استراحت تابستون برای یه کنکوری !

کنکوری در حال استراحت
کنکوری در حال استراحت


الان که داریم با هم حرف میزنیم تقریبا یک ماه از تابستون و بیشتر از یکماهه که از امتحانای نهایی میگذره اگه تا الان استراحت کردی که نوش جونت و امیدوارم که کلی هم چسبیده باشه بهت ولی حس نمیکنی یکم زیاده و وقتشه که به خودت بیای و آستینا رو بالا بزنی؟ این تابستون همون تابستونیه که کلی کار داریم اگه تا الانم کاری جز استراحت و خوردن و خوابیدن کردیم هنوزم دیر نیست هنوز دو ماه وقت داریم و اگه درست از این دو ماه استفاده کنیم کلی کار میتونیم کنیم. اگه تو هم احساس صفر بودن برای کنکور رو و فکر می کنی باید برای نهایی سال بعدیت بیشتر تلاش کنی و جدی ترش بگیری و در نتیجه دچار سردرگمی هستی و فکرت بهم ریخته و نمیدونی دقیقا باید چجوری استارت دکمه کنکوری خوندن رو بزنی باید بگم که اینجا درگیری هامون مشترکه...قراره اینجا با هم یاد بگیریم چجوری باید از صفر صفر کنکوری خوندن رو شروع کنیم و حداقل سعی مون رو بکنیم براش.

▪︎چجوری از صفر مطلق برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟

بدون کمالگرایی و یا اینکه خودمون و شرایطی که الان توش هستیم رو قضاوت کنیم و مقصر بدونیم بیایم وضعیت فعلیمون رو که الان توش قرار داریم مشخص کنیم. پیش زمینه یه برنامه ریزی خوب و حرفه ای برای کنکوری خوندن اینکه اول از همه بدونیم دقیقا کجای کاریم و خودمونو خوب بشناسیم یا بهتر بگم به خودشناسی خودمون دست پیدا کنیم! خواهشا تو فاز روانشناسیش نرو منظورم شناختن سطح خودت تو درس های مختلف ایه که داری که کجا ها داری لنگ می زنی و کجا ها خوب کار کردی، صرفا فقط حرکت کردنت توی جاده پرپیچ وخم کنکور ما رو موفق نمیکنه، باید بدون قضاوت خودمون و شرایطمون و بدون کمالگرایی خیلی شفاف اوضاعی که الان داخلشیم رو مشخص کنیم اگه از الان که اول راهیم با خودمون صادق باشیم و خودمونو گول نمالیم و صادقانه جلو بریم مطمئنم که تهش خودمون خوشحال میشیم.نمره هایی که توی هر درس توی مدرسه گرفتیم میتونه وضعیت ما رو تا حدودی مشخص کنه و میتونه برامون کمک کننده باشه.

راستی تا یادم نرفته بگم که داشتن برنامه مطالعاتی منعطف از نون شب هم برای یه کنکوری که ماها باشیم واجب تره که اینجا جاش نیست و حوصلم کشید بعدا راجع بهش حرف می زنم باید اول خودم به یه نتیجه ی جامعی سر این قضیه برسم بعد بیام اینجا نطق کنم .

▪︎ضریب درسای کنکور در نقشه راه شروع از صفر

یه نکته مهم که نمیشه ازش چشم پوشی کرد اینکه بهتره کارمونو برای کنکور با توجه به ضریب و تاثیر هر درس توی کنکور شروع کنیم و در ادامه هم جلو ببریم،طبیعتا چیزی که با عقل جور در میاد اینکه درسی که ضریب بیشتری داره،وقت بیشتری هم میطلبه.پس چیش؟!قبل از شروع کنکور از صفر بهتره که با خودمون به یه دو دوتا چهارتا از نظر اهمیت و ضریب هر درس توی کنکور و همینطور تقاط ضعف و قوتمون توی اون درسا برسیم.

