مروری بر داستان شکل‌گیری ایده‌کست؛ به مناسبت انتشار آخرین اپیزود

قصه از کجا شروع شد؟

ایده‌کست بهار ۱۳۹۶ چشم به جهان گشود. در آن روز‌ها لایو اینستاگرام تازه مُد شده بود و قصد من این بود تا به آن جان استارتاپی ببخشم.

با لایو‌های تصویریِ سریالی شروع کردیم و پس از ضبط ۳ فصل لایو با کارآفرینان و متخصصان حوزه استارتاپ و تکنولوژی تا برگزاری رویداد هم پیش رفتیم و افتخار دیدن حضوری بعضی از مخاطبانِ عزیزمان را داشتیم.

جزییات بیشتر از داستان شکل‌گیری و روند فعالیت سال‌های اخیر ایده‌کست را می‌توانید اینجا بیشتر بخوانید:

https://virgool.io/@tadeh/qwhqpxiitflz

پس از شروع دوران کرونا به پادکست‌های به صورت آنلاین ضبط شده روی آوردیم و ۱۰ قسمت پادکست ضبط کردیم. به موضوعات مختلف از وضعیت شتابدهنده‌ها در دوران پسا کرونا تا پروتوکول‌های اخلاقی در هوش مصنوعی پرداختیم؛

اما...

چرا به پایان رسیدیم؟

ایده‌کست شاید نزدیک‌ترین تجربه من به کارآفرینی بود. درست است، استارتاپ نبود، پول در نمی‌آورد، اما تجربه همه کار کردن تا زنده ماندن یک موجود غیر زنده (خواه استارتاپ باشد، خواه پادکست) فکر کنم این حس را در من ایجاد کرد که دارم تمام تلاش خود را می‌کنم تا ساخته‌ی خودم را با دل و جان حفظ کنم، و این کارآفرینی است. در این مدت تجربه کار و جذب یک تیم حرفه‌ای داوطلب نیز داشتم که خوشحالم نام آن‌ها را تک‌تک می‌توانم اینجا بیاورم:

ممنونم از کمک‌های علی متقی در فیلم‌برداری و تدوین قسمت‌های ویژه‌برنامه معرفی فضاهای کار اشتراکی، سجاد بیات، علی حسنی و مونا اسلامی در نوشتن بلاگ‌پست‌ها، صبا تاجیک در مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مهدیه زینالی در انجام تصویرسازی‌های زیبای وب‌سایت، صدرا فداکار و ملیکا ابیضی در ساخت و موشن لوگوی جدید، مهدی جوانبخش در ویرایش پادکست و عسل قمری در کپی‌رایت انگلیسی.

پس از ۴ سال کار داوطلبانه به نظر می‌رسد که وقت خداحافظی است. اعتقاد دارم هر شروعی، یک پایان دارد و الان وقت آن بود که ایده‌کست را کنار بگذارم و شروعی جدید در زندگی شخصی و کاری خود داشته باشم. با گذر سن، اولویت‌ها فرق می‌کنند و ایده‌کست لیاقت اولویت کم را نداشت.

معتقدم ایده‌کست هم‌اکنون به اندازه کافی محتوا صوتی و تصویری تولید کرده تا افرادی که می‌خواهند کار خود را در این حوزه شروع کنند یا دانش خود را بیافزایند از آن استفاده کنند و می‌توان گفت ایده‌کست دِین خود را به این اکوسیستم ادا کرده است.

در آخر از شما دعوت می‌کنم قسمت آخر پادکست ایده‌کست را با حضور من، این‌بار به عنوان مهمان، گوش کنید و از گوش دادن خاطرات و چالش‌هایی که در این مدت داشته‌ام لذت ببرید:

https://castbox.fm/episode/10.-ایده‌کست؛-آغاز-یک-پایان-id2528797-id375047934?utm_source=website&utm_medium=dlink&utm_campaign=web_share&utm_content=10.%20%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%9B%20%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2%20%DB%8C%DA%A9%20%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-CastBox_FM


امیدوارم سال جدید برای همه ما خاطره‌انگیز و موفقیت‌آمیز باشد.