سوپ قارچ دوست‌داشتنی

سوپ قارچ دوس‌داشتنی
سوپ قارچ دوس‌داشتنی


من عاشق قارچم، عاشق شیرم و عاشق سوپ بدون رشته هم هستم پس عاشق سوپ قارچم!

از طرفی من خیلی هم عجول و تنبلم و دوست دارم از فاصله هوس کردن چیزی تا خوردنش، فاصله بسیار کم باشه! پس بازم عاشق سوپ قارچم!

تازه برای درست کردن یه کاسه سوپ قارچ فقط کافیه دو تا قارج متوسط داشته باشی، 20گرم کره(من خیلی کره دوست دارم)، یه قاشق غذاخوری آرد و 160 میلی‌لیتر شیر و همینقدر هم آب + حدود 10 دقیقه زمان، همین.

من پیاز توی سوپ دوست ندارم و حوصله هم ندارم صبر کنم جو یا گندم بپزن پس اینا رو توی این سوپ خوشمزه نمی‌ریزم ولی اگه توی یخچال هویج یا جعفری باشه حتما به سوپم اضافه می‌کنمشون. یه دونه هویج نگینی شده و 5 پر جعفری که کمی خورد شده باشه(همون با دست هم کمی ریزش کنید کافیه).

خب حالا بگم چجوری این سوپ سریع رو حاضر می‌کنم:

1-قارچ‌ها رو خوب می‌شورم(می‌شویم!) و بعد از وسط نصف می‌کنم و نصفه‌ها رو ورقه ورقه می‌کنم. یه تابه فسقلی می‌‌ذارم رو شعله ملایم و 10 گرم کره میندازم توش و با قاشق، کره رو کمی توی تابه تاب میدم تا زودتر آب شه، بعد هم قارچ‌ها رو می‌ریزم و میذارم دو یا سه دقیقه حرارت ببینه.

2- تا قارچ و کره حسابی با هم اخت بگیرن، کوچکترین قابلمه‌ای که دارم رو میذارم روی حرارت ملایم و 10گرم کره می‌ریزم داخلش و باز کره رو تاب میدم تا زود آب شه و بعد یه قاشق غذاخوری آرد بهش اضافه می‌کنم. آرد که قطعا گوله گوله میشه رو کمی هم میزنم تا هم گوله‌ها باز شه و هم بوی خوش آرد بلند شه، وقتی بوی خوشمزه آرد دراومد تفت بسه دیگه. اینم یک تا دو دقیقه طول میکشه. تا این موقع قارچ‌ها هم آماده است.

3- 160میلی‌لیتر شیر(میشه یه پیمونه پلوپزی) به آرد اضافه می‌کنم و یه دقیقه هم می‌زنم تا هم شیر گرم شه و هم آرد توش حل شه، بعد هم قارچ‌ها و اگه هویج داشتم هم هویج نگینی رو اضافه می‌کنم و 160 میلی‌لیتر هم آب اضافه می‌کنم و کمی حرارت رو زیاد می‌کنم که زودتر جوش بیاد.

4- دو دقیقه حرارت زیاد براش کافیه، کمی نمک و کمی فلفل تازه سابیده شده بهش اضافه می‌کنم که عطرش معرکه میشه، بعد حرارت رو کم می‌کنم و 5دقیقه وقت میدم تا همه مواد با هم دوست بشن.

5- تا من ظرف‌های پخت و پز رو بشورم دیگه سوپ آماده شده، می‌ریزم توی کاسه و اگه جعفری حاضر بود احضارش می‌کنم که بیاد و بشینه روی سوپ و عطرشو چند چندان کنه و بعد هم نوش جان می‌کنم.

6- متاسفانه کاسه سوپ زود به ته می‌رسه و من می‌مونم و دلی که باز سوپ قارچ می‌خواد و باید منتظر بمونم تا دوباره حوصله درست کردنش بیاد سراغم. شما هم اگه مثل همسر جان من ضدقارچ نیستید، این سوپ سریع و خوشمزه رو درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

پ.ن1: نوشتن این متن از درست کردن سوپ بیشتر زمان برد!!!

پ.ن2: یادآوری می‌کنم من یادم میره از غذاها عکس بگیرم(چون سرگرم خوردنشونم!) پس مجبورم عکس از نت پیدا کنم ولی مطمئن باشید شبیه‌ترین عکس به چیزی که پختم رو براتون میذارم.

پ.ن3: شدت شعله اجاقها با هم فرق دارن پس میزان حرارت رو با توجه به شعله اجاق خودتون تنظیم کنید. یه بار درست کنید متوجه می‌شید. کلا حرارت ملایم بهترین حالته.