پادکستی که امروز حال منو خوب کرد ❤️

پادکست رادیو صفر و یک
پادکست رادیو صفر و یک


سلام ، امروز صبح که بیدار شدم نوتیفیکشن گوشیم یه پادکستی رو نشون میداد و منم جذب شدم که گوش بدم پادکست بی نظیر بود و به همین خاطر دوست داشتم همینجا آپلودش کنم تا بچه های ویرگولی هم بتونند ازش استفاده بکنند.

نوشته های زیر خلاصه ی ذهنی من از این پادکست است که ممکنه ناقص نوشته باشم و پیشنهاد میدم خود پادکست را گوش بدید که بالا آپلود کردم براتون ❤️❤️

پادکست در حوزه ی فناوری و برنامه نویسی

پادکست فوق العاده ای که من گوش دادم در مورد زندگی یه برنامه نویس بود که توش داستان های آموزنده ای برای من داشت و من هنوز بعد از چندین ساعت درگیرش هستم و دوبار هم گوش دادمش

یه فردی با این شخصیت و عظمت مگه میتونه باشه ؟‌

یه فردی چنین متواضع که دنیا رو عوض کرده و میتونست پولدارترین فرد روی زمین باشه ولی دست رد گذاشته روی ثروت و شهرت و ...

پادکست فناوری و برنامه نویسی
پادکست فناوری و برنامه نویسی

شخصیت اول این پادکست یه فردی بود به اسم لینوس توروالدز که لینوکس رو ساخته البته من به لینوس علاقه ای ندارم و شاید در آینده باهاش کار کنم ولی داستان و روایت های این پادکست انقدر جالب بود که دوبار پادکست رو از اول تا آخر گوش دادم و لذت بردم ..



زندگینامه ی لینوس توروالدز

پادکست زندگی لینوس توروالدز
پادکست زندگی لینوس توروالدز


این پادکست همانطور که بالا هم گفتم در ژانر بیوگرافی هست و روایت هایی از زندگی لینوس توروالدز رو بیان میکنه که لینوکس را ساخته البته فضای پادکست میخوره فضای داستان سرایی باشه و تعریفات گوینده بسیار جذاب هست و من فکر میکنم به همین زودی یکی از برترین و بزرگترین پادکست های فارسی زبان میشه

لینوس توروالدز یک برنامه نویسی هست که در سال ۱۹۶۹ در شهر هلسینکی فنلاند چشم به جهان گشوده است. پدر مادرش آرزوی دانشمند شدن او را داشتند و اسمش را از دانشمند بزرگ آن زمان به اسم لینوس پاولینگ گذاشتن.

لینوس پاولینگ دانشمند شیمی هست که دو بار جایزه ی نوبل برده و جزو چهار نفری هست که دوبار توانستند جایزه ی نوبل را برنده شوند.

اسم لینوس از این دانشمند گرفته شده و زمانی که کودک بوده پدربزرگی به اسم لئو داشته که یک کامپیوتر کومودور بهش کادو میده به نام vic-20 که باعث میشه لینوس توروالدز به دنیای برنامه نویسی علاقه مند بشه...

لینوس در مدرسه جزو افرادی بوده که همیشه جایزه های ریاضیات را برنده میشده و در زمینه ی ریاضیات نخبه بوده است.

همین ریاضیات در حل مسائل پیچیده ی لینوس احتمالا کمکش کرده

زبانی که شروع کرده به یادگیری BASIC بوده و سپس ASSEMBLY را یاد گرفته ولی اصلی ترین زبان برنامه نویسی که بعدا یاد گرفته زبان قدرتمند سی بوده که لینوکس را هم با این زبان برنامه نویسی نوشته....




داستان خلق لینوکس

چیزی که من در این پادکست به دست آوردم شاید با خوندن صدها مقاله بدست نمی آوردم داستان خلق لینوکس هست و بسیار ساده و خلاصه تایم لاین خلق لینوکس در این پادکست گفته شده است.

داستان خلق لینوکس
داستان خلق لینوکس

دلیل خلق لینوکس :

  • لینوس توروالدز از سیستم عامل داس بدش میومد چون محدود بود
  • یونیکس پولی بود و دوست نداشت پنج هزار دلار بابت یه سیستم عامل بده
  • مینیکس ناقص بود

و همین ها دلیل کافی بود که لینوس توروالدز بشینه و یه کرنل برای سیستم عامل بنویسه ... اما هرگز قرار نبود پروژه ای بزرگ و جهانی با هدف تحول دنیا بشه ... بلکه یه پروژه شخصی و تفریحی برای ارضای خواسته های یه جوان بود که بتونه روی کامپیوتر خودش کار بکنه ...

اری لمکه یه فردی بود که برای اولین بار لینوکس را منتشر کرد لینوس توروالدز در ابتدا نام Linux را روی این سیستم عامل گذاشته بود که ترکیب Linus + Unix Like بود ولی چون احساس میکرد یکم خودخواهانه هست اسم Freax را انتخاب کرد که ترکیب Free + Unix like بود . ولی زمان انتشار این سیستم عامل توسط اری لمکه همون اسم قبلی یعنی Linux انتخاب شد و روی ftp جهت دانلود همه قرار گرفت.

همین نقطه ی شروع لینوکس بود تا به دست هزاران نفری بیوفته که قرار بود براش کار بکنند و آینده ی کامپیوتر جهان را متحول بکنه ...


افتخارات لینوس توروالدز برای ساختن لینوکس

سیستم عامل لینوکس توسط ۳ و نیم بیلیون کاربر در جهان مورد استفاده است که بیشترین استفاده ی لینوکس برای مدیریت سرورهاست ولی میشه روی همه چی نصبش کرد.

کرنل اندروید هم لینوکسی هست و اگر اندروید را هم لینوکسی حساب کنیم پس لینوکس بعنوان محبوب ترین کرنل جهان حساب میشه و یه نوعی محبوب ترین سیستم عامل جهانم هست.

سال ۲۰۰۱ کنسول پلی استیشن دو که پرفروش ترین کنسول بازی جهان بود از لینوکس استفاده میکرد.

شرکت IBM از همون اول به لینوکس علاقه نشون داد و روش سرمایه گذاری کرد بطوریکه الان سوپرکامپیوترهای IBM با لینوکس اجرا میشوند.


دلیل اصلی اینکه این پادکست رو دوس داشتم

این پادکست علاوه بر اینکه مفاهیم آموزشی در حوزه ی فناوری منتقل میکنه بصورت داستانی هم هست من معمولا زیاد روی پادکست ها تمرکز ندارم و تا آخر گوش نمیدم ولی سازنده ی این پادکست نمیدونم چطوری ساخته که من این پادکست رو امروز دوبار تا آخر گوش دادم. داستان های تعریف شده از روایت های مختلف خیلی جذاب بود

سری پادکست داستان زندگی برنامه نویسان موفق

در ابتدای این پادکست گوینده اعلام میکنه که این پادکست سریالی هست یعنی قراره ادامه داشته باشه و من فکر میکنم هر پادکست روایتی از زندگی یکی از برنامه نویسان رو میخاد بگه که من شیفه ی چنین پادکست هایی هستم . مخصوصا تم پادکست و آهنگ هایی که توش هست بسیار لذت بخش بود .

من سعی میکنم فایل صوتی پادکست رو همینجا هم اپلود کنم حالا گوینده ی پادکست که سام نیکزاد هست گفته پادکست رو منتشر کنید من نمیدونم این کارم درست و یا باید لینکی چیزی میدادم ولی خب ایمیل رو د ر آخر پادکست میگه میتونید با گویندش ارتباط داشته باشید

حرف رو زیاد کش نمیدم پادکست رو گوش بدید و لذت ببرید