فارغ التحصیل سال 1390 رشته نرم افزار. یک گیمر، نویسنده و عاشق بازی های ویدیویی
24 سالگی مجموعه متال گیر سالید – خاطرات هیدئو کوجیما از ساخت بازی
دو روز پیش سالگرد 24 سالگی متال گیر سالید 1 را گذراندیم. عنوانی انقلابی که نسل جدید بازی های بزرگسالانه مدیون ظهور آن هستند. با هم نوشتار کوجیما بمناسبت این سالگرد را مرور می کنیم.
سوم سپتامبر 1998 یکی از بهترین فرنچایزهای تاریخ بازی های ویدیویی متولد شد. هیدئو کوجیما بر روی کنسول انقلابی پلی استیشن عنوانی انقلابی ساخت. تجربه ای خلق کرد که بازی های زیادی بعد از آن مدیون حضور و نوع داستان گویی اش هستند. حال به بیست و چهارمین سالگرد متال گیر سالید رسیده ایم. این موضوع باعث شد تا کوجیما کمی از خاطرات ساخت این عنوان، ویژگی های منحصر به فرد و روند خلق آن را در توییتر شخصی خود یادآوری کند. متن زیر ترجمه نوشتار و خاطرات کوجیما به مناسبت 24 سالگی متال گیر سالید بوده که در صفحه توییتر شخصی او منتشر شده است.
خاطرات کوجیما از ساخت متال گیر سالید 1 :
خاطرات زیادی در خاطرم باقی مانده است. مانند حمله “مانتیس Mantis” ، ماساژ دادن های “نائومی Naomi” پس از شکنجه و عکس فرکانس رادیویی پشت کاور رسمی بازی متال گیر سالید 1. همچنین کپی تقلبی بازی متال گیر سالید 2 قبل از انتشار رسمی، مبارزه با Sorrow و کابوس “گای ساوج Guy Savage” در بازی متال گیر سالید 3. و البته جزیره Shadow Moses در متال گیر سالید 4.
البته که یکی از نسخه های مورد علاقه من، نسخه MSX بازی متال گیر 2 است. (منتشر شده در سال 1990 و قبل از سری متال گیر سالید).
صحنه های لایو اکشن، یکی از مواردیست که در مورد نسخه اول بازی متال گیر سالید، مورد توجه قرار نگرفت. این صحنه های معمولا در فیلم های علمی یا مستند استفاده می شدند. چیزی که ما آن را در کات سین ها استفاده کردیم. زیرا پلی استیشن 1 می توانست فیلم های فشرده را پخش کند. پس از پیشرفت مستند ها و نمایش های علمی، چالش ساخت فیلمی لایو اکشن با داستانی تخیلی در بازی را پذیرفتم. البته در آن زمان من با صنعت سینما آشنایی زیادی نداشتم و در جمع آوری منابع به مشکل خورده بودم.
یادم است که نمی دانستم با چه کسی مشورت کنم. پس در آن زمان برای مشاوره به NHK (سازمان ملی رادیویی ژاپن) سر زدم، اما به سرانجام نرسید. حق و حقوق هایی در آن زمان وجود داشت که سال ها برای بدست آوردن آن باید زمان صرف کرده و یا خریداری می کردیم. خوشبختانه در حال حاضر با افراد زیادی در صنعت هنر هفتم آشنا هستم.
به همین خاطر در متال گیر سالید 2 شخصا برای فیلمبرداری به مناطق مختلف از جمله نیویورک و واشنگتن رفتم.
ضمن تشکر، ادامه این خاطرات را از طریق لینک زیر در وب سایت جیجوگیم مطالعه بفرمایید:
مطلبی دیگر از این انتشارات
آیا جهان، بازی سایبرپانک 2077 را بخشیده است؟
مطلبی دیگر از این انتشارات
آینده بازی آنچارتد چه خواهد شد؟
مطلبی دیگر از این انتشارات
حکایت گوگل استدیا - سرویسی که ناگهان آمد و رفت