چای ۱۰: رفع مشکل No Audio Output Device


یه مشکل دردناکی چندباری برای لپتاپم پیش اومد که دلیلش رو نمی‌دونم و اینجوری هست که یهو تمامی درایورها و خروجی‌های صوتی لپتاپ از بین میرن. یعنی دیگه نمیشه هیچ صدایی شنید، نه با اسپیکر نه با هدفون، با هیچ‌چیزی... مشکل هم از درایور و اینا نیست چون تمامی راهکارهای موجود در یوتیوب و نتایج سرچ گوگل و stack exchange رو امتحان کردم و جواب نداده بود. بار اول که این مشکل پیش اومد نهایتاً با Reset کردن ویندوز مشکل حل شد اما خب مجبور بودم که نرم‌افزارهای قبلی که داشتم رو دوباره نصب کنم. دفعه‌ی دوم هم چون از دفعه‌ی قبل فهمیده بودم هیچ راه‌حلی نداره، یه Restore Point بعد نصب همه‌ی نرم‌افزارها درست کرده بودم و با بازگردانی اون مشکل حل شد. اما، بار دیگه دو روز پیش این مشکل پیش اومد و این بار ری‌استور پوینت قبلی برای خیلی وقت پیش بود... منم کلاً یادم رفته بود اون رو آپدیت کنم این شد که دوباره کل وب رو گشتم و همون آش و همون کاسه. راستش می‌دونستم مشکل از رجیستریه ولی نمی‌دونستم چیکار باید بکنم. نزدیک‌ترین راه‌حل، به چیزی که آخر سر مشکلم رو حل کرد، یافتم این پست هست. اما میگم این هم مشکل من رو حل نکرده بود... توی این پست میاد تغییری که توی مقدار یکی از متغیرهای مربوط به Audio‌ی سیستم ایجاد شده رو از توی رجیستری حذف می‌کنه، ولی نکته‌ی داستان برای من توی حذف کل محتوای این متغیر بود. حالا خواستم توی یه پست بگم که اگه شما هم به این مشکل خوردین و دیگه هیچ امیدی نداشتین این کار رو بکنید. راستی من از ویندوز ۱۰ ورژن ۱۹۰۹ استفاده می‌کنم و لپتاپم هم HP هست. مراحل رو در ادامه توضیح میدم.

۱- مشکلی که می‌گم این هست:

عکس رو از گوگل پیدا کردم.
عکس رو از گوگل پیدا کردم.


۲- خب کاری که باید برای رفع این مشکل بکنید این هست که Registry Editor رو باز کنید (برای این کار می‌تونید این عبارت رو توی منوی استارت بنویسید یا اینکه عبارت Regedit رو توی Run وارد کنید). بعد به مسیر زیر برید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96C-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
عکس از همون پستی که لینکش رو گذاشتم داخل متن
عکس از همون پستی که لینکش رو گذاشتم داخل متن


۳- مقدار متغیر UpperFilters رو پاک کنید (برای این‌کار روش کلیک بکنید و در پنجره‌ی باز شده عبارت موجود رو پاک کنید).

این پست، قسمت هشتم از چای، مجموعه‌ای در باب «چیزی که امروز یادگرفتم» است. باقی چای‌ها رو می‌تونید از اینجا مشاهده کنید و در مورد فلسفه‌ی این کار بخونید.