▪︎شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور

برای اینکه یه وقت خدایی نکرده زبونم لال از مسیر کنکور خارج نشیم و بازدهی و بازخورد مطالعه خودمون رو توی هر درس بسنجیم همگام شدن و هم مسیر شدن با برنامه آزمون های آزمایشی مثل قلمچی،ماز،گزینه دو،گاج و...حسابی میتونه بهمون کمک کنه.

▪︎بهترین روش برای مطالعه کنکور چیه؟!

آقا اول از همه از همین ب بسم الله باید بدونیم حواسمون باشه که زمان خیلیییییی فاکتور مهمیه و هیچ جوره برنمیگرده..اولین کاری که باید انجام بدیم خرید یه کتاب و منبع تقریبا آسون هست.(وقتی منابع خودمو گرفتم حتما تحلیلشو براتون میذارم تا شما هم از تجربه من راجب منابع استفاده کنین و منابع بد نره توی پاچتون ولی باید خودم اول از تجارب دیگران استفاده کنم اگه کسی نظری هم داره بیاد بگه)

1-برای یه مطالعه بهینه و خوب خوندن سریع و روزنامه وار هست که اینم لازمش اینکه قبل از همه چیز بریم سراغ کتاب درسی و مبحث به مبحث بخونیم و جلو بریم،من خودم هر مبحثی رو که میخوام یه مطالعه سریع و چشمی داشته باشم حدود ۲۰ دیقه اینجاها تایممو میگیره.

2-مرحله بعدی نوبت مطالعه دقیق هست،توی این مرحله وسواس بابای آدمو میسوزونه اصلا نباید وسواس به خرج بدیم مخصوصا واسه درسایی که بیش از حد حفظین.

3-حالا میرسیم به مرحله بعد که نوبت خوندن درسنامه هست اونایی که مثل من با استاد و فیلم آزموشی و یا حالا دبیر مدرسه پیش میرن میتونن تو این مرحله به جای خوندن درسنامه کتاب تستاشون جزوه استادشون رو بخونن.

4-مرحله بعدی وقت زدن تست آمورشی هست با یه فاصله زمانی از مرحله قبل یعنی خوندن درسنامه و یا حالا جزوه باید تست زنی انجام بشه و گرنه انگار هیچ کاری نکردیم و هر کاری که تا الان کردیمو هر زحمتی کشیدین همش باد هوا بوده.من خودم تست آموزشیامو دودنه دونه میزنم و یا باکسای ۵ تایی برای خودم در نظر میگیرم و تستا رو میحلم و بعد پاسخنامه تک تک سوالا رو با دقت زیاد چک میکنم،تعداد تست آموزشیا هم کاملا بستگی به مبحث و درسش داره من خودم هر موقع احساس سیری کردم و حس کردم که الانه که گلاب به روتون بیارم بالا و تستا برام خیلی تکراری و حوصله سربر شدن این مرحله رو بدون درد و خونریزی و به سلامتی پشت سر میذارم‌.

5-مرحله بعدی اگه گفتی چیه؟! عا باریکلا حل کردن تست های مروری هست،هروقت حس کردیم که یه مطلبی یادمون رفته یا اصن همینجوری عشق کردیم که یه مبحث رو مرور کنیم میریم سراغ تستای مروری و از تستای مروری شروع میکنیم،اون تستای آموزشی بودا که به هر دلیلی حالا یا همینجوری خوشمون اومده عشقمون کشیده علامت دارش کردیم و یا حالا نکته توپ و خفنی داشته که باعث شده سعادت اینو داشته باشه که بره جز تستای علامت دارمون اینا هم جز تستای مروری حساب میشن.

6-خان آخر تست زماندار هست،توی این مرحله ترجیحا روزای نزدیک آزمون از خودمون توی خونه آزمون میگیریم با رعایت تایم.

امیدوارم که حرفای امروزمون باعث بشه از باقی مونده تایم تابستون بهترین استفاده رو ببرین و دیگه بقیه تایممون هم به استراحت و تفریح نگذرونیم،بعدا هم میتونیم تفریح کنیم ولی دیگه کی میتونیم از صفر کنکوری بخونیم آخه؟!