نو، دست دو یا استوک!

خیلی ها می پرسند که چه چیزی بخریم!؟

من سپنتا هستم! و من می خواهم در اینجا پیرامون اینکه کدام انتخاب در مورد خرید سیستم ها درست تر است گپ بزنم! در انتها می توانید برای خرید بهتر با من در اینستاگرام یا سایت شخصی خودم یا فروشگاه استوک همراه باشید!

خرید کامپیوتر استوک
خرید کامپیوتر استوک

چه وقت سیستم نو خریداری کنم؟

اگر از یک طرف به اندازه ی کافی پول دارید و از طرف دیگر وسواس دارید، پیشنهاد عاقلانه این است که خودتان و دیگران را اذیت نکنید و حتما سیستم کامپیوتری نو خریداری کنید. منتها درست تر آن است که با یک انتخاب هوشمندانه و تعادل بین پول و وسواس و کامپیوتر نو، یکی را فدای دیگری نکنید! یعنی چه؟ یعنی اگر به راستی نیازتان ایجاب می کند که سیستم سخت افزاری با مشخصات خاصی را خریداری کنید و از طرفی هم پول کافی برای این منظور ندارید، من پیشنهاد می دهم که سیستم را فدای کم پولی تان نکنید!

چه وقت سیستم دست دوم خریداری کنم؟

سیستم دست دوم به این معنی است که مصرف کننده ی دیگری در دوروبرتان(آشنا یا غریبه) سیستمی را خریداری کرده و حالا به این دلیلی که به کارش نمی آید و یا خودش می خواهد نوع دیگری را خریداری کند، قصد فروشش را داشته باشد! پس اگر سیستمی را که می خواهید خریداری کنید را بر اساس نیازتان تشخیص داده اید و از طرفی فروشنده را به خوبی می شناسید، می توانید سیستم دست دو خریداری کنید. چرا این را می گویم؟ چون غالب سیستم های دست دو در بازار و نه همه شان! ایراد فنی یا سخت افزاری دارند و یا به تعمیرگاه رفته اند. این نکته ی مهمی است که دیوایس دست دو نباید این ویژگیها را داشته باشد. خرید از آشنا به منزله ی گارانتی هایی از این دست است و کسی دوست ندارد برای ودش دردسر درست کند و سخت افزار معیوب را به آشنا بفروشد! به دلایل معلوم!!!!

چه وقت سیستم استوک بخرید؟

گفتیم که سیستم استوک یعنی سیستم دست دوم وارداتی! و این بدان معنی است که شرکت ها یا افراد به دلایلی چون عدم نیاز یا میل به ارتقاء، سیستم یا سیستم هایی را به صورت سری و دسته جمعی از رده خارج می کنند. این دستگاه ها عموما تعمیراتی یا معیوب نیستند و احتمال وجود مشکلاتی از این دست در آنها بسیار کمتر است. بخصوص در مورد مینی کیس ها و تاینی هایی که توسط شرکت های مطرحی چون اچ پی، دل، لنوو و ... اسمبل شده و افراد در پیکربندی آن نقشی نداشته اند. نیز این دستگاه ها عموما از نظر سخت افزاری مشخصات بالا و قیمت متعارف تری دارند و ارزش قیمتی آنها بالا و قیمت آنها متناسب تر است. سیستم های استوک شامل مانیتور و کیس، برای ادارات وسازمان های کوچک دربخش خصوصی به شدت توصیه می شود.

در نهایت، این فرمول را دنبال کنید!

  • اگر پول کافی و همچنین وسواس فکری دارید، حتما سیستم نو خریداری کنید! بی برو برگشت!
  • سیستم دست دو را فقط وقتی بخرید که فروشنده را کاملا بشناسید! و از غریبه ها معمولا دیوایس دست دو نخرید.
  • و چنانچه می خواهید سیستم خوب سخت افزاری با پول معقولی خریداری کنید، سیستم استوک را فراموش نکنید.
پیج اینستاگرام استوک قزوین
پیج اینستاگرام استوک قزوین


برای خرید بهتر با من در اینستاگرام یا سایت شخصی خودم یا فروشگاه استوک همراه باشید! من برای اطمینان ار خرید خوب می توانم فروشگاه رسمی با درگاه بانکی ام را به شما پیشنهاد کنم و هر چیزی را که می خواستید از آن طریق خرید کنید.