طرح صیانت از کولر تصویب شد

طرح صیانت از کولر تصویب شد


به گزارش گلونی از وقتی اخبار مربوط به طرح صیانت از کاربران فضای مجازی حسابی داغ شد، پدرم هم بدجور به فکر فرو رفت. نمی‌دانستیم قرار است چه تصمیمی از این به فکر فرو رفتن خارج شود ولی می‌دانستیم قرار است ماجراهای ناگواری رخ بدهد.

پدر دیگران همیشه می‌گویند دولت و حکومت مانند یک پدر برای مردم هستند. ولی پدر من می‌گوید پدر مانند یک دولت و حکومت برای خانواده است در نتیجه موبه‌مو تصمیمات دولت و مجلس را در خانه پیاده می‌کند. البته نه به بدی برخی تصمیمات دولت و مجلس. بلکه کلی حساب شده و مملو از خلاقیت و نوآوری. حداقل نظر ما را می‌پرسد بعد نظر خود را اجرا می‌کند.

این بار هم می‌دانستیم قرار است پدر یک طرح مانند طرح صیانت از کاربران فضای مجازی را در خانه اجرا کند. بالاخره یک روز با پیش‌نویس طرح وارد صحن علنی خانه شد و ما را به صف کرد. کلمه به کلمه و خط به خط آن را خواند و به تک‌تک سوالات پاسخ داد. من معترض بودم و انتقاد داشتم. پدر گفت چون این طرح بر زندگی تو تأثیر دارد پس تا قانع نشوی، تصویب این طرح را عقب می‌اندازم. من به یک بند از طرح انتقاد داشتم که در آن ذکر شده بود: «کولر از ساعت ۱۹ تا ۲۲ باید خاموش باشد». من می‌گفتم این ساعت باید کوتاه‌تر بشود. پدر اما با حوصله و صبوری توضیح می‌داد و من قبول نمی‌کردم. پدر از سایر اعضای خانواده هم کمک گرفت و همگی محاسن این طرح را به من توضیح دادند اما من باز هم قبول نکردم. در همین ماجراها بودیم که ناگهان خبر آمد یکی از مسئولین گفته مخالفان طرح صیانت از کاربران فضای مجازی یک مشت کامنت‌گذار فلان و بهمان هستند. پدرم هم با اخم به من نگاه کرد و رفت طرح صیانت از کولر را تغییر داد. طبق ویرایش جدید این طرح، کولر فقط یک ساعت در روز روشن می‌شود و تعیین زمان آن فقط به عهده پدر بود. سرویس و تعمیر و تعویض پوشال کولر هم به عهده یک نفر است. آن هم منم. اینجاست که می‌فهمم چرا می‌گویند اخبار را دنبال نکنید. واقعا بدآموزی دارد. ولی خب خیالی نیست. چون به زودی پاییز از راه می‌رسد، هوا خنک می‌شود و دیگر نیازی به کولر هم نیست. طرح صیانت از کولر هم به کاغذ پاره‌ای تبدیل می‌شود.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی