالت های اجرای نمودار و پویا کردن عناصر می پردازیم. در قسمت قبل در مورد استخر ها و اتصالات آن توضیح دادیم. استخر ها و اتصالات برای فعال شدن حالت های مختلفی دارند. در ادامه به معرفی حالت های تعامل و اجرای نمودار ها میپردازیم.
حالت های فعال سازی
در هر تکرار، گره های (node) داخل فریم ورک اجرا(fire) می شوند. هنگامی که یک نود اجرا می شود، منابع را از طریق اتصالات دریافت یا ارسال می کند(push and pull). فعال شدن یک گره به حالت فعال شدن آن بستگی دارد. در فریم ورک machinations نمودار ها در چهار حالت مختلف می توانند فعال شوند:
- یک گره می تواند به صورت خودکار(automatically) اجرا شود. در این حالت نمودار در هر تکرار فعال می شود. همه گره ها به صورت همگام کار می کنند.
- حالت دیگر تعاملی(interactive) است که در این حالت نمودار به عمل بازیکن پاسخ می دهد و در جواب اجرا می شود. در نسخه دیجیتالی فریم ورک machinations، حالت تعاملی پس از کلیک بازیکن بر روی یک گره اتفاق می افتد.
- حالت شروع فعالیت(starting action)، در این حالت گره فقط یک بار و قبل از اولین تکرار اجرا می شود. این حالت به سرعت پس از کلیک بازیکن بر روی دکمه اجرا فعال می شود.
- حالت اخر منفعل(passive) است. حالت منفعل به این معنا است که این نمودار فقط در پاسخ به یک فعالیت اجرا شده توسط یک عنصر دیگر پاسخ می دهد. به عبارت دیگر در این حالت یک گره دیگر باید ماشه این گره را فعال کند.
هر یک از حالت های بالا به شکل متفاوتی نمایش داده می شود. حالت خودکار با (*)، تعاملی با خط درونی، شروع فعالیت با s و حالت منفعل هیچ علامتی ندارد.
مطلبی دیگر از این انتشارات
machinations : مهم ترین سیستم در طراحی بازی ها
مطلبی دیگر از این انتشارات
Machinations: کشیدن و هل دادن منابع
مطلبی دیگر از این انتشارات
حالت های زمان در فریم ورک Machinations