برنامه نویس اندروید - https://www.linkedin.com/in/iryebohs/
الگوهای طراحی یا Design Patterns
توجه : اگر یک شرکت درست حسابی برید و در مورد الگوهای طراحی چیزی ندونید ممکنه شانستون رو برای ورود به اون شرکت از دست بدید ! پس این مقاله و سری های بعد رو که در مورد الگوهای طراحی یا Design Patterns براتون آماده میکنم رو با دقت بخونید !
الگوهای طراحی یا Design Patterns
خیلی خلاصه میشه "راه حل های تعریف شده برای حل یک سری مشکل" ، الگوهای طراحی یک سری راه حل هستند که ما برای اینکه کد منسجمتری داشته باشیم و مشکلاتی رو حل کنیم ازشون استفاده میکنیم ، مثلا وقتی که نیاز دارید به صورت مرحله به مرحله یک شی رو بسازید از Builder استفاده میکنیم یا ... .
توجه : تمرکز ما بر روی اندروید ، جاوا و کاتلین هست ولی این سری مقالات برای برنامه نویسان غیر از این سه دسته هم سودمنده
ما الگوهای طراحی رو به سه دسته تقسیم میکنیم :
- Creational
- Structural
- Behavioral
الگوی طراحی Creational
الگوهای طراحی که بیشتر روی ساختِ شی مورد نظر تمرکز دارند ، مسلما تاحالا از Builder در کدتون استفاده کردید و اسمش به گوشتون خورده ، Builder به صورت مرحله به مرحله شی مورد نظر شما رو میسازه ، لیست الگوهای طراحی این قسمت :
- Factory and Abstract Factory
- Singleton
- Builder
- Dependency Injection
- Prototype
- Object pool
الگوی طراحی Structural
به ساختار اشیا و ترکیب اونها کار دارند ، لیست الگوهای طراحی این قسمت :
الگویهای طراحی Behavioral
برای رفتار اشیا و ارتباط اون ها با هم استفاده میشن که عبارتند از :
- Command
- Observer
- Interpreter
- Iterator
- Mediator
- Memento
- Chain of Responsibility
- Template
- Strategy
- Visitor
- State
- Null Object
- Data Access Object
به مرور زمان مقالاتی رو درباره الگویهای طراحی بالا برای شما آماده میکنم ، هر مقالهای که آماده شد لینکش رو به اسمش در این مقاله وصل میکنم ، موفق باشید .
مطلبی دیگر از این انتشارات
چطور برنامه نویس بدی باشیم؟
مطلبی دیگر از این انتشارات
کاربرد Action ها در Github
مطلبی دیگر از این انتشارات
روش برخورد با مسایل در برنامه نویسی