الگوهای طراحی در زبان گو (Design patterns in go)-مقدمه

فهرست

سلام به همه دوستان

علی فرهادنیا هستم و این بار اومدم با یه موضوع جذاب.

الگوهای طراحی اونم در زبان گولنگ

کلا این الگوهای طراحی مبحث جالبیه و پایه ثابت خیلی از مصاحبه ها هم هست و بلد بودنشون خیلی خوبه.

همونطور که در سری مقله های اصول سالید در گولنگ ( که هنوز کامل نشده) اشاره کردم زبان گولنگ شی گرا نیست و خب این الگوهای طراحی اکثرا بر اساس منطق شی گرا ایجاد شدن.

پس تکلیف چیه؟

خب مثل همون اصول سالید میشه اینجاهم کارایی کرد و یه جورایی این الگوهارو گولنگیزشون کرد.

در این سری از مقاله ها سعی میکنم این اصولو با زبان گولنگ پیاده سازی کنم و توضیح بدم.

ساختار کلی

الگوهای طراحی بر اساس عملکردشون به سه دسته تقسیم میشن:

  • الگوهای طراحی سازنده (Creational Design Patterns)

این الگوها روشهای مختلف ایجاد یک شی رو ارائه میدن و باعث افزایش انعطاف پذیری و توانایی استفاده مجدد از کد میشن.

  • الگوهای طراحی ساختاری (Structural Design Patterns)

مجموعه ای از راه حل هایی هستن که برای حل یه سری مشکلات توی زمینه توسعه پذیری نرم افزار راه حل هایی ارائه میدن.

  • الگوهای طراحی رفتاری (Behavioral Design Patterns)

این الگو ها مجموعه ای از راه حل ها برای ارتباط بین اشیا مختلف هستند.


من سعی میکنم این الگوهارو طبق همین دسته بندی ارائه بدم.

منابع

منابع اصلیم شامل یه دوره ویدئویی میشه که این لینکشه و منبع دیگم این وبسایته.

کدهایی که توی این سری از مقالات مینویسمو میتونید توی این ریپازیتوری گیتهام پیدا کنید.

فهرست