چالش پروژه ( فراموشی pullrequest در گیت )

من معمولا در حال کامل کردن پروژه هام با گیت تفریح میکنم و کلا گیت و گیت هاب برام سرگرمیه چون سیستمش برام جالبه ولی جدیدا موقع جلو بردن یه پروژه یه کار خیلی احمقانه کردم و بعدا یادم اومد که نباید اون کار رو میکردم ...

این مطلب میتونه به عنوان اشتراک تجربه پست بشه ولی قابلیت تبدیل شدن به آموزش گیت رو هم داره ...

ایراد کار کجا بود ؟ اینجا بود که من پروژم رو که روی گیت هاب بود کلون کردم و شروع کردم به توسعش بدون اینکه برنچ جدیدی بسازم ! خلاصه بگم که کارم رو تموم کردم و متوجه شدم که تمام این تغییرات رو روی برنچ master کامیت و پوش کردم , در حالی که این کار فوق العاده اشتباه بود .

گیت به شما این اجازه رو میده که یک پروژه رو بدون خراب شدن کد اصلی تغییر بدین و بعد از تموم شدن کارتون برای صاحب اون پروژه اصطلاحا ( pull request ) ارسال کنید و اگر اون فرد از تغییرات شما راضی بود اون رو با کد های اصلی ( merge ) کنه ...

اگر شما هم مثل من این اشتباه رو کردین و یا اگر قبلا این اشتباه رو داشتین و چاره ای براش نداشتین مراحل زیر رو طی کنید تا مشکل شما برطرف بشه ...

*‌ - بعد از کلون کردن پروژه اولین کاری که میکنید اینه که یه ریموت جدید اضافه میکنید تا کار های خودتون رو داخل اون پوش کنید ...

git remote add Dev_origin https://<your URL> 

بعد باید یه برنچ جدید بسازید و به اون مهاجرت ( checkout ) کنید .

git checkout -b Develope_branch

حالا دیگه با خیال راحت هر کاری رو که میخواید بکنید و در آخر مطمئن بشید که تمام تغییراتی رو که در پروژه اعمال شده , کامیت کردید .

حالا برای اینکه پول ریکوئست رو انجام بدید باید تغییراتی رو که روی پروژه دادید روی برنچی که ساختید پوش کنید :

git push origin Develope_branch

و بعدش شما توی سایت گیت هاب روی گزینه پول ریکوئست کلیک کنید و برای صاحب پروژه بفرستید ..


این یه مشکلی بود که من باهاش مواجه شدم و با سرچ توی مطالب خارجی تونستم مشکلم رو حل کنیم و حالا به شما تبریک میگم چون همین مشکل رو میتونید به زبان فارسی حل کنید ...


سالم و سلامت باشید . . .