تا حالا یه سیستم اتوماتیک برای وب درست کردی ؟ سوپرمن مثل Selenium

تو معرفی زبان پایتون سعی کردم از قدرت هاش و قابلیت های اون بگم این سری میخوام برم سراغ یه کتابخونه قدرش به اسم selenium

خیلی اوقات شاید پیش بیاید که شما بخواین دنبال یه چیزی تو صفحات وب بگردین یا شایدم بخواین اطلاعاتی رو از صفحات دریافت کنین مثلا کم ترین قیمت فلان جنس در چند سایت

با Selenium در پایتون این قدرت رو پیدا میکنین که برنامتون رو به مرورگر وصل کنین و کلی وب گردی کنید باهاش

پیشنهاد میکنم برای آشنایی بیشتر مطلب استخراج اطلاعات از صفحات وب با پایتون (خزنده وب) رو بخونین

برای مثال ما اینجا یه قطعه کد داریم که به یک فرم وصل شده مقداری به اون فرستاده و در نهایت اونو submit کرده

فک کنم با اوردن این مثال حالا فهمیدید که چرا میگن برای فرم هایی که در صفحات وبتون هست از recaptcha استفاده کنین و اینکه ریشه این spam ها کجا هستن

حال بریم سراغ یه مثال واقعی تر و کامل تر از selenium تا بیشتر باهاش آشنا بشیم

تو کد بالا دیتا هایی رو از دیوار میگیریم (البته من پیشفرض رو تهران گذاشتمش شما میتونین به صورت پویا اونو در بیارین) و داخل یه فایل تکست میریزیم

اون انقدر قویه که میشه عمل هایی مثل click , enter , .. باهاش انجام داد و المان های صفحه رو با id , name , class پیدا کرد

پیشنهاد میکنم یه نگاهی بهش بکنین شاید ایده های جدیدی براتون پیش اومد و علاقه بیشری به برنامه نویسی پیدا کردین

منبع : mtkz.ir