تو کار طراحان گرافیک دخالت نکنید


اگه من رو به عنوان طراح گرافیک قبول داری پس نظرم رو محترم بدون، بهم اعتماد کن و تو کارم دخالت نکن

بنظرم حرفه طراحی گرافیک یه چیزیه که از درون هر فرد میاد و تابع به هیچ قواعد و قوانین خاصی نیست و نتیجه کار کاملا ارتباط مستقیم داره با روحیه و سلیقه افراد، مثلا یه برنامه نویس باید به صورت استاندارد کارش رو انجام بده و یه سری قواعد و قوانین برنامه نویسی رو تو کارش رعایت کنه که نتیجه مطلوبی داشته باشه ولی تو طراحی گرافیک هیچ قواعدی وجود نداره که بتونه تو رو تو یک چهارچوب خاص قرار بده که نتونی ازش خارج بشی، درست مثل یه دنیای بدون مرز که پر از ایده، رنگ، اشکال و تصاویر مختلفی هست که میشه باهاش بی نهایت کارای جذاب کنی. قسمت لذت بخشش هم اینه که کاری که انجام میدی واسه همه قابل لمس هست و میتونن باهاش ارتباط برقرار کنن.

من خودم با اینکه رشته تحصیلیم مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست و در طول تحصیل با کلی کد برنامه نویسی سرو کله زدم ولی در آخر، مسیر کاریم رو طراحی گرافیک انتخاب کردم چون با روحیه و شخصیتم سازگارتره.

بنظرم خیلی لذت بخشه چیزی رو طراحی کنی که واسه بقیه قابل درک و لمس باشه، البته لمس بینایی و حسیه نه لمس فیزیکی :)

چیزی که این وسط میتونه رو مخ یه طراح بره اینه که کارفرما وسط کار یا آخرش بگه:

اینجاشو اونجوری کن اینجاشو اینجوری

این رنگ تغییر بده

اینو بزرگتر کن و اینو کوچیک تر

یا بدتر از همه بگن کلا طرح رو عوض کن یجور دیگه بزن

اعصاب نمیذارن بخدااا
اعصاب نمیذارن بخدااا


آخه برادر من، خواهر من، عزیز دلم، کارفرمای محترم

اگه به کار من ایمان داری و منو قبول داری پس تو کار من دخالت نکن و بذار من با سلیقه و تجربه خودم کاری که بهم سپردی رو انجام بدم، قطعا من دلم نمیخواد سطح کاری خودم رو با انجام یه کار ضعیف پایین بیارم و قبل اینکه طراحی رو شروع کنم تموم جوانب رو سنجیدم و میدونم برای برند یا بیزینس شما با توجه به اطلاعاتی که دارم بهترین طرح چی میتونه باشه پس بهم اعتماد کن و بذار کار خودم رو بکنم.

من به عنوان یه طراح گرافیک وقتی واسه یه انتشارات بزرگی مثل انتشارات جنگل دارم طرح میزنم، چه برای اسلایدرهای سایت چه برای کمپین و سوشال مدیا قطعا قبل اینکه شروع به کار کنم باید اشراف کامل به اون موضوع رو داشته باشم و با توجه به طیف وسیع ژانرهای مختلفی که وجود داره باید طرحی رو بزنم که متناسب با حال و هوای اون موضوع باشه و خودم این رو میدونم و اگه راجع به موضوعی اطلاعاتی رو ندارم قطعا قبلش با همکارا یه مشورتی میگیرم که بهترین خروجی رو تحویل بدم و توقع دارم بعد از اتمام کار کسی نیاد نظر غیرکارشناسی بده!!!

خدایا! تموم طراحان گرافیک رو از شر نظرات شخصی و غیر کارشناسی در امان بدار :)