شروع جنگ و شهادت یونس عطاری-1

https://drive.google.com/file/d/1nD8a2SbfDBsPzI-5mHnL0DcwdJ5vTVWZ/view?usp=sharing

برای مشاهده ویدئو روی تصویر فوق کلیک نمایید.

هنوز یک هفته از جنگ نگذشته بود که برای تشییع پیکر همکلاسی دوران دبیرستانم، شهید سید یونس عطاری به دانشگاه علم و صنعت تهران رفتم. یونس فردی خندان و خوش برخورد و پر‌تلاش بود. ما سال54 فارغ التحصیل شدیم، او رشته معماری دانشگاه علم و صنعت رفت و من در رشته پزشکی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شدم. در تابستان 59، در حین همکاری با جهاد سازندگی زمانی که گروه ما به سیستان و بلوچستان رفتند، یونس به همراه گروهی از بچه های رشته‌های فنی به غرب و کرمانشاه رفت و در شهر سرپل ذهاب به شهادت رسید
.
من دو هفته بعد عازم جنوب شدم و فرصت آشنایی بیشتر با سرگذشت یونس را از دست دادم. سالها پس از جنگ در جستجوی اطلاعاتی ساده و حتی یک عکس از یونس بودم، اما فایده نداشت. به محل منزل سابقشان رفتم، از آنجا رفته بودند و کسی اطلاع دیگری نداشت.

چند تا از همکلاسی های دانشگاهی یونس عزیز را سالهای اخیر دیدم که توضیحات آن ها را میبینید و میخوانید تا کمی نسب به این همکلاسی عزیزم ادای دین کرده باشم.