تجربه خانم سمانه موسوی در دوره کوچینگ زندگی و رشد هوشمند مجموعه ذهن هوشمند

موسوی هستم، کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی از دانشگاه علامه طباطبایی.

خدا را شاکرم و خوشحالم که در مسیر رشد هوشمند قرار گرفتم و امیدوارم پرقدرت در این مسیر پیش برم.

از استاد بزرگوار آقای حکیم کمال تشکر را دارم که برای ما هزینه و وقت فراوانی صرف می‌کنند تا آموخته های ۱۵ سال خود را به ما منتقل کنند و ما را در مسیر رشد قرار دهند.

از پشتیبان عزیز خانم تقوی نیز کمال تشکر را دارم.

۱.همیشه بعد از شرکت در یک دوره آموزشی وقتی به آموخته‌های خود فکر می‌کردم مطالب کمی به یاد می‌آوردم و این حس خیلی بدی به من میداد.

الان متوجه شده‌ام که این یک مکانیزم مغز است و با تمرین و تکرار و نوشتن اصلاح می‌شود.

۲.فکر میکردم محکوم به شرایط هستم و برای کم کاری‌های خود شرایط و دیگران را مقصر می‌دانستم.

الان می دانم که شرایط خود را باید آنگونه که هست بپذیرم، اما محکوم به آن نیستم و تمام تلاش خود را برای اصلاح و رشد باید به کار ببندم.

۳.به راحتی شناخت و ناشناخته افراد را قضاوت می‌کردم.

سعی می‌کنم بیشتر خود را جای طرف مقابل بگذارم و کمتر قضاوت کنم و با پرسیدن سوال از دید او به مسئله نگاه کنم.

۴.اکثر اوقات از فرزندم و خودم با چرا سوال می‌پرسیدم و به نتیجه درستی نمی‌رسیدم.

الان متوجه شده‌ام که وقتی سوال درستی با چطور و چگونه بپرسم ذهن فعال‌تر می‌شود و به دنبال راهکار می‌گردد.

۵.گمان می‌کردم، فکر کردن کار راحتی است و همه بلد هستند.

متوجه شدم فکر کردن مهمترین کاری است که هر فرد در زندگی باید انجام دهد و درست فکر کردن نیاز به آموزش و یادگیری دارد.

۶.حسرت میخوردم که چرا فلان شخص به چنین موفقیتی رسیده و من نرسیده‌ام.

الان متوجه شده‌ام که ساختمان ذهن و رشد و پیشرفت من در گرو چیدن درست آجرها و انجام اقدامات کوچک اما مفیدی است که روزانه و مستمر آنها را انجام می‌دهم، پس باید برنامه دقیق روزانه برای خود بنویسم.

۷.خود را گرفتار چرخه معیوب زندگی میدیدم.

متوجه شده‌ام برای خروج از این چرخه باید به دنبال رشد هوشمند باشم و این مسئله اولویت من شده است.