تجربه خانم اعظم حمیدپور در دوره کوچینگ زندگی و رشد هوشمند مجموعه ذهن هوشمند


به نام خالق یکتا

اینجانب اعظم حمیدپوررازیان کارشناس ارشد روان شناسی بالینی از استان آذربایجان غربی ارومیه؛

هال راباید،تاسیرش کند از آب

حیات و آفتاب باید بتاباند نیرو

و محکم کند شاخه ای تازه روییده را

بسی شایسته است که از استاد فرهیخته و فرزانه جناب آقای مهدی حکیم و سرکار خانم فریبا تقوی که برایم زنده بودن و انسان بودن را معنا کردند تقدیر و تشکر نمایم.

من مطالعات و اطلاعات زیادی در مورد رفتار و انسان داشتم ولی به عمق و معنا ی درستی نرسیده بودم و احساس میکردم حافظه ام ضعیف است و هرچیزی می آموزم خیلی زود فراموش میکنم و این احساس باعث شده بود اعتماد به نفسم ضعیف شود و این نا امیدی و ضعف بر کارهایم سایه انداخته بود و سردرگم و حیران بودم ولی از شانس خوبم با دوره ی رشد هوشمندی در اینستگرام آشنا شدم و پی گیر شدم و هر روز بهتر از دیروز به نقاط ضعفم در یادگیری پی بردم و بیشتر روی آنها کار کردم ویادگیری؛به روش اصولی و مناسب و درست باعث شد مانند اثر مرکب در تمام جنبه های زندگیم تاثیر بگذارد و تمام جنبه های شخصیتی و ذهنیتی و ارتباطم رشد کند. تونستم نقشه ی راه زندگیم را کشیده و بر طبق نقشه پیش ببرم و حالا و اکنون که دارم این متن را مینویسم از خداوند منان بسیار سپاسگزارم که در این مسیر رشد افتادم و هر روز صبح با عشق و انگیزه و امید و برنامه ریزی و هدفمند چشم را میگشایم.

وبا روشهای خودشناسی که در این دوره یاد گرفتم نقاط ضعفم را پیدا کرد‌م و روی نقاط قوتم کار میکنم و با پذیرش چیزهای که نمیتوانم تغییر دهم وخارج از کنترل خودم هست وبا انتخاب راه حل های مناسب مشکلاتم را حل می کنم و روزهایم را پی در پی و هدفمند میگذرانم و با توجه آگاهانه به جای گیر افتادن در دنیای بیرونی و شناسایی پیش فرضها و افکار منفی و تخریب گر و تلاش براش دور کردن آنها با ذهن باز ،پذیرا مهربانانه با آنها روبه رو می شوم و تعهد به انجام عمل ارزش مدار تونستم تا حدودی در مسیر رشد هوشمندانه قرار بگیرم و به امید رسیدن به اهداف ارزشمندم.

(ما در این جهانیم تا از تمام آنچه کار در این جهان وجود دارد لذت ببریم.غم ها وسختیهای ما مایه ی رشد و درسی برای موفقیت هستند .هیچگاه نباید ناامید بود. هیچگاه نباید ناامید شد، زندگی جاری است)

چیزهایی که قبل از دوره نمی دونستم:

اصول صحیح یادگیری، نقاط ضعفم نقشه ی راه زندگی اعتماد به نفس ضعیف نداشتن برنامه، نداشتن هدف نبودن خود شناسی شناسایی پیش فرضها نداشتن تعهد به عمل

چیزهایی که بعد از گذراندن این دوره می دونم:

اصول صحیح یادگیری شناسایی نقاط ضعفم داشتن نقشه ی راه زندگی پیدا کردن اعتماد به نفس، داشتن برنامه،داشتن هدف،خود شناسی تلاش برای اصلاح پیش فرضهای غلط داشتن تعهد به عمل کردن ارزشهام.