مهندس نرم افزار و برنامه نویس
آموزش تعریف و مقدار دهی آرایه ها در زبان go
خبرکاو تقدیم میکند
در Go ، یک آرایه دنباله ای از عناصر با طول خاص است
در اینجا آرایه ای را ایجاد می کنیم که دقیقاً 5 int را نگه می دارد. نوع عناصر و طول هر دو بخشی از نوع آرایه هستند. به طور پیش فرض یک آرایه دارای ارزش صفر است ، که برای ints به معنای 0 است.
ما می توانیم با استفاده از آرایه [index] = syntax مقدار یک مقدار را در یک فهرست تنظیم کنیم و با آرایه [index] یک مقدار بدست آوریم.
len طول یک آرایه را برمی گرداند.
از این syntax برای تعریف و تنظیم اولیه آرایه در یک خط استفاده می کنیم.
b := [5]int{1, 2, 3, 4, 5}
انواع آرایه ها یک بعدی هستند ، اما می توانید انواع مختلفی را برای ساخت ساختار داده های چند بعدی ایجاد کنید.
توجه داشته باشید که آرایه ها هنگام چاپ با fmt.Println به شکل [v1 v2 v3 ...] ظاهر می شوند.
کد در نهایت به شکل زیر درخواهد آمد :
package main
import "fmt"
func main() {
var a [5]int
fmt.Println("emp:", a)
a[4] = 100
fmt.Println("set:", a)
fmt.Println("get:", a[4])
fmt.Println("len:", len(a))
b := [5]int{1, 2, 3, 4, 5}
fmt.Println("dcl:", b)
var twoD [2][3]int
for i := 0; i < 2; i++ {
for j := 0; j < 3; j++ {
twoD[i][j] = i + j
}
}
fmt.Println("2d: ", twoD)
}
پایان بخش آرایه ها
مطلبی دیگر از این انتشارات
ساخت پروژه با معماری مایکروسرویس، زبان گولنگ، اندپوینت رست، کوبرنتیز و... (قسمت دوم)
مطلبی دیگر از این انتشارات
پوینتر ها در گو | آشنایی و درک بهتر آنها
مطلبی دیگر از این انتشارات
کتابخانه های استاندارد در Go (بخش اول)