هُنری‌ها " ایران فا " هم ویرگولی شد

ما در ایران فا حدود 2 سالی هست مشغول فعالیت هستیم. در ابتدای این یادداشت یه توضیح کوتاهی میدم که ایران فا چیه و بعد اینکه چرا ما ویرگولی شدیم و چرا شما باید ویرگولی شوید را خواهم گفت.

ما اهل اصفهان هستیم. در سال 93 با دغدغه‌ اطلاع رسانی رویدادهای فرهنگی هنری شهر اصفهان در شبکه‌های مجازی فعالیت خود را شروع کردیم و بعد از آشکار شدن رویدادهای پنهان اصفهان به این فکر افتادیم پایگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنیم.

اسم سایت را اصفهان فا گذاشتیم. نمی دانم بشه به ما استارتاپ گفت یا نه ولی سعی کردیم تمام جنبه های شروع یک استارتاپ را رعایت کنیم. این وب سایت یک پروژه کاملا غیرانتفاعی هست که با هزینه شخصی جمعی از دغدغه‌مندان فرهنگ و هنر در اصفهان راه اندازی شد تا برنامه‌ها و رویدادهایی که ارزش بیشتری برای دیده شدن داشتند را اطلاع رسانی کنند. اما درخواست‌های مکرر مخاطبینمان و شور جوانیمان و تجاربی که کسب کردیم باعث شد تصمیم بگیریم که از اصفهان فا به سمت ایران فا کوچ کنیم که هم حوزه فعالیت را گسترش دهیم هم رویدادهای بیشتری را به مخاطبینمان اطلاع‌رسانی کنیم. این اولین کوچ ما بود. به احترام مخاطبینمان دامنه iranfa.ir را که قبلا ثبت شده بود با هزینه قابل ملاحظه ایی خریداری کردیم تا افراد در سراسر ایران عزیز بتوانند به رویدادهای فرهنگی هنری ایران دسترسی پیدا کنند.

رویای ما در ایران فا این است که در چند سال آینده بتوانیم به "گذرگاه رویدادهای فرهنگی هنری ایران" تبدیل شویم. البته عنوان اصفهان فا را بعنوان پایگاه خبری تحلیلی خود نگه داشتیم.

شما هم اگر هنرمند هستید یا صاحب رویداد فرهنگی هنری می توانید در وب سایت ما عضو شده و به صورت رایگان رویداد خود را ثبت کنید.

دومین کوچ ما، کوچ از وبلاگ ایران فا به ویرگول بود.

کوچ به سمت ویرگول
کوچ به سمت ویرگول

اما چرا ایران فا هم ویرگولی شد؟

فکر میکنم موقعی که ویرگول جدی جدی پا به میدان وبلاگ نویسی گذاشت، جز اولین کسایی بودم که در آن عضو شدم و برای خودم یک پروفایل ساختم. با پشتکاری که از تیمشون سراغ داشتم شک نداشتم که ویرگول دنیای وبلاگ نویسی رو در ایران متحول می‌کنه و همین هم شد. با سرعت باورنکردنی منحنی plc رو شرمنده کرد و آنچنان رشدی کرد که بیا و ببین. فکر میکنم باز هم جز اولین کسایی بودم که ازشون درخواست کردم وبلاگ ایران فا هم روی ویرگول بیایید یعنی 27 شهریور 1396 که سرانجام این اتفاق امــروز یعنی پنجم اسفند 1396واسمون افتاد.

مکالمه من و مدیر ویرگول
مکالمه من و مدیر ویرگول

این که چرا ویرگولی شدیم دلیلش هم در مکالمه من و علی هست هم مواردی که در زیر آوردم:

اول اینکه حس می‌کنم این روزها مخاطبین تخصصی نیاز به محتوای تخصصی دارند و شاید مخاطب، بین انبوه مطلب در ویرگول سردرگم شود برای همین با یک تیر دو نشان زدیم و آن اینکه هم محتوایمان در ویرگول به نمایش در بیایید و هم هر کس محتوای تخصصی در زمینه فرهنگ و هنر خواست سری به وبلاگ ایران فا بزند.

دوم اینکه با توجه به جایگاه خوب ویرگول در گوگل دیگر خیالمان راحت هست که محتوای ما علی رغم اینکه زودتر منتشر خواهد شد، کمک شایانی هم به سئو کردن وبلاگمان خواهد کرد.

و نکته سوم اینکه ما در ایران فا نویسندگانی داریم که برایمان می نویسند. در ابتدا تصمیم داشتیم شرایط را جوری فراهم کنیم که عموم علاقه مندان به فرهنگ و هنر برایمان بنویسند اما تصمیم گرفتیم چرخ را از اول نسازیم و از ویرگول استفاده کنیم. چرا که دیگر خیالمان از پشتیبانی و به روز رسانی و ... راحت راحت است.

در آخر توصیه من به افراد علاقه مند به فرهنگ و هنر که دستی به قلم دارند و می نویسند ولی جایی برای نشر دادن ندارند این است که از اینجا عضو ویرگول شوند و شروع به نوشتن کنند و حتما از طریق ایمیل info@iranfa.ir یا از طریق تلگرام یا کامنت گذاشتن زیر همین پست به من پیام دهند که پست هاشون رو در وبلاگ ایران فا هم منتشر کنیم. و عزیزانی هم که قبلا در ویرگول پستی در مورد فرهنگ و هنر نوشته اند، در صورت تمایل به ما خبر دهند تا پست‌های آن ها را هم منتشر کنیم.

ممنونم که این متن را تا آخر مطالعه کردید. اگر هم دوست داشتید برای ما نظر بگذارید.