چطور شد برنامه نویس شدم!!!


حدود ۶ تا ۷ سال پیش بود که به دنیای برنامه نویسی رو آوردم.. حالا چطور : /؟

از اینکه با کامپیوتر از همون بچگی کلاس اول ور میرفتم تا یکی دو سال که هیچی بارم نبود فقط بازی جی تی ای , جنگ های صلیبی : | یا یکم بازی های اکشن مثلا کانتر استریک یا شایدم بشه گفت IGI بازی میکردم. خب دیگه دوران کودکی بود دیگه:/.


جرقه ی ورود به عصر تکنولوژی و دنیای دیگه از این جا شروع شد. که اینترنت به کامپیوتر وصل شد? کلاس چهارم بودم که وارد ساخت چتروم و اینا شدم یه چیزی بود به اسم chata.ir که راحت یه چت واست درست میکرد. بعد مدتی به فنا رفت.دیگه ابفتادم دنبال ساخت وبلاگ از بلاگفاش بگیر تا رزبلاگ و میهن و هزار تا دیگه ? دو سال بعدش نمیدونم چیشد این سوال توی ذهنم به وجود اومد. بازی و برنامه چطور میسازن؟ این شد جرقه ی ذهنی من من همیشه به تمام سوالاتی که توی ذهنم میومد جواب میدادم ):

با یکم گشت و گذار با برنامه های جواپ و امثال اپساز ها آشنا شدم باز چیزی که میخواستم نبود!

باز سوال عمیق تر میشد! بازی جی تی آی چطور ساخته میشه یا یه برنامه ای شبیه به دیوار و بازار.!

یه طرف من بودم طرف دیگه سوالایی که داشت میومد. یکی میومد جوابش میدادم یکی دیگه و انگار تموم نشدنی هم نبود! اینجا هم هیچکی نبود جواب بهم بگه مجبور بودم خودم جوابو پیدا کنم?? این من بودم گوگل عزیز که واقعا وفادار بود به کارش مدتی کمی گذشت با برنامه نویس ها آشنا شدم. دیگه سوالات هر چی بیشتر میشد بیشتر حال میکردم ?? چون منبع جواب پیدا شده .

قبلا فکر میکردن کسایی که کامپیوتر بلدن در حد ورد و پاورپویت یه جورایی شاخ کامپیوتر به چشم میخوردن?? که این کاملا از دید من یه چیز مبتدی و کم بودم

باز سوال عمیق تر میشد! بازی جی تی آی چیطور ساخته میشه یا یه برنامه ای شبیه به دیوار و بازار!

این جا با جاوا آشنا شدم و اندروید استودیو نصب و همه چیز اماده توی سی دی و … حیف سیستم جواب نداد ?? از خیرش گذشتم تا اینکه زدم تو فاز بازی سازی و با انجین(موتور بازی سازی) یونیتی آشنا شدم. اصلا حال میکردم وقتی چیزی که توی صفحه میزاشتم و خودم میگفتم چطور حرکت و با چه انیمیشنی حرکت کنه .


این جا بود هول خودم به زمینه ی های زیادی مدتی که بازی سازی کار میکردم یکی میگفت بیا سی شارپ کار کن میتونی خیلی کارا کنی برنامه ویندوزی بسازی با ویندوز فرم یا با wpf یا حتی هم میتونی برنامه ی موبایل بسازی با زامارین ! یا میتونی وب کار کنی با asp.net اصلا سرم گیچ رفت رفتم سراغش مدتی برنامه نویسی ویندوز کار کردم فکر کنم اموزش استاد طوفانی بود و اقای مداینی و تورج امینی فر ویندوز فرم کار کردم برنامه ی مدیریتی دانش اموزی و اینا ساختم.

باز کم بود یکی میومد وسوسه میکرد برو b4a یاد بگیر راحته و اپ موبایلی با سرعت میتونی بسازی رفتم سراغش کار کردم چندین ماه باز یکی میومد مییگفت برو پایتون کار کن خدای هوش مصنوعی هس هر چی بود دیگه کار کردم یه جورایی سرکی توشون کشیدم :\ اصلا دیگه برگام ریخته بود. فتوشاپ ایلوستریتور اینا هم کار کردم تا دیگه نکم کاری نکردم. ??

مدتی توی مدرسه هم توی مسابقه ی بازی سازی شرکت کردم یکی بازی با کلمات بود که با کانستراکت ساختمش که اول شدم ? رقبام فلش کار بودن :\ رفت استانی فکر کنم دوم سوم شد باز .

بعد از مدتی با وردپرس آشنا شدم تا حدودی فکر میکردم بچه بازیه :/ ولی در کل خوب بود. رفتم سرغ یادگیری HTML Css که مقدماتیش اوکی شدم یه سایت بالا اوردم و مدتی پروژه های چرت و پرت میگرفتم.????

اینجا بود با یه نفر باز آشنا شدم قبل اشنا با یه فریموورکی به اسم فلاتر آشنا شدم که وسوسه میشدم برم کار کنم. با این فرد که نمیدونم اسمش بگم خب دیگه توفیق سمالی بود که کلا اطلاعات خیلی جالبی راجب فلاتر داشت از شگفتی های فلاتر که بهم گفت دیگه هرچی کد بود گذاشتم زمین گفتم فکر کنم این همون چیزیه که میتونم هرچیزی رو واسه حال دل خودم بسازم.!

انسان خوشبخت نمیشود اگر به خوشبختی دیگران نکوشد.

بهمن ۹۸ بود که به یادگیریش شروع کردم و همینطور پیش رفتم بله داشتم به قدرتش پی میبردم.


در راه و مرحله ی یادگیری توفیق پیشنهاد و راه حل های زیادی میداد تا اینکه بزرگترین و بهترین چیزی که میخواستم اتفاق افتاد بله پروژه ی کیاکا!?? پروژه ی تقریبا بزرگ که پیشنهاد داده بود و برعهده ی من و محمد و ادیب که(مدیر پروژه ) رو به گردنش انداختیم?? شروع کردیم الان دو ماه از ساحت این پروژه میگذره و تا آخر این ماه اگه خدا بخواد تمومش میکنیم.

من در این مدت با راه ها و زبان و فریموورک های زیادی درگیر شدم ولی این تیم قدرت فریلنسری و تیمی بودن و ارزش برنامه نویسی و دنیای برنامه نویسی رو به من فهموند و مثل پایگاه داده اطلاعات و افکار های زیادی نصیبم شد!

شاید سرگذشت کسی دست خودش نباشد ولی مسلما راه و روشش دست خوده فرده مهم نیست کجایی در چه شرایط و بحرانی هستی. مهم اینه که شروع کنی. رسیدن به هدف و خواسته ای که میخوای آسون نیست و به هزاران تا آدم و مشکل بر میخوری که منصرف شی . ولی اگه بهش ایمان داشته باشی واقعا خواهی رسید.

منتظر کامنت های خوبتون هستم ???