از بس که خراب تو شدم، آبادم.
کاربرد Assert در پایتون
استفاده از دستور Assert باعث میشود کدها دقیقتری بزنید. به این قبیل از بررسی ها assertion میگویند، و با استفاده از آن میتوانید مطمئن باشید که فرضیه یا شرایطی که در نظر گرفته اید تا زمانیکه در حال توسعه کدهای خود هستید همواره برقرار است، اگر یک از این فرضیه های نقض شود میتوانید مطمئن باشید که کدهای شما دارای باگ است.
Assert ابزاری مناسب برای مستندسازی، اشکال زدایی و آزمایش کد در طول توسعه هستند. هنگامی که کد خود را با کمک Assert اشکال زدایی و آزمایش کردید، می توانید آنها را خاموش کنید تا کد را بهینه کنید. Assertion به شما کمک می کند کد خود را کارآمدتر، قوی تر و قابل اعتمادتر کنید.
ساختار Assert به صورت زیر است:
assertexpression[,assertion_message]
استفاده از Assert عمدتا برای زمان دیباگ است تا بتوانید با استفاده از آن باگ های برنامه را شناسایی و رفع کنید.
زمانیکه باگی در برنامه به وقوع می پیوندد میتوان به وسیله هشداری وقوع آن را اطلاع داد.
در چه موقعی نباید از Assert استفاده کرد؟
به طور کلی، شما نباید از Assert , وبرای پردازش داده یا اعتبارسنجی داده استفاده کنید، زیرا می توانید آنها را در کد نهایی خود غیرفعال کنید، که در نهایت تمام کد پردازش و اعتبارسنجی مبتنی بر Assert ,شما حذف می شود. استفاده از Assert برای پردازش و اعتبار سنجی داده ها یک دام رایج است.
از طرفی Assert جایگزینی برای try… catch و خطایابی نیست. هدف از آنها کنترل خطا در هنگام اجرای برنامه نیست بلکه هدف اصلی آنها اطلاع رسانی به شما جهت رفع خطا در هنگام توسعه برنامه است.
مطلبی دیگر از این انتشارات
این هسته اون هسته نیست
مطلبی دیگر از این انتشارات
دستور with در پایتون
مطلبی دیگر از این انتشارات
پای پای