چرا تولید محتوا انجام می‌دهیم؟

وقتی خواستم در مورد این سوال مطلب بنویسم. برایم جالب بود. و خیلی خاطرات طی این مدت کاری که تولید محتوا انجام داده‌ام برایم زنده شد. هم خاطرات خوب و هم خاطرات نه چندان خوب. اگر خوب نبود حداقل الان از مرورش لذت می‌برم. بنابراین بسیار راضی هستم، چرا که تحربیات خوبی کسب کردم. از طرفی، با موضوعات و افراد بی‌نظیری در این مسیر آشنا شدم. و این فوق العاده است.


راستش اگر بخواهم خودم را جای شخصی که هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد بگذارم. خیلی نمی‌توانستم عمقی به مطلب نگاه کنم، منتها چون خودم در بطن کار یعنی تولید محتوای نوشتن و تصویر و... فعالیت می‌کنم. متوجه می‌شوم دلایل زیادی دارد که از نظر من نویسنده و تولیدکننده محتوا می‌تواند این‌ها باشد:

برای افزایش آگاهی: بسیاری از ما از جمله خودم اگر در مورد چیزی اطلاعات نداشته باشم سریع یک جستجویی در گوگل انجام می‌دهم تا آگاهی اولیه پیدا کنم و بعد اگر خواستم در موردش بیشتر تحقیق کنم. پس تولیدکنندگان محتوا سطح اطلاعات جامعه را در هر سطحی افزایش می‌دهد.

برای گسترش وب فارسی

االبته مطالب و محتوای انگلیسی هم در فضای اینترنت بسیار وجود دارد، ولی بحث من بر سر تولید محتوای فارسی برای فارسی زبانان است. به طور حتم این حقیقت بر هیچ کس پوشیده نیست که مطالب فارسی نسبت به گذشته رشد بالایی داشته است. و این اتفاق خوشایندیست. امیدوارم روز به روز هم بر کیفیت آن اضافه شود.

برای معرفی کسب‌و‌کارها

بسیاری شرکت‌ها و موسسات و بسیاری افراد به منظور شناساندن خدمات، محصولات خود به مخاطبان و مشتریانشان برای تولید محتوا پیش قدم می‌شوند، چرا که راه ارتباطی آسان و کم هزینه‌ای است.

برای سرگرمی

به طور حتم وقتی صحبت از محتوا می‌شود. فقط هدف محتوا تولید کلی مطلب به شکل نوشته، صوت، تصویر و در نهایت صوت و فیلم برای افزایش اطلاعات نیست. برخی هم با هدف سرگرمی افراد این محتواها را طرح ریزی می‌کنند. بالاخرخ انسان در کنار افزایش دانش به سرگرمی هم نیاز دارد.

برای فروش بیشتر

بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ برای اینکه بتوانند در فضای اینرنت مشتریان خود را جذب محصولات و خدمات خود بکنند. به سراغ انواع محتوا که مبنای اصلی آن را متن نوشتاری شکل داده می‌روند.

برای درآمدزایی

الان دیگر شغل تولید محتوا تحت هر عنوانی یک شغل به حساب می‌آید. و بسیاری از جمله خودم ساعاتی از روز را به حرفه تولید محتوا برای نه تنها کسب‌و‌کارها بلکه خودم مشغول هستم.

این‌ها مهمترین دلایل تولید محتوای این روزهای در فضای اینترنت است. اگر شما هم دلایل دیگری سراغ دارید. خوشحال می‌شوم با فرزانه کردلو و مخاطبانش به اشتراک بگذارید.

منبع: سایت جهان فکر