چرا نباید خودشی کنم و بمونم کنکور بدم؟

_متن موسیقی رو انتهای پست قرار دادم.

گمان میکنم کسی جوابم رو نده

اما بازم دوست دارم از این بستر استفاده ای کنم.

موتور انرژی و انگیزم کاملا تحلیل رفته. حالا که ثانیه شمار فرا رسیدن کنکور روشن شده و بقیه مثل میگ میگ درس میخونن،من روزی ۱۱ ساعت میخوابم.



دو هفته ای هست ساعت مطالعه در جدول برنامه ریزی روزانه ام نقش یک جوک رو ایفا میکنه،چرا که زیر خطه فقره.

این سهل انگاری و بیخیالی از جانب سر سیری و علم زیاد داشتن نیست،از روی یک چیزی هست که الان مجال و حال کالبد شکافیش رو ندارم. تو دوست داشتی اسمشو بزار استرس.


اما خب،نگران نباشید.چاره ای اندیشیده ام،نه برای کنکور آخر هفته ؛ بلکه واسه از الان تا تیر ماه. منظورم از چاره برنامه درسی نیست،منظورم از چاره تامین سوخت مورد نیاز اینجانب واسه باقی موندن در مسیر و کمتر اندیشیدن به خلاص کردن خویشتن از زندگانی هست.

بگم چاره چی بود؟ والا میترسم بگم حس و حالم بپره.

در این حد بگم که یه فهرست نوشته ام به نام فهرست چرا باید زنده بمانم،یا به عبارتی دیگر: چرا نباید خودکشی کنم.

میخواستم تعداد ارزوهام به ۱۰۰ تا برسه ولی فعلا فقط ۴۵ تا دلیل پیدا کرده ام.

اولین دلیلم واسه زنده موندن ابن بود که:

من باید یک روز در یک دشت سبز و باران خورده،از بالای تپه ای بلند؛ با پاهای برهنه و دامن گل گلیِ چین دارم، با خنده و جیغ به سمت دامنه سرازیر شوم.

Running down the hill
Running down the hill

فکر میکنم این فانتزی بعد اهنگ running up that hill یا همونa deal with god به وجود آومده.

دلیل دهمم این بود که:من میخوام یک روزی ازدواج کنم.

دلیل ۲۵ام این بود که :میخوامیک روز سرم رو بتراشم.

راستش این کار، یعنی همین نوشتن لیست آرزو ها،حسابی حالم رو خوب کرده.

باعث شد یه دلیلی پیدا کنم واسه اینکه دست از این افسردگی خود خواسته بکشم و به این فکر کنم که شادی و هیجان هم میتونند چیزهایی با معنا و ارزشمند باشند.

حالا که من فهمیدم نمیخوام بمیرم،پس باید راهی واسه تامین نیاز هام و زنده موندن پیدا کنم.

یکی از این راه ها پیدا کردن شغله.

خب،یکی از راه های پیدا کردن شغل رفتن به دانشگاه هست و دانشگاه نیاز به پذیرش در آزمون سراسری داره.

برای پذیرش در این آزمون ما باید درس بخونیم.

خب این یعنی چی؟یعنی منی که میخوام زنده بمونم باید درس بخونم،باید به این سوالا و تست ها به چشم و آب و غذا و اکسیژن نگاه کنم.

ولی چرا هنوز درس نمیخونم؟!


اینجا قضیه یکم میپیچه تو هم.

۱_چون غرق آرزوهای هیجان انگیزی که کرده ام شده ام و این باعث شده نیازم به برآورده شدن اون آرزو ها کم رنگ بشه چون یجورایی هرچی دوپامین لازم داشتم رو اون خیال بافی ها بهم دادن و دیگه آنچنان به تجربه حقیقیشون نیازی ندارم.


۲_مسیر روشن نیست،تو شب تاریک نمیتونی از یه ماشین بخوای بدون چراغ بزنه تو جاده. مقصد کجاست؟مقصد ما از درس خوندن کجاست؟؟

۱_پزشکی؟قبول که نمیشم قبول بشم هم نمیخوامش .

۲_فرهنگیان؟بهترین انتخابه برام،ولی نمیدونم آزمونش قراره چجوری باشه،نمیدونم هیچی برام قطعی نیست. ولی اگه بحثه خواستند اره اینو میخوام اما باعث نمیشه تبدیل به هدف بشه،اصلا گیریم من فرهنگیان رو مقصد گرفتم،این مقصد آدرس نداره،بیشتر گیج و مضطربم میکنه.

۳_پیرا پزشکی؟ نوپ.

۴...دلبره دلبرا،خوشگل خوشگلا،عزیز دل نازیلاها،گوگولی مگولی مامانا،روانشناسی؟یسسسس،افکورسسسسس،فاکینگ بخاطر همین لامصب اومدم تجربی.

ولی...اینجوری که شنیدم بازار کارش کاملا اشباع شده و بیشتر فارغ التحصیل هاش بیکارن!

الان نیاز به یه هدف راسخ دارم،من نمیتونم چون میگن درس بخون درس بخونم،چون میگن بخواب بخوابم،چون میگن غذا بخور غذا بخورم چون میگن حق نداری بمیری نمیرم. نیاز به یه دلیل دارم،یه دلیل که بخاطرش از خوابم بزنم بشینم تست بزنم و تحلیل کنکور ببینم.


سه ساله دارم این سیکل رو به نحوی تکرار میکنم،اما با آرزو های جعلی که نتونستن کار رو به جایی برسونن.

الان که تو این نقطه گیر کردم و دارم تو گل فرو میرم،امید من میتونه یه هدف باشه.

هر چی از روانشناسی میدونید بهم بگید،بگید ارزشش رو داره برم این سمت؟مطالب اینترنت غیرقابل استنادن،میخوام نظرات ادمای واقعی رو ببینم.

فوقش فکر و ذکرم رو میزارم واسه فرهنگیان دیگه...


واسه اولین بار دارم میگم...

الهی،خدای حافظ و مولانا،ممنون که کمکم میکنی.



+It doesn't hurt me (yeah, yeah, yo)
Do you wanna feel how it feels? (Yeah, yeah, yo)
Do you wanna know, know that it doesn't hurt me? (Yeah, yeah, yo)
Do you wanna hear about the deal that I'm making? (Yeah, yeah, yo)

You
It's you and me

And if I only could
I'd make a deal with God
And I'd get Him to swap our places
Be runnin' up that road
Be runnin' up that hill
Be runnin' up that building
Say, if I only could, oh

You don't wanna hurt me (yeah, yeah, yo)
But see how deep the bullet lies (yeah, yeah, yo)
Unaware I'm tearin' you asunder (yeah, yeah, yo)
Oh, there is thunder in our hearts (yeah, yeah, yo)
Is there so much hate for the ones we love? (Yeah, yeah, yo)
Oh, tell me, we both matter, don't we? (Yeah, yeah, yo)

You
It's you and me
It's you and me
Won't be unhappy

And if I only could
I'd make a deal with God
And I'd get Him to swap our places
Be runnin' up that road
Be runnin' up that hill
Be runnin' up that building (yo)
Say, if I only could, oh

You (yeah, yeah, yo)
It's you and me
It's you and me
Won't be unhappy (yeah, yeah, yo)

Oh, come on, baby (yeah)
Oh, come on, darlin' (yo)
Let me steal this moment from you now
Oh, come on, angel
Come on, come on, darlin'
Let's exchange the experience (yo), oh, ooh, ooh

And if I only could
I'd make a deal with God
And I'd get Him to swap our places
I'd be runnin' up that road
Be runnin' up that hill
With no problems
Say, if I only could
I'd make a deal with God
And I'd get Him to swap our places
I'd be runnin' up that road
Be runnin' up that hill
With no problems
Say, if I only could
I'd make a deal with God
And I'd get Him to swap our places
I'd be runnin' up that road
Be runnin' up that hill
With no problems
Say, if I only could
I'd be runnin' up that hill
With no problems