کتاب پنج نفری که در بهشت ملاقات میکنید اثر میچ آلبوم

جلد کتاب پنج نفری که در بهشت ملاقات میکنید اثر میچ آلبوم
جلد کتاب پنج نفری که در بهشت ملاقات میکنید اثر میچ آلبوم

🔥🔥🌱خلاصه کتاب 🌱🔥🔥

کتاب پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید اثر میچ آلبوم، رمانی روانشناسانه است که رازی سر به مهر دارد. این کتاب ماجرای کهنه سربازی به نام ادی را روایت می‌کند که عمری را به افسردگی و تنهایی گذرانده و احساس می‌کند در تلۀ زندگی گرفتار شده است.او تعمیرکار ماشین‌های یک شهربازی است و روزهای خاکستری زندگی‌اش در کار و حسرت خلاصه شده‌اند؛ تا اینکه در سالروز هشتاد و سومین تولدش، حین تلاش برای نجات جان یک دختر بچه جانش را از دست می‌دهد و به بهشت می‌رود و...

بخشی از کتاب

عشق از دست رفته هنوز عشق است، ادی. فقط شکل دیگری به خود می گیرد، فقط همین. نمی توانی دست آنها را بگیری... نمی توانی موهایشان را ول کنی... اما وقتی این حواس ضعیف می شوند، حس دیگری زنده می شود.  .. خاطره... خاطره شریک زندگیت میشه... تو باهاش ​​می رقصی... زندگی باید تموم بشه، ادی... عشق اینطور نیست

حدودا صفحه ۵۰ کتاب هستم و اصلا متوجه نشدم چطور ۵۰ صفحه خوندم این کتاب تا اینجا به من ایده مرگ، خدا و پرسش های بی پاسخ بی پایان زندگی را آموخته

من خودم را به عنوان ادی(شخصیت اصلی داستان) تصور کردم. 🥲 پیرمردی با این همه کبودی (از لحاظ جسمی و عاطفی) در آخرین ثانیه های زندگیش جان یک دختر بچه را نجات میده. 🫣 دلیل مرگش (که برای من جذابه!🥰) و دیدن آسمون مانند هر صحنه‌ای که در فیلم‌ها یا داستان‌ها درباره تونل طولانی میبینیم پس از اینکه دیگه به این زندگی و زمین وصل نیستیم (کلاسیک - اما من به نوعی دوست دارم) 🥰

سپس پنج نفر را ملاقات میکنه که برای یک ثانیه و حتی برای یک عمر به زندگی او برخورد کردند که شاید قبل از زنده بودن آنها را به خاطر نداشته یا نمی شناخته. 

این پنج نفر اونجا بودن تا به تمام سؤالات بی‌پاسخ او در مورد زندگیش جواب بدند و اینکه چرا خدا در زندگی‌اش اهدافی رو به اجرا گذاشته، در حالی که فکر میکرد زندگی ای بی ارزش و بی هدف داشته.  😁

آیا تا به حال فکر کردید که چرا اصلا روی زمین هستید؟  🤨

چرا خدا تو رو اونقدر بزرگ کرد که به تو اجازه داد نفس بکشی- بخوری- کار کنی- سیگار بکشی- رابطه جنسی داشته باشی-تصمیم بگیری-عاشق شوی-اشتباه کنی-خیانت کنی و غیره؟ 🤓 و داستان از اونجا شکل میگیره. 

و تمام سوالات کلاسیکی که فکر می‌کنم اکنون همه ما با اونها روبرو هستیم. 

با شوخی، با شعر، با کلمات ساده روزمره.  جواب داده میشه، فکر می‌کنم این کتاب دنبال موعظه کردن نیست ولی با هر دین و مکتب و نژادی که باشی با خوندنش متاثر میشی😓

این کتاب به من یادآوری می کنه که زندگی به چه شکلی  ادامه داره (و چگونه زندگی باید ادامه پیدا کنه). 😭

خدا با ما مقاصدی داره، حتی اگر فقط به این معنا باشه که شما مامور تحویل کفش به مردم باشید یک حکمتی پشتش هست🤔، یا معشوقه باشیم، یا یک ملکه باکره باشیم یا یک مرد معمولی باشیم که در ایستگاه قطار ایستاده است.  چیزهای کوچک بیشترین اهمیت را دارند.

هر جایی هستید شاکر باشید که حکمتی از حکمت ها خداست و شما از اون خبر ندارید

دانلود کتاب