تجربه من در استفاده از پلوپز ادمیلسون با 21 برنامه پخت

یکی از غلات مهمی که در سفره ما ایرانی‌ها همیشه جای دارد برنج است. نحوه پختن برنج از قدیم نشان‌دهنده هنر کدبانو بوده است. اگر بهترین و مرغوب‌ترین برنج هم درست پخته نشود،قابل خوردن نیست. من در پخت برنج از یک راه ساده و سریع استفاده می‌کنم، پخت برنج با پلوپز! و در این مقاله تجربه خودم را در استفاده از پلوپز ادمیلسون که یک برند با کیفیت ایرانی است با شما به اشتراک گذاشتم.

از پلوپز ادمیلسون در دم کردن انواع برنج، پخت انواع کیک، سرخ کردن و بخارپز کردن مواد استفاده کردم. اگر علاقه‌مند به شناخت این پلوپز بی‌نظیر و خواندن تجربه من از استفاده دستگاه هستید، تا آخر این صفحه همراهم باشید.

ظاهر پلوپز ادمیلسون

من جزء آن دسته از افراد هستم که ظاهر دستگاه نیز برایم اهمیت ویژه‌ای داشت. برای انتخاب یک پلوپز کاربردی در کنار خصوصیات آن به ظاهر دستگاه نیز توجه داشتم. یکی از گزینه‌هایی که پلوپز ادمیلسون مرا شیفته خود کرد، پنل دیجیتالی و کاملاً لمسی بود که روی بدنه و قسمت جلوی دستگاه قرار دارد. این پنل متشکل از لامپ‌های LED با کیفیت است، که فقط با یک اشاره کوچک انگشتان، به راحتی به برنامه‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد.

بدنه بیضی شکل و دسته قابل چرخش 180 درجه، به خوبی شما را در جابجایی کمک می‌کند. تنوع سه رنگ سفید، مشکی و نقره‌ای باعث شد که من به راحتی بتوانم رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنم.

درب دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که بعد از پختن موادی مثل برنج، چغندر یا لپه که کف تولید می‌کنند، به راحتی جدا شده و شسته می‌شود. درون درب یک ورق آلومینیوم استفاده شده است که کار شستشو را راحت‌تر می‌کند.

برای جلوگیری از خروج بخار یک واشر در اطراف درب وجود دارد که دستگاه را عایق‌بندی می‌کند.

پنل دیجیتالی و کاملاً لمسی، که روی بدنه و قسمت جلوی دستگاه قرار دارد.
پنل دیجیتالی و کاملاً لمسی، که روی بدنه و قسمت جلوی دستگاه قرار دارد.


موارد فنی پلوپز ادمیلسون که باعث انتخاب من شد چه بود؟

ادمیلسون توان مصرفی پلوپز را 900 وات قرار داده که المنت های آن به خوبی در زمان کم، دیگ را داغ و آماده استفاده می‌کند. با توان مصرفی بالای این دستگاه تمام مواد به صورت یکنواخت پخته و آماده سرو می‌شود. همچنین طول کابل 2/1 متری آن، این امکان را به من داد تا در مکان‌های دور از پریز نیز به راحتی از آن استفاده کنم.

برنامه‌های کاربردی پلوپز ادمیلسون

داشتن سبد سرخ کن در این پلوپز برای من بسیار جذاب بود چون مدل‌های کمی در بازار این امکان را به شما می‌دهند که با دستگاه پلوپز بتوانید مواد را سرخ کنید.

· سرخ‌کن: من با انتخاب برنامه fry، مواد را به خوبی تفت دادم، همچنین با استفاده از سبد سرخ‌کن و برنامه پخت deep fry مواد سرخ کردنی مثل سیب‌زمینی و فیله مرغ را در روغن غوطه‌ور و مغزپخت کردم. از آنجایی که دمای دستگاه بالاتر از 180 درجه سانتی‌گراد نمی‌رود، می‌توان چندین مرتبه از روغن آن استفاده کرد.

· پلوپز:برای پخت معمولی برنج از گزینه rice و برای تهیه ته‌دیگ جذاب از گزینه crispy rice استفاده کردم که در نتیجه یک ته دیگ خوشمزه پخته شد.

· آرام‌پز: معمولا برای پخت مواد سخت باید زمان زیادی را در نظر بگیرید، من با استفاده از گزینه slow cook مواد سختی مانند حبوبات و گوشت قرمز را در زمان کمتر پختم.

· پخت سریع:اگر شاغل هستید و زمان کمتری برای آشپزی دارید می‌توانید با استفاده از گزینه fast cook غذا را سریع‌تر آماده کنید.

· بخارپز: ادمیلسون با قرار دادن سبد مناسبی برای بخارپز کردن مواد، باعث شده است افرادی که به سلامتی خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، بیشتر از گزینه steam استفاده کنند.

· کیک: همچنین با استفاده از گزینه cake به بهترین شکل می‌توانید یک کیک خانگی خوشمزه تهیه کنید.

ادمیلسون تایمر پیشرفته‌ای را در پلوپز طراحی کرده است که مواد را درون آن ریخته و با تنظیم تایمر 24 ساعته،در زمان دلخواهتان غذای آماده خواهید داشت.

گزینه فوق فوق‌العاده‌ای در پنل دیجیتالی وجود دارد که توجه من را به خود جلب کرد. گزینه keep warm قابلیت گرم نگه داشتن غذا را دارد که در مدت زمان مشخصی غذا را گرم و آماده سرو نگه می‌دارد.

نکته مهمی که در استفاده از پلوپز به آن برخوردم، گزینه auto clean یا شستشوی خودکار است که در طول عمر دستگاه نقش مهمی دارد. هربار بعد از استفاده، کافیست درون دیگ کمی آب ریخته وبا فشردن این دکمه شستشوی خودکار انجام ‌شود.

برای پخت معمولی برنج از گزینه rice و برای تهیه ته‌دیگ جذاب از گزینه crispy rice استفاده کنید.
برای پخت معمولی برنج از گزینه rice و برای تهیه ته‌دیگ جذاب از گزینه crispy rice استفاده کنید.


ظرفیت پلوپز ادمیلسون برای چند نفر مناسب است؟

با توجه به ظرفیت 5 لیتری دستگاه، برای 12-10 نفر مناسب است. نمی‌توان گفت که خانواده‌های کم جمعیت قادر به استفاده از این پلوپز نیستند. شما برای از 1 تا 8 پیمانه برنج، به راحتی می‌توانید از پلوپز ادمیلسون مدلRC317 استفاده کنید.‌

اگر شاغل هستید و زمان کمتری برای آشپزی دارید می‌توانید با استفاده از گزینه fast cook غذا را سریع‌تر آماده کنید.
اگر شاغل هستید و زمان کمتری برای آشپزی دارید می‌توانید با استفاده از گزینه fast cook غذا را سریع‌تر آماده کنید.


از کجا بخرم؟

سایت هومینال اولین آنلاین شاپ تخصصی و معتبر لوازم خانگی است که به خوبی جواب اعتماد شما را در خرید محصولات ادمیلسون می‌دهد. می‌توانید با مراجعه به آن، با مشخصات دقیق‌تر، پلوپز و دیگر محصولات ادمیلسون آشنا شوید.