برنامه نویس قرارداد هوشمند، بلاکچین، بکاند و بازی ساز.
Machinations: معرفی عناصر اولیه - قسمت اول
فریم ورک machinations برای مدلسازی یک فعالیت، رابطه و تعامل بین اجزای اقتصاد درونی استفاده می شود. یک چرخه اقتصاد درون برنامه ای از جریان های ورودی و خروجی منابع تشکیل می شود. نمودار های بصری از چندین نوع گره برای توزیع منابع استفاده می کنند. اتصالات منبع (resource connections) تعیین می کنند منابع چگونه بین عناصر حرکت کنند و عنصر اتصالات وضعیت(state connections) برای شرح تاثیر توزیع فعلی منابع بر روی سایر گره های منابع در نمودار استفاده می شود.
با کنار هم قرار دادن این عناصر هسته نمودار های machination شکل میگیرد در اینجا عناصر پایه این فریم ورک را بررسی می کنیم.
استخرها (pools) و منابع
ساده ترین گره موجود در machinations استخر است. یک استخر یک مکان در نمودار است که منابع را جمع آوری می کند. استخرها با دایره خالی نمایش داده می شوند. در صورتی که منابع داخل دایره کم باشند به صورت دایره های کوچک پررنگ نمایش داده می شوند در غیر این صورت عدد مقدار منبع داخل دایره قرار می گیرد.
استخر ها برای مدلسازی ورودی ها استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر شما یک منبع دارید که اسم آن پول است و موجودیت آن منبع برای بازیکن حساب بانکی نام داشته باشد، شما می بایست از یک استخر برای مدلسازی حساب بانکی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که استخر ها نمی توانند اعداد اعشاری در خود جای دهند بنابراین فقط اعداد صحیح قابل استفاده هستند. اگر واحد پولی که استفاده می کنید دو واحد زیرمجموعه متفاوت دارد مانند دلار، بهتر است به جای مقدار دلار از مقدار سنت استفاده کنید.
نمودار های machinations از رنگ های متفاوتی برای تمایز بین انواع مختلف منابع استفاده می کند. یک استخر می تواند حاوی بیش از یک نوع منبع باشد. در نتیجه یک استخر می تواند برای ذخیره موجودیت های مرکب استفاده شود. با این حال بهتر است تا زمانی که به machinations مسلط نشده اید هر منبع را در یک استخر جدا استفاده کنید، از این روش تفکیک استخر ها آسان تر است.
اتصالات منبع
منابع به صورت مجزا می توانند از یک نود به نود دیگر از طریق نود های اتصال حرکت کنند. این نمودار های اتصال به شکل یک تیر یک طرفه نشان داده می شوند.
نمودار اتصالات منابع می تواند منابع را در نرخ های مختلفی جا به جا کند. عدد کنار این نمودار نمایانگر مقدار جا به جایی منابع از طریق این نود در یک گام زمانی است. اگر عددی در کنار این نمودار قرار نگرفته باشد به این معنا است که نرخ انتقال منابع 1 است. برعکس این حالت شما می توانید نرخ انتقال منابع را در یک گام زمانی به حالت نامحدود قرار دهید برای رسیدن به این هدف باید از کلمه all در جای مقدار label استفاده کنید.
فریم ورک machinations جریان حرکت منابع را به صورت انیمیت شده از طریق نود های اتصالات نمایش می دهد. هنگامی که شما برنامه را به حالت اجرا در می آورید، خواهید دید که منابع از طریق نمودار های اتصالات جا به جا می شوند.
ورودی، خروجی، منشاء و هدف ها
هر نود اتصالی که به یک نود دیگر اشاره داشته باشد نود ورودی نام دارد و هر نود اتصالی که از نود دیگر شروع بشود خروجی نام دارد. به همین شکل نود مبدا منشا نام دارد و نود انتهایی نود هدف.
لطفا نظرتان را در مورد این مقاله با ما در میان بگذارید.
مطلبی دیگر از این انتشارات
حالت های زمان در فریم ورک Machinations
مطلبی دیگر از این انتشارات
Machinations : معرفی ابزار و چرخه
مطلبی دیگر از این انتشارات
Machinations : حالت های اجرای عناصر در فریم ورک