ویرگول
ورودثبت نام
ایهام
ایهام
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

جدایی من از قانون جذب!!!



همه مون تا الان دیگه اسم قانون جذب به گوسمون خورده و یه چیزایی راجبش میدونیم

من موقعی که باهاش آشنا شدم 12 یا 16 سالم بود،تازه اسباب کشی کرده بودیم، منم بیکار شده بودم تو خونه یه سی دی پیدا کردم توی خرت و پرتای خونمون که روی جلدش نوشته بود جشنواره نمیدونم چیچی طرح فرهنگی بازم نمیدونم چیچی??? بازش کردم توی سی دی توش یه سری صوت ضبط شده سی چهل تا سخنرانی نیم ساعته بود

همینجوری، شانسی با قانون جذب آشنا شدم، تازه اونموقع ها که اصلا مردم واتساپ و تلگرام و اینستاگرامم نداشتن که کسی مخشونو مورد اثابت ارتعاش مثبت و نیکولا تسلا و این چیزا قرار بده  حدودا سال 90 یا 91 بود تازه یه چیزی اومده بود تو بازار به نام گوشی لمسی!

خلاصه که یکی از صوتهارو شانسی باز کردم زدم وسطاش ببینم چی میگه، خوشم اومد از اونجایی که یه infj بودم و عاشق یاد گرفت چیزای جدید، خوشم اومد از صحبتاش بیان اون سخنرانم خوب بود جالب حرف میزد این بود که گفتم خب از اول پلی شون میکنم ببینم چی میگه!

اون سخنرانش که سمینار برگذار کرده بود اسمش شهاب فرهنگ بود، فکر کن اوایل دهه هشتاد طرف سمینار برگزار میکرده راجب قانون جذب صحبت میکرده!
ولی جدای از اونا انصافا آقای شهاب فرهنگ آدم باشعور و خوبیه پیشنهاد میکنم فیلم "شعور آب" رو ببینین، تا هرچی پست اینجوری? توی اینستا دیدین یادتون بره، خیلی خفنه


تا یه مدت اوکی ولی تصور کن تمام خاطرات بد، غم ها و ناراحتیایی که سرکوب کردب جمع شده باشن  توی یه توپ سیاه و به مرور زمان این توپه بزرگ میشه، اینقدر بزرگ میشه که یه روز یه ضربه کوچیک متلاشی میشه و ناراحتایی که آروم آروم باید تجربه میکردی، همسون با هم یکباره خالی میشن توی سرت....... همین بود که قانون جذب باعث افسردگی من شد. و بعدس اینو فهمیدم


توجه نکردن به احساسات منفی واقعا به روح و روانتون آسیب میزنه!
توجه نکردن به احساسات منفی واقعا به روح و روانتون آسیب میزنه!





خب این فقط یکیش بود!
مسئله دوم این بود که میگفت برای موفقیت منطقتو باید بذاری کنار و فقط حستو خوب کنی، خودتو توی ثروت زیاد، وسط آرزوهات تصور کنی، و... کلا با منطقت نباید تصمیم بگیری

عکس بی ربط:)
عکس بی ربط:)



ولی استفاده درست از منطق اینجوریه:

دوستی عقل با قلب:) د
دوستی عقل با قلب:) د


ولی آقا انصافا قلب یه چیز دیگه است :)


برگردیم سر بحثمون! منطق جلوی پیشرفت و موفقیتو میگیره؟
خب چرا افراد زییییادی منطقی مثل intj, intp, entj, ثروتمند ترین اند؟



اینم سندش
اینم سندش




مسئله سوم این بود که اکثر آدمایی که توی قانون جذب بودن به نظر من اشتباه ترین کار دنیا (به قول خودشون ارتعاش منفی ترین کار دنیا) یعنی قضاوت کردن بقیه رو انجام میدادن...

از این قضیه دل خونی دارم حوصله واسه توضیحش ندارم...... سو بیخیالش

مسئله چهارم این بود که اگه دقت کرده باشین استادای قانون جذب خودشون تجارت خیلی پر سودی ندارن که باهاش ثروتمند شده باشن! بجاش با فروختن دوره ثرتمند شدن:/


ولی خب با اینحال بنظر خودم قانون جذب یه چیزای درستی هم داره و چیزای اشتباهم خب زیاد داره اما جدیدا یه دعوایی پیش اومده بین علم گرا ها و قانون جذبی ها هر جفتشون میگن تو از بییییخ اشتباهی من خوبم و جالب اینجاست که هم اطلاعات قانون جذبیا راجب علم ناقصه هم اطلاعات طرفداران علم راجب قانون جذب...... من که توی این دعوا ها توی هر طرف بیشتر تعصب میبینم تا دنبال حقیقت و درستی بودن

بنظرم بهترین کار اینه که قانون جذب و علم رو با هم دنبال کنی و حرف های هردوشون راجب خوشحالی، ثروت، موفقیت و... رو بشنوی هردو هم حرف درست دارن هم اشتباه، توی هرکدوم همون که تشخیص میدی درسته رو برداری و توی زندگیت استفاده کنی

مولوی درباره این میگه که:

حقیقت آیینه ‌ایی بود که از آسمان به زمین افتاد و شکست ، هر کس تکه‌ایی از آن را برداشت خود را در آن دید ، گمان کرد حقیقت نزد اوست ، حال آنکه حقیقت نزد همگان پخش بود ...
#فیه_ما_فیه

قانون جذبتجربیاترشد فردیروانشناسی زردعلم
توی سیاهچاله افسردگی هنوز امیدوار به دنیای بهتری که انتظارمو میکشه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید