چگونه دنیای جهان باز الدن رینگ، می تواند الهام بخش رزیدنت ایول باشد


دنیای "الدن رینگ" به ما نشان داد که چگونه می توان در بازی های جهان باز، از المان های ترس استفاده کرد. اما آیا این المان ها و دنیای جهان باز این بازی، در مجموعه رزیدنت ایول هم قابل پیاده سازی ست؟

این نوشتار، ترجمه ی متنی با همین عنوان از سایت cbr.com می باشد.



دو شاهکار بازیسازی، از دو نسل متفاوت
دو شاهکار بازیسازی، از دو نسل متفاوت


بازی‌های سبک سولزبورن به مبارزات سخت، ارجاعات فرهنگ و داستان های فانتزی مشهورند که توسط استودیو سازنده آنها یعنی "فرام سافتور" ساخته و پرداخته می شود. از "دارک سولز" گرفته تا "الدن رینگ"، این بازی‌ها بهترین و چالش‌برانگیزترین تجربه‌های گیم پلی در چند سال اخیر را تقدیم گیمرها کرده اند. با این حال، علاوه بر سطح دشواری بالا، این استودیو معمولاً از ویژگی های ترسناک معماری گوتیک به همراه داستان هایی مملو از موجودات عجیب و غریب مختلف در هر نسخه از بازی بهره برده است. حرکتی هوشمندانه که به تاریک تر شدن دنیای هر نسخه و باورپذیری بیشتر آن کمک شایانی می کند.

حال و با توجه به موفقیت‌های اخیر بازی "الدن رینگ"، برای اکثر گیمرها این سوال پیش آمده که فرنچایز های نمادین دیگر (در ژانر وحشت) چطور می توانند با گسترش محیط و داستان پردازی، به اتمسفری شبیه به بازی های "سولزبورن" دست یابند. ژانری که این روزها، سرآمد آن بازی "رزیدنت ایول" است.


رزیدنت ایول 2
رزیدنت ایول 2


رزیدنت اویل با داستانی جذاب و چند لایه به همراه سکانس های اکشن بی نظیر در نسخه های متفاوت، پیشگام ژانر ترسناک - بقا لقب گرفته است. اتمسفر و دشمنانی که در این سری وجود دارند، برابر و حتی منزجر کننده‌تر از نمونه های مشابه در سری بازی‌های سولزبورن هستند. برای بیش از دو دهه، این فرنچایز دنیایی را ساخته که مناطق و محیط های بسیاری را در سرتاسر جهان پوشش می دهد. اما متأسفانه بازیکنان از امکان گشت و گذار کامل در آنها محروم اند. بنابراین، شاید تغییر روش و بردن محیط بازی به دنیایی جهان باز و قابل گشت و گذار، در نهایت به نفع فرنچایز باشد.

عناوین اولیه استودیو فرام سافتور با سیستم پیشرفت خطی و در دنیایی نیمه-باز (Semi-open) شروع به کار کردند؛ که البته ایده اکتشافات بازی های جهان باز را نیز در آنها شاهد بودیم. بدان معنی که بازیکنان می‌توانند در طول داستان، در مناطق معین و محدودی به اکتشاف بپردازند. با این حال، آزادی ارائه شده فقط به پارامترهای اکتسابی محدود میشد که بازیکنان در همان فضای محدود اجازه اکتشاف آن را داشتند.

اما همانطور که گفته شد؛ به مرور زمان بازی ها تکامل یافتند، همه چیز تغییر کرد و تبدیل به یک جهان باز کامل شد. روایت در بازی جدید این استودیو، گرچه هنوز هم وجود دارد اما تنها به عنوان اساس و پایه ای بکار رفته تا بوسیله آن، بازیکنان شخصیت های خود را ساخته و داستان خودشان را روایت کنند. غلبه بر خطرات در الدن رینگ به اندازه کافی آسان است اما به همان اندازه مجازات نیز وجود دارد. به این معنی که برخی از باس های سرسخت این بازی بسان مأموریت هایی هستند که به هیچ داستانی به جز داستان بازیکن ها گره نمی خورند.


دوستان عزیز، شما می توانید ادامه مطلب را از طریق این لینک در وب سایت جیجو گیم مطالعه بفرمایید